Lapseton nuori työkaveri ei suostu vaihtamaan lomia, vaikka lapseni ovat lomalla ja ilman hoitoa
Minusta on törkeää, koska hän voisi hyvin pitää lomansa syyskuussa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai ei mutta meillä on töissä juuri pari tämmöistä mammeroa. Kuulemma jos ei ole lapsia niin voi lomailla oikein hyvin syyskuussa. Pätee myös niihin joiden lapset ovat aikuisia.
Sitten on niitä, joiden on pakko saada loma täsmälleen samaan aikaan puolison kanssa ja puolison loman ajankohtaan ei voi vaikuttaa. Lasten kannalta olisi kyllä parempi, jos vanhemmat olisivat eri aikaan lomalla.
Mistä sinä tiedät mikä on jonkun toisen perheen lapsille parasta? Kyllähän sekin on tärkeää, että perheillä on myös yhteistä aikaa.
Ei lapsettomilla tarvitse olla lomaa ollenkaan. Hehän ovat aina lomalla kun ei tarvitse kuskata lapsia minnekään eikä kuunnella kiljuntaa.
Ei lapsettomille tarvitse maksaa palkkaakaan. Lapsettomien elämällä ei ole mitään arvoa. Karkotetaan lapsettomat maasta.
Miten myöhään teillä oikein lomat sovitaan? Nehän pitää meillä ainakin olla hyväksyttynä huhtikuussa. Sen jälkeen ei vaihtoja
Vierailija kirjoitti:
Missä lapsen isä on?
Tämä! Lapsilla on isätkin, miksi heidän hoitovastuustaan ei kirjoiteta.
Meillä toiveet kesälomille pitää ilmoittaa huhtikuun alussa.
Vain ja ainoastaan sinä (ja miehesi, jos sinulla sellainen on) olet lapsesi huoltaja eli vastuussa hänen hyvinvoinnistaan ja turvalisuudestaan. kenelläkään muulla ei ole mitään velvollisuutta muokata elämäänsä ja lomiaan sinun ja lapsesi takia. Provohan tuo oli, mutta silti tiedoksi niille, jotka oikeasti kuvittelevat niin.
Minäkin olen sitä mieltä, että kouluikäisten lasten vanhemmille pitäisi antaa ainakin puolet lomasta koulujen kesälomakaudella. Näin meidän töissä on ollutkin. Usein elokuuvuorossa olevat ovat saaneet siirrettyä viimeisen viikon kesäkuun alkuun tai vaikka joululoman tai syysloman aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai ei mutta meillä on töissä juuri pari tämmöistä mammeroa. Kuulemma jos ei ole lapsia niin voi lomailla oikein hyvin syyskuussa. Pätee myös niihin joiden lapset ovat aikuisia.
Sama juttu. Perheelliset saivat aina parhaat loma-ajat, kunnes uusi esimies otti käyttöön kiertävän listan. Pitkään siitä kyllä maristiin, mutta nykyään kaikki ovat samalla viivalla.
Näin sen pitääkin olla, ns. kiertävät lomat on tasapuolista kaikille.
Tällaisia tapauksia on ihan tosielämässäkin!
Minä voisin hyvin lomailla syyskuussa, jos saisin tästä korvauksen. Sekä ennen, että jälkeen lasten. Mies voi hoitaa kesällä työnsä luonteen vuoksi.
Provohan tämä on mutta oikea ongelma. Luoja paratkoon että olen lapsettomana onnellinen ollessani töissä paikassa missä koko pulju menee heinäkuuksi aika lailla kiinni eikä näistä loma-asioista tarvitse tapella, kaikki saavat pitää sen juhannuksesta elokuuhun-pätkänsä jos haluavat. Puolisolla on aina tätä samaa taistelua kun perheellisille annetaan automaattisesti ne kesän lomakaudet ja itse joutuu pitämään sitten lomia "silloin kun ehtii" eli suurin piirtein lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen sitä mieltä, että kouluikäisten lasten vanhemmille pitäisi antaa ainakin puolet lomasta koulujen kesälomakaudella. Näin meidän töissä on ollutkin. Usein elokuuvuorossa olevat ovat saaneet siirrettyä viimeisen viikon kesäkuun alkuun tai vaikka joululoman tai syysloman aikaan.
Minä taas olen sitä mieltä, että työpaikalla kaikkia tulee kohdella tasapuolisesti perhe- tai parisuhdestatuksesta riippumatta. Kiertävä lista on siksikin paras, että silloin lomansa tietää jo hyvissä ajoin etukäteen ja pystyy järjestelemään käytännön asiat. Sitä paitsi pienille lapsille tulee järjestyä varahoitopaikka jos oma päiväkoti on kiinni, ja koululainen kykenee olemaan päivisin yksin kotona.
Mitä tarjosit vastineeksi?