Onko outoa jos henkilö käy kaksi kertaa samana päivänä hautausmaalla käveleksimässä?
Mitä ajattelisit tuommoisesta toiminnasta? Pitääkö olla huolissaan?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikasen hautausmaan poikki mennen tullen jos käyn kävellen kaupassa. Kaupungissahan hautausmaat on rauhallisia, nättejä puistoja, kivanhan niissä on käydä lenkillä. Aina löytyy uusia reittejä, toisin kuin tavallisissa puistoissa.
Hautausmaat eivät ole lenkkeilyä varten.
No, kävelylenkillä. Et erota olenko vain lenkillä vai moikkaamassa tuttuja ;) Toisaalta jos tuntisit, tietäisit ettei mun tuttuja ole tuolla lähimmällä.
Työmatka kulkee hautausmaan läpi. Pitäisikö kiertää, ettei kaltaisesi kyttäävä naapuri pidä outona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikasen hautausmaan poikki mennen tullen jos käyn kävellen kaupassa. Kaupungissahan hautausmaat on rauhallisia, nättejä puistoja, kivanhan niissä on käydä lenkillä. Aina löytyy uusia reittejä, toisin kuin tavallisissa puistoissa.
No, kävelylenkillä. Et erota olenko vain lenkillä vai moikkaamassa tuttuja ;) Toisaalta jos tuntisit, tietäisit ettei mun tuttuja ole tuolla lähimmällä.
Miellän lenkkeilyn juoksemiseksi, ja kuntoilijoita näkee hautausmaalla päivittäin, vaikka muuallakin voisi juosta. Hautausmaalla ei saa olla kiire.
Ei mitään outoa. Vaikka sinne ei olisi haudattu ketään kävelijään liittyvää. Suuri hyvinhoidettu "puisto". Rauhallinen ja hiljainenkin yleensä. Toisinaan kaunis "kynttilämeri" ja kukkien kirjo. Optimaalinen ympäristö mielen tyyntyä, ja kehon rauhoittua ympäristön kakofoniasta.
Kävelijä luonnollisesti hiljentyy itse samalla. Ei se "päiväkävelyjuorurata" kuulukaan kenellekään olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ohjekirjassa sanotaan ettei saa käydä kävelellä hautausmaalla?
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on käydä yöllä.
Ei se kellonajasta ole kiinni. Kesäyönä on valoisaa. Ja talvella saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on käydä yöllä.
Varsinkin kun portit suljetaan yöksi. Pitää kiivetä aidan yli.
Ei niitä lukkoon laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miellän lenkkeilyn juoksemiseksi, ja kuntoilijoita näkee hautausmaalla päivittäin, vaikka muuallakin voisi juosta. Hautausmaalla ei saa olla kiire.
Luuletko että kuolleet häiriintyy?
Vierailija kirjoitti:
Työmatka kulkee hautausmaan läpi. Pitäisikö kiertää, ettei kaltaisesi kyttäävä naapuri pidä outona?
Hietaniemessä on asennettu puomeja ja kylttejä joissa kielletään läpikulku. Tämä johtuu vaaratilanteista kun pyöräilijät ovat törmäilleet ruumisautoihin ja hautausmaan työkoneisiin.
Mutta mistä ap tietää että joku käy hautausmaalla kaksi kertaa päivässä? Asuuko hän hautausmaan vieressä vai onko hän siellä töissä? Muuten, olen minäkin käynyt joskus kaksi kertaa päivässä. Yleensä vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on käydä yöllä.
Laitetaanpas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ohjekirjassa sanotaan ettei saa käydä kävelellä hautausmaalla?
Kävellä saa mutta juokseminen on yhtä asiatonta kuin pyöräily ja koirien kusetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hietaniemessä on asennettu puomeja ja kylttejä joissa kielletään läpikulku. Tämä johtuu vaaratilanteista kun pyöräilijät ovat törmäilleet ruumisautoihin ja hautausmaan työkoneisiin.
Mutta mistä ap tietää että joku käy hautausmaalla kaksi kertaa päivässä? Asuuko hän hautausmaan vieressä vai onko hän siellä töissä? Muuten, olen minäkin käynyt joskus kaksi kertaa päivässä. Yleensä vain kerran.
Monessa paikkaa on käytössä pyöräily kielletty kyltit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kuolleet häiriintyy?
Kyllä. Ja me jotka käymme haudoilla.
Kieriskelee itsesäälissä.
Kerrankin kun mies on jäykkänä, niin se on piiloutunut maan alle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on käydä yöllä.
Laitetaanpas.
En ole itse törmännyt yhteenkään hautausmaahan joka olisi lukossa öisin. Voi toki olla mutta ehkäpä tämä on paikkakunnasta kiinni.
Kuinka usein? Varmaan ajattelisin, että etsii jotain tietoa suvustaan, etsi sukuhautoja tms, tai on juuri menettänyt jonkun rakkaan. En tosin kyttäile hautausmaita, eli en tiedä miten saisin selville tällaisen aktiviteetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikkaa on käytössä pyöräily kielletty kyltit.
Polkupyörät eivät kuulu hautausmaalle sen enempää skuutitkaan. Ennen oli myös koirilta pääsy kielletty, mutta nyt koirien on päästävä joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on käydä yöllä.
Miksi? Vuorotyö ja työmatka sama kuin päivälläkin.
Onko hän siellä aina kun sinäkin olet?
Anna olla, jos ei ole häiriöksi, källi mitään tai pistä paikkoja palasiksi.
Vanhat hautausmaat on pop. Käyn silloin tällöin katselemassa ihmisten nimiä.