Mirtazapin unilääkeannoksella aiheuttaa masennusta?
Mirtazapin on masennuslääke. Pienellä annoksella se unettaa joten sitä käytetään pienellä annoksella unilääkkeenä. Oon huomannut että se aiheuttaa mulle masennusta pienellä annoksella. Etenkin silloin kun se toimii hyvin eli kun herään aamulla nukuttuani kunnolla ja pitkään mirtazapinin ansiosta, olen masentunut, hirveän väsynyt ja saamaton koko päivän. Erikoisesti myös liikuntaa harrastaessa ei jaksa melkein mitään ja hengästyttää helposti, nivelissä kolotuksia.
Kommentit (45)
On vain myönnettävä että unettomuuteen ei ole mitään lääkettä, ei mitään hoitoa. Kaikki lääkkeet joita siihen tarjotaan johtavat ei-toivotuilta vaikutuksiltaan tilanteeseen joka on alkuperäistä ongelmaa pahempi. Täällähän oli se yksi kirjoittelija jolla unettomuuteen käytetyt neuroleptit olivat aiheuttaneet aivovamman ettei pysty nukkumaan enää lääkkeetöntä unta. Tiedä onko tyyppi edes elossa enää.
Mielestäni tuo mirtazapinin aiheuttama flegmaattisuus on masennuksesta askel parempaan suuntaan
Miksi pitää sekoittaa omaa elimistöä tuollaisilla lääkkeillä? Menisi vaikka juoksulenkille ja tee jotain päivän aikana, niin illalla uni maittaa.
Masentuneilla se uni maistuu ihan ilman lääkkeitäkin.
Eihän tätä enää ees suositella käypähoidonkaan mukaan unettomuuteen. Mutta lääkärithän eivät tunnetusti tunne alaansa kovinkaan hyvin.
Masentunut makoilee sohvalla/sängyssä puoliunessa tai unessa enimmäkseen lääkkeittäkin.
Mirtatsapiinia ei pitäisi käyttää unilääkkeenä. On vaikutuksiltaan monimutkainen lääke, eikä ole varsinainen unilääke.
Liike on lääke. Ei kannata vetää PKV lääkkeitä.
Menisit vaikka kalaan tai popsimaan marjoja lääkkeen sijaan.
Mulle suositeltiin pitkäaikaiseen unettomuuteen samaa lääkettä kuin aloittajalle, mut kieltäydyin. Unettomuuden kanssa auttoi stressitekijöiden karsiminen (huono työ, toksinen ihmissuhde ja kieltäytyminen jatkuvasta muiden auttamisesta). Olen kokenut KSM66 lisäravinteesta olevan apua aamuin illoin otettuna (aluksi maksimi, sit yksi aamuin illoin) ja luontaisesta L-teaniinista, joka tasoittaa kahvin piikkejä / vaikutusta. Uni on syvempää, ahdistus on poissa, mieliala tasainen ja nukahdan helpommin. Nuo lisäravinteet sain vinkiksi ihmiseltä, jolla oli samoja oireita. Ei ollut mitään hävittävää ja kohtuuhintaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mulle suositeltiin pitkäaikaiseen unettomuuteen samaa lääkettä kuin aloittajalle, mut kieltäydyin. Unettomuuden kanssa auttoi stressitekijöiden karsiminen (huono työ, toksinen ihmissuhde ja kieltäytyminen jatkuvasta muiden auttamisesta). Olen kokenut KSM66 lisäravinteesta olevan apua aamuin illoin otettuna (aluksi maksimi, sit yksi aamuin illoin) ja luontaisesta L-teaniinista, joka tasoittaa kahvin piikkejä / vaikutusta. Uni on syvempää, ahdistus on poissa, mieliala tasainen ja nukahdan helpommin. Nuo lisäravinteet sain vinkiksi ihmiseltä, jolla oli samoja oireita. Ei ollut mitään hävittävää ja kohtuuhintaisia ovat.
Onko tuolla jotain haittoja?
Mielenkiintoista. Käytän tätä nukahtamiseen (muutama milligramma, lääkärin määräämät pitoisuudet ovat liian isoja) enkä ole osannut liittää aamumasennusta lääkkeeseen. Ehkä? :/
Vierailija kirjoitti:
Ostin samaa lisäravinnetta prismasta. Maksoi jotain 25 euroa.
Älä syö enää sitä lääkettä, kun siitä on haittaa.
Sun kannatta ottaa FWB frendi niin yöllä nukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke. Ei kannata vetää PKV lääkkeitä.
Mirta ei ole pkv lääke.
Mulla ihan sama vaikutus. Aamulla tosi sumuinen ja ahdistunut olo. Muutaman kerran olen kokeillut ja todennut ettei ole minun lääke. Nyt Stilnoct ja nukun hyvin, herään virkeänä.
Saisitko paremmin unen tyydyttämällä tarpeesi? Mikä on tää pakkomielle, että lääkkeestä saa autuuden?
Pitää ottaa tarpeeksi iso annos kuten 150 mg jotta toimii
Lihottava lääke. Aiheuttaa syömishäiriön. Puuduttaa niin, että vain syöminen tekee onnelliseksi. Kemiallinen lobotomia. Myös esim Ketipinor(Kettu) ja neuroleptit sama homma, pitäisi lailla kieltää.