Mirtazapin unilääkeannoksella aiheuttaa masennusta?
Mirtazapin on masennuslääke. Pienellä annoksella se unettaa joten sitä käytetään pienellä annoksella unilääkkeenä. Oon huomannut että se aiheuttaa mulle masennusta pienellä annoksella. Etenkin silloin kun se toimii hyvin eli kun herään aamulla nukuttuani kunnolla ja pitkään mirtazapinin ansiosta, olen masentunut, hirveän väsynyt ja saamaton koko päivän. Erikoisesti myös liikuntaa harrastaessa ei jaksa melkein mitään ja hengästyttää helposti, nivelissä kolotuksia.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 7,5 mg kannattaa laittaa vielä neljään osaan.
Juuri näin. Riippumatta siitä, oletko mies, nainen, muu sukupuoli, 50kg vai 150kg jnejne
Kaikille sama annos vaan.
Ei tietenkään. Mutta ei kannata aloittaa jostain 15 mg. Lääkemäärät on yleensä mitoitettu miesten mukaan.
Ai. Meillä päin taas lääkäri määrittää lääkemäärän, potilaan yksilöllisten tietojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Riippumatta siitä, oletko mies, nainen, muu sukupuoli, 50kg vai 150kg jnejne
Ei tietenkään. Mutta ei kannata aloittaa jostain 15 mg. Lääkemäärät on yleensä mitoitettu miesten mukaan.
Ai. Meillä päin taas lääkäri määrittää lääkemäärän, potilaan yksilöllisten tietojen perusteella.
Meillä päin ei noin toimita, harmi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko luulet, että lääkäri on perehtynyt lääkkeeseen ja sen lisäksi alkaa vastaanotolla laskea yksilöllistä potilaalle sopivaa lääkeannosta? :D
Minulle auttaa 1/4 tabletista, nukun hyvin ja saan sen turvin käytyä töissä. En ole masentunut.
Karhut syö kalaa ja marjoja.
Montako masentunutta tai unihäiriöistä karhua tiedät? Niinpä, sitkeästi nukkuvat koko talven, eikä ylipainokaan vaivaa.