Mies yrittää pakottaa käyttämään ehkäisyä
En ole ikinä käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä halua. Olen 31v. En ole ikinä seurustellut eikä ole ollut tarvetta ehkäisylle. Nyt kuitenkin löytynyt sellainen mies jonka kanssa suhde olisi ajankohtainen, MUTTA mies ei suostu kortsun käyttöön vaan vaatii että mun täytyy hommata joku ehkäisy. Huoh. Pitäiskö mun taipua miehen tahtoon vai pitää pääni? Useimmille tuntuu kortsun käyttö olevan ongelma, joten miten sitä voisi löytää ketään joka suostuu käyttämään sitä parisuhteessa. Lasta en halua. Tää oli nyt tässä? Ikisinkkuus kohtalona?
Kommentit (60)
Älä ap anna periksi. Mieti, miksi mies haluaa hallita kehoasi noin, että haluaa pakottaa sinut luopumaan omasta luonnollisesta naiseudestasi vain oman hetkellisen nautintonsa vuoksi. Missä muussa hän tulee laittamaan oman pilinsä sinun terveytesi edelle?
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten palstamammoista saa semmosen käsityksen että eivät koskaan hormoni ehkäisyä käyttäisi. Jännä vaan että tosielämässä en ole ollut yhdessäkään suhteessa jossa kortsuja oltaisiin edes mietitty vaihtoehtona.
Kyllä monissa suhteissa kondomeja käytetään ehkäisynä, siis ihan avioliitoissakin. Jos mies ei halua kondomia käyttää niin turha sitten ihmetellä, kun naiselta häviää halut hormonien takia.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten palstamammoista saa semmosen käsityksen että eivät koskaan hormoni ehkäisyä käyttäisi. Jännä vaan että tosielämässä en ole ollut yhdessäkään suhteessa jossa kortsuja oltaisiin edes mietitty vaihtoehtona.
Monet naiset ovat jossakin kohtaa elämässään käyttäneet hormonaalista ehkäisyä. Jossakin vaiheessa sitten kun tajuaa olla ilman niin huomaakin, minkälaista on oikea kova panetus. Sitten ei enää viitsikään käyttää haluntappajapillereitä. Eli on ihan mahdollista, että olet tavannut naisia jotka käyttävät hormonaalista ehkäisyä. Monessa parisuhteessa myös kärsitään seksin puutteesta, kun naisella ei ole enää tarvetta seksiin, kun hormonaalinen ehkäisy on poistanut sen tarpeen. Pitäisikö naisen sitten kuivapilluisena maata miehen alla liukkarin avulla? Miten tämä eroaa sitten prostituutiosta? Eikö olisi parempi, että molemmat saaavat pitää normaalin hormonitoimintansa ja normaalit seksihalunsa?
Kuulostaa ap siltä, että huonon itsetuntosi takia mietit, että jäät ikisinkuksi, jos et laita miehen seksuaalisuutta omasi edelle. Ryhdistäydy nainen! Sinun seksuaalisuutesi on aivan yhtä arvokasta kuin miehenkin. Itse käytän kondomiehkäisyä, eikä se suurimmalle osalle miehistä ole minkäänlainen ongelma. Asennekysymys pitkälti.
Kondomien ongelmana on huono raskauden ehkäisyteho. Ehkäisytehoa mitataan sillä, kuinka monelle pariskunnalle sadasta sattuu vahinkoraskaus vuoden kuluessa kun kyseinen ehkäisymenetelmä on käytössä.
https://www.ehkaisynetti.fi/ehkaisymenetelmat/kondomi
Täydellisen hyvin kondomia käyttäville vuodessa tulee vahinkoraskaus noin kahdelle sadasta eli ehkäisyteho 98%
Tyypillisellä tavalla kondomia käyttäville vuodessa tulee vahinkoraskaus 18 parille sadasta eli ehkäisyteho 82%
Kymmenessä vuodessa vahinkoraskaus on täydellisen hyvin kondomia käyttäville tullut 18 parille sadasta.
Kymmenessä vuodessa vahinkoraskaus on kondomia tyypillisellä tavalla käyttäville tullut 84 parille sadasta.
Kun mies tietää että stondiksen on oltava kunnossa alusta loppuun asti ettei kortsu luiskahda niin jo se tieto lisää erektio-ongelmia joka sitten heikentää ehkäisytehoa.
Ehkäisypillerillä ehkäisyteho on vuodessa luokkaa 1 vahinko sadalle eli 99% ja 10 vuodessa 10 vahinkoa sadalle eli 90%.
akka vaihtoon nopeaa !
koko elämä pelkää vääntämistä aina lasten nimestä asti.
ole kerranki viisas elämässäsi, edes yhden kerran
Mitäpä ap, jos vaihtaisit miestä. Onko liian vaikea homma sulle?
Mulle on onneksi Sopi hormonikierukka. Halusin itse käyttää, koska liian helposti raskautuva ja vei kuukautiskivut ja vuoto säännöllinen mutta tosi niukka. Olen tullut joskus raskaaksi kun kumi on puhjennut. Siksi en voisi käyttää vain sitä. Onneksi nyt steriloitu ihana vapaus. Ei tarvi miettiä raskaaksi tulemista ku ehdoton lapsiluku täynnä. Tauteja ei pitäisi miettiä pitkässä suhteessa mutta ikinä ei satavarmaa
Siis ajatus oli se että mieti mitä ite haluat ja tee niin älä anna kenenkään pakottaa mihinkään. Jos se saa nyt määrätä niin mikä on seuraava juttu
Ap tässä. Mies edelleen painostaa, mutta on painostuksessa siirtynyt siihen että mun pitäisi suostua keskeytettyyn yhdyntään. Käytti sitä kuulemma exänsä kanssa vuosia (yllätys yllätys nainen tuli raskaaksi, mut miehen mielestä ei merkitystä koska menetelmä kuitenki toimi pari vuotta). Tosissaan siis ehdottaa mulle tätä ehkäisyksi ja melkein taivuin hänen tahtoonsa. Kuitenki se tarkoittaisi sitä että joutuisin pelkäämään mahdollista raskautta ja valmistumaan aborttiin. En halua lasta. En pysty nauttimaan seksistä kun pelkään raskautta. Mies ei tätä ymmärrä, stressaan kuulemma ihan turhaan koska hän hallitsee homman 100% (en pysty luottamaan siihen).
Puhuttu myös vasektomiasta ja mies suhtautuu siihen melko hyvin. Kuulemma tosissaan harkitsee sitä vaihtoehtoa jos ei muuta keinoa löydy. Kuitenkin vaatii että sitä ennen pitäis kokeilla sitä keskeytettyä. Aloin miettiä, että ehkä tää on hänen tapansa yrittää kääntää mun pää. Olettaa, että suostun keskeytettyyn kun lupaa myöhemmin mennä vasektomiaan. Sanoin etten halua keskeytettyä ja nyt hän on loukkaantunut ja pelkään että tulee ero.
Mun on tosi vaikea pitää puoliani. Pelkään erimielisyyksiä ja mulla on elämässä muutenki hankaluuksia sanoa ei. Mies tietää tän ja nyt selkeesti käyttää sitä hyväkseen. Tuntuu pahalta. Mies on muutenki tosi ehdoton ja joustamaton, joten en ole varma onks tää muutenkaan hyvä ihmissuhde mun elämään. Ei välttämättä, mutta koska en halua olla yksin niin siksi olen ajautunut tähän tilanteeseen ja valmis melkein luopumaan omasta hyvinvoinnista ja periaatteitani.
Ap tässä taas ja lisään sen verran, ettei mies kuulemma halua käyttää kortsua koska vaikeuttaa kovana pysymistä eikä tunnu miltään. Meillä ei siis ole enää ollenkaan seksiä. Viime kerrasta jo kuukausi. Kerran meinattiin jo jatkaa eri suuntiin, mutta sitten hän ilmestyi taas näiden vaatimusten kanssa.
Kirjoituksestasi saa selvän kuvan siitä ettet halua ei-toivottua raskautta. Näin ollen sinun pitää olla sille uskollinen etkä suostu keskeytettyyn yhdyntään. Ellei sitten yllätysraskaus olisi kuitenkin sellainen juttu, että "noh, näin tässä kävi ja pidän lapsen sitten". Muussa tapauksessa sinun pitää pitää tiukasti kiinni kannastasi. Ei-toivottu raskaus ja mahdollinen abortti ei ole mikään pikkujuttu vaikka sen nykyisin voikin helposti hoitaa. Keskeytetty yhdyntä ei ole tarpeeksi tehokas ehkäisymenetelmä.
Ja anteeksi, jos viestini tuntuu määräyksen sanelulta, mutta tuli vain voimakkaana mieleen tuo ajatus kun luin tekstiäsi. Tietenkään minunkaan ehdotustai ei tarvitse totella, vaan tehdä se minkä itse koet oikeaksi siten ettei sinusta tunnu, että olet joutunut tekemään jotain, jota et oikeadti halua tehdä.
Exäni kärtti aina seksiä paljaalla minulta, mutta minä halusin kondomia. SIitä käytiin monta taistelua ja lopulta sain kuulla, että olen muka lapsellinen, koska en suostu, etenkin kun käytän kierukkaa. Emme olleet vielä sillä lailla vakiintunut parikaan että oltaisiin puhuttu siitä, että seksiä vain keskenämme, joten kumin käyttö oli minusta ehdottoman tärkeää. Olimme kyllä seurustelleet ajallisesti pitkään, mutta suhde siis ei ollut edennyt siitä pisteestä. päätin sitten haluta erota, koska en vaan halunnut suojaamatonta seksiä. Olihan siinä sitten sopeutumista taas uuteen ja epäilin itseäni pitkään, että oliko se kumi nyt niin iso asia, että sen takia piti suhde lopettaa, mutta näin jlkeenpäin ajateltuna, niin kyllä se oli. Tuon miehen jälkeiset miehet eivät kukaan kyseenalaistaneet kumitoivettani eikä sitä tarvinnut heille edes muistutella.
Kyllä se pitää itseään arvostaa sen verran, että ei suostu tialnteeseen, jossa voi olla seruaukset, joita ehkä sitten katuu syvästi riskin toteuduttua.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä taas ja lisään sen verran, ettei mies kuulemma halua käyttää kortsua koska vaikeuttaa kovana pysymistä eikä tunnu miltään. Meillä ei siis ole enää ollenkaan seksiä. Viime kerrasta jo kuukausi. Kerran meinattiin jo jatkaa eri suuntiin, mutta sitten hän ilmestyi taas näiden vaatimusten kanssa.
kondomeja on erilaisia. On isompaa, on pienempää, on pidempää, on lyhyempää, on erilaisilla aineilla kyllästettyjä, on ohuempaa ja on paksumpaa, on eri tavalla muotoiltua (esim. isommille terskoille, eritavalla kuvioituja ym ym). Niitä siis on hirveästi ja niitä voi tilata netistä. Linkkiä en laita, kun en muista. Jos erektion pysymisen kanssa on ongelmia, niin miehen kannattaisi käydä lääkärissä, koska miehillä erektiokyvyssä tapahtuvat muutokset voivat kertoa sydän- ja verisuoniongelmista. Ja siltä lääkäriltä voi saada sitten vaikka erektiota tukevia lääkkeitä. on olemassa myös penisrenkaita, jotka auttavat erektion pysymisessä.
Monkaan mies ei ilmeisesti tiedä, että kumeja todellakin on erilaisia ja ne marketeissa myytävät kumit on usein vain yhtä mallia ja kokoa. EI ne kaikille sovi
Itse olen pillereiden kannalla jo ihan sen takia, että ne ovat 99% varmoja oikein käytettynä ja kondomi on 96% varma oikein käytettynä. Pillerit ovat siis sen neljä kertaa niin tehokkaat kuin kumi. Tuplaehkäisy on aina paras.
Vierailija kirjoitti:
Kondomien ongelmana on huono raskauden ehkäisyteho. Ehkäisytehoa mitataan sillä, kuinka monelle pariskunnalle sadasta sattuu vahinkoraskaus vuoden kuluessa kun kyseinen ehkäisymenetelmä on käytössä.
https://www.ehkaisynetti.fi/ehkaisymenetelmat/kondomi
Täydellisen hyvin kondomia käyttäville vuodessa tulee vahinkoraskaus noin kahdelle sadasta eli ehkäisyteho 98%
Tyypillisellä tavalla kondomia käyttäville vuodessa tulee vahinkoraskaus 18 parille sadasta eli ehkäisyteho 82%
Kymmenessä vuodessa vahinkoraskaus on täydellisen hyvin kondomia käyttäville tullut 18 parille sadasta.
Kymmenessä vuodessa vahinkoraskaus on kondomia tyypillisellä tavalla käyttäville tullut 84 parille sadasta.
Kun mies tietää että stondiksen on oltava kunnossa alusta loppuun asti ettei kortsu luiskahda niin jo se tieto lisää erektio-ongelmia joka sitten heikentää ehkäisytehoa.
Ehkäisypillerillä
Mutta kun pillerit poistavat seksin tarpeen niin sitten ei ole seksiä ollenkaan. Ja kyllä kondomi on varma, kun sitä käyttää oikein. Ja moni mies käyttää kondomia myös parisuhteessa täysin onnistuneesti.
Ei missään tapauksessa mitään keskeytettyä vaan kondomi siihen vasektomiaan saakka. Älä suostu painostukseen. Kuulostaa nyt siltä, että annat viilata itseäsi oikein kunnolla linssiin, eli mies määrää sinun kehostasi ja seksuaalisuudestasi. Älä laita itseäsi suureen raskausriskiin kun ehkäistä voi kondomillakin. Tuo miehen painostaminen kertoo sen, ettei mies arvosta sinua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ihan oikeasti miettiä, mihin tarvitse tälläistä miestä? Et saa edes seksiäkään. Maailmassa on lukuisia miehiä, joille kondomin käytttö ei ole minkäänlainen ongelma. Itse käytän kondomia sekä pitkissä suhteissa että satunnaissuhteissa ehkäisynä.
Vasektomia ei miehelle ole iso juttu. Itsellä tehty vasta 55 ikävuoden jälkeen ja ekan kerran seksiä viikko sen jälkeen. Turvotukset laski pois ja kivekset lakkasivat olemasta sinisiä toimenpiteen jäljiltä noin kaksi viikkoa sen jälkeen. Ehkäisyteho pitäisi testata kolmen kuukauden kuluttua leikkauksesta johon mennessä pitäisi olla vähintään kymmenen laukeamiskertaa ja jota odoteltaessa pitää edelleen käyttää muuta ehkäisyä.
Tuon jälkeen ei enää tarvitse keskustella raskauden ehkäisystä. Tautien ehkäisy on sitten eri asia.
Keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino. Sillä siirretään raskauden alkua hieman myöhemmäksi mutta suurella osalla miehistä on siittiöitä jo touhutipoissa joten raskaaksi voi tulla ilman siemensyöksyäkin. Tästä on tehty tutkimuksiakin.
Asia otettiin esille palstalla jo vuonna 2016 mutta se ei estä ihmisiä levittämästä väärää tietoa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2543573/toimiiko_keskeytetty_yhdynta?pa…
Itse julkaistu tutkimus asiasta:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3564677/
Tuossa neljällä tutkitulla miehellä yhdestätoista oli touhutipoissa aina siittiöitä. Muilla seitsemällä niitä ei ollut koskaan. Etukäteen ei voi tietää tutkimatta kumpaan ryhmään mies kuuluu.
Toisessa Thaimaassa tehdyssä tutkimuksessa oli seitsemällä miehellä tutkitusta 42 miehestä (17%) touhutipoissaan siittiöitä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää syytä sille miksi keskeytetty yhdyntä on kelvottoman huono ehkäisymenetelmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomia ei miehelle ole iso juttu. Itsellä tehty vasta 55 ikävuoden jälkeen ja ekan kerran seksiä viikko sen jälkeen. Turvotukset laski pois ja kivekset lakkasivat olemasta sinisiä toimenpiteen jäljiltä noin kaksi viikkoa sen jälkeen. Ehkäisyteho pitäisi testata kolmen kuukauden kuluttua leikkauksesta johon mennessä pitäisi olla vähintään kymmenen laukeamiskertaa ja jota odoteltaessa pitää edelleen käyttää muuta ehkäisyä.
Tuon jälkeen ei enää tarvitse keskustella raskauden ehkäisystä. Tautien ehkäisy on sitten eri asia.
Keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino. Sillä siirretään raskauden alkua hieman myöhemmäksi mutta suurella osalla miehistä on siittiöitä jo touhutipoissa joten raskaaksi voi tulla ilman siemensyöksyäkin. Tästä on tehty tutkimuksiakin.
Asia otettiin esille palstalla jo vuonna 2016 mutta se ei estä ihmisiä levittämästä väärää tietoa.
Luojan kiitos oma mies kuuluu siihen porukkaan, jonka touhutipoissa siittiöitä ei ole. Keskeytetyllä menty yli 10 v, mutta raskaaksi olen tullut vain (ja nopeasti), kun vauvaa ollaan päätetty yrittää. Meille täydellinen ehkäisykeino, kun ei tarvita kumeja, hormooneja, eikä edes vasektomiaa.
Pitäisikin ehdottomasti kehittää helppo ja huokea tapa tutkia miehen touhutippojen koostumus, jotta asiasta saisi varmuuden jo etukäteen. Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä.