Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin unilääkeannoksella aiheuttaa masennusta?

Vierailija
23.06.2024 |

Mirtazapin on masennuslääke. Pienellä annoksella se unettaa joten sitä käytetään pienellä annoksella unilääkkeenä. Oon huomannut että se aiheuttaa mulle masennusta pienellä annoksella. Etenkin silloin kun se toimii hyvin eli kun herään aamulla nukuttuani kunnolla ja pitkään mirtazapinin ansiosta, olen masentunut, hirveän väsynyt ja saamaton koko päivän. Erikoisesti myös liikuntaa harrastaessa ei jaksa melkein mitään ja hengästyttää helposti, nivelissä kolotuksia.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirta on apatisoiva lääke.

Oikea lääke unettomuuteen on tietysti unilääke.

Vierailija
22/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liike on lääke. Ei kannata vetää PKV lääkkeitä.

Mirta ei ole pkv lääke.

Jaa no mikä lääke se sitten on? Aivoihin se  enivei vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä sekaisin olevaa kroppaansa sekoittaa vielä jollain lääkkeellä?

Vierailija
24/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suositeltiin muinoin masennukseen tätä. Onneksi en aloittanut, sillä olin lukenut niin paljon negatiivisia kokemuksia.

Sain toisen lääkkeen ja nyt pyyhkii hyvin.

Vierailija
25/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää sekoittaa omaa elimistöä tuollaisilla lääkkeillä? Menisi vaikka juoksulenkille ja tee jotain päivän aikana, niin illalla uni maittaa.

En ole ap. Teen 3-vuorotyötä. Viikko jokaista. Aamuvuorossa kun herää klo 4.45, tekee fyysistä työtä 8h päivässä (tauot tietysti 2x12,5min ja 18,5min), tekee kotityöt ja ulkoilee/venyttelee palauttavasti, eikä siltikään uni maita illalla. Luulisi että tuossa on jo sitä kuuluisaa "tekemistä päivän aikana". Jotkut meistä vaan kärsii unettomuudesta, riippumatta siitä mitä itse yritämme asialle tehdä. Iltavuorossa saan nukuttua ehkä joskus 3-4 aikaan aamuyöstä. Yövuoron jäljeen nukun melko hyvin. 

Vierailija
26/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 7,5 mg kannattaa laittaa vielä neljään osaan.

Vierailija
27/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle suositeltiin pitkäaikaiseen unettomuuteen samaa lääkettä kuin aloittajalle, mut kieltäydyin. Unettomuuden kanssa auttoi stressitekijöiden karsiminen (huono työ, toksinen ihmissuhde ja kieltäytyminen jatkuvasta muiden auttamisesta). Olen kokenut KSM66 lisäravinteesta olevan apua aamuin illoin otettuna (aluksi maksimi, sit yksi aamuin illoin) ja luontaisesta L-teaniinista, joka tasoittaa kahvin piikkejä / vaikutusta. Uni on syvempää, ahdistus on poissa, mieliala tasainen ja nukahdan helpommin. Nuo lisäravinteet sain vinkiksi ihmiseltä, jolla oli samoja oireita. Ei ollut mitään hävittävää ja kohtuuhintaisia ovat. 

Onko tuolla jotain haittoja?

En ole itse huomannut mitään haittoja kummastakaan näistä, enkä googlaamalla, suosittelijalta tai muiden kokemuksista löytänyt mitään negatiivista. Joillain ihmisillä tuo KSM66 ei ole toiminut, mutta sille oli vaihtoehto, jota voi käyttää sen sijaan. En enää muista minkä niminen, kun nuo mainitut ovat toimineet omalla kohdalla. Tuo luontainen L- teaniini on samaa kuin mitä vihreässä teessä on eli ei ole haitallinen. Nyt olen käyttänyt maaliskuun alusta asti KSM66, pari pientä taukoa pitänyt välissä ja pari kuukautta oon käyttänyt tuota L- teaniinia. 

Vierailija
28/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle suositeltiin pitkäaikaiseen unettomuuteen samaa lääkettä kuin aloittajalle, mut kieltäydyin. Unettomuuden kanssa auttoi stressitekijöiden karsiminen (huono työ, toksinen ihmissuhde ja kieltäytyminen jatkuvasta muiden auttamisesta). Olen kokenut KSM66 lisäravinteesta olevan apua aamuin illoin otettuna (aluksi maksimi, sit yksi aamuin illoin) ja luontaisesta L-teaniinista, joka tasoittaa kahvin piikkejä / vaikutusta. Uni on syvempää, ahdistus on poissa, mieliala tasainen ja nukahdan helpommin. Nuo lisäravinteet sain vinkiksi ihmiseltä, jolla oli samoja oireita. Ei ollut mitään hävittävää ja kohtuuhintaisia ovat. 

En ole itse huomannut mitään haittoja kummastakaan näistä, enkä googlaamalla, suosittelijalta tai muiden kokemuksista löytänyt mitään negatiivista. Joillai

L-teaniinia käytän jo aamuisin, koska se auttaa keskittymään. Ehkä voisi tosiaan kokeilla myös illalla. Toimisikohan kamomillateen kanssa.

Vierailija
29/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tätä enää ees suositella käypähoidonkaan mukaan unettomuuteen. Mutta lääkärithän eivät tunnetusti tunne alaansa kovinkaan hyvin.

Käypähoito on täysi vitsi. Omia pitkäaikaissairauksia ei ole kertaakaan hoidettu niinkuin käypähoito suosittaa, esimerkiksi mitä labroja pitäisi ottaa jos jossain labrassa on viitearvojen ulkopuolella olevia arvoja. No tuurilla ne valtamerilaivatkin seilaa.

Vierailija
30/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yksilöitä, ehkä kyseinen lääke ei vain sovi sinulle. Saattaa myös olla, että sinun tarvitsee tottua lääkkeeseen ja kuvailemasi oireet katoavat lopulta. Keskustelisin asiasta reseptin kirjoittaneen lääkärin kanssa. 

Itselleni on sopinut todella hyvin. Olen jo pari vuotta ottanut tarvittaessa (en siis säännöllisesti) 7,5mg nukahtamisvaikeuksiin. Pääsen aamuisin nopeasti sängystä ylös, ei torkuttamista tai päiväväsymystä. Myöskään minkäänlaista masennusta en ole lääkkeestä kokenut. 

Mirtazapinin avulla nään jopa unia, joita en lapsuuden jälkeen ollut yli pariin vuosikymmeneen nähnyt. Univaikeuksia (varsinkin nukahtamisessa) siis ollut jo lapsesta lähtien. Saattavat liittyä nepsyhommiin, ADHD joka diagnosoitiin lapsena 90-luvulla. Tämä toki saattaa olla syy miksen koe tuosta lääkkeestä väsymystä tai flegmaattisuutta. Olen luonnostani ylienerginen Duracell-pupu.

Toivottavasti kuvailemasi haittavaikutukset helpottavat tai tilalle löytyy joku paremmin sopiva lääke. Tsemppiä ja mukavaa kesää!

M35

Vierailija
31/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan puolesta on todella kattava työterveys vakuutus, minua on tutkittu ja tutkittu yksityisellä hyvin paljon.

Mulle psykiatri diagnosoi vaikean masennuksen, unihäiriön ja burnoutin. 

Eikä tässä ole keritty sohvalla maata, viiteen vuoteen olen tehnyt kolme lasta, omakotitalon ja AMK tutkinnon, normaalin päivätyön ohessa. Ei kaikki masentuneet ole sohvalla makaavia kattoon tuijottajia.

Tutkimusten mukaan nukuin yössä keskimäärin alle kolme tuntia, eikä sykkeen seurannassa havaittu ollenkaan palauttavia jaksoja.

Sain mirtaan reseptin ja tilanne alkoi korjaantumaan heti ensimmäisestä yöstä, otan puolikkaan tabletin illalla.

Nyt puoli vuotta sen käyttöä takana, unirekisteröintilaitteen mittauksien mukaan nukun yli 7h, joka yö.

Masennukseenkin sain lääkkeet, mutta niiden kanssa hoitotasapaino on vielä hakusessa. Lääkäri sanoi että ensisijaisen tärkeää on nyt saada uniasiat kuntoon, unen puutteeseen voi kuolla.

M38

Vierailija
32/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse huomannut mitään haittoja kummastakaan näistä, enkä googlaamalla, suosittelijalta tai muiden ko

Kannattaa kokeilla ainakin! :) Mulla uni on syvempää ollut siitä asti, kun aloitin L- teaniinin. En enää herää monta kertaa yössä ja jos herään, niin saan unen päästä kiinni uudelleen ilman tunnin- kahden valvomista. 

Vierailija
33/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Riippumatta siitä, oletko mies, nainen, muu sukupuoli, 50kg vai 150kg jnejne 

Kaikille sama annos vaan.

Vierailija
34/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo mirtazapinin aiheuttama flegmaattisuus on masennuksesta askel parempaan suuntaan

Sinun askeleesi käyvät karkkihyllyä kohti.

Vierailija
35/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tätä enää ees suositella käypähoidonkaan mukaan unettomuuteen. Mutta lääkärithän eivät tunnetusti tunne alaansa kovinkaan hyvin.

Käypähoito on täysi vitsi. Omia pitkäaikaissairauksia ei ole kertaakaan hoidettu niinkuin käypähoito suosittaa, esimerkiksi mitä labroja pitäisi ottaa jos jossain labrassa on viitearvojen ulkopuolella olevia arvoja. No tuurilla ne valtamerilaivatkin seilaa.

Eihän syys ole siis käypähoidossa vaan sinua hoitavissa henkilöissä.

Vierailija
36/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitä sekaisin olevaa kroppaansa sekoittaa vielä jollain lääkkeellä?

Kerropa tuo hoitavalle taholle.

Vierailija
37/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisit vaikka kalaan tai popsimaan marjoja lääkkeen sijaan.

Montako kertaa meinasit vielä kirjoittaa noita typeryyksiäsi tänne?

Vierailija
38/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Riippumatta siitä, oletko mies, nainen, muu sukupuoli, 50kg vai 150kg jnejne 

Kaikille sama annos vaan.

Ei tietenkään. Mutta ei kannata aloittaa jostain 15 mg. Lääkemäärät on yleensä mitoitettu miesten mukaan.

Vierailija
39/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liike on lääke. Ei kannata vetää PKV lääkkeitä.

Mirta ei ole pkv lääke.

Jaa no mikä lääke se sitten on? Aivoihin se  enivei vaikuttaa.

Buranakin menee aivoihin, eikä kiipeä sinne sua kulloinkin kolottavaan kohtaan. Sano nyt että tämä tuli sulle uutena asiana?

Vierailija
40/45 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tämä mirtazapin ei toiminut ollenkaan, joten kokeiluni jäi parin viikon lyhyiseksi. Omalla kohdallani on niin hard core ongelmia nukahtamisen kanssa, että ainoa mikä toimii on nukahtamislääkkeet ja ketipinor. Nyt olen ketipinoria käyttänyt pari vuotta ja päässyt nukahtamislääkkeistä oikeastaan kokonaan eroon. 

Tsemppiä meille kaikille huonounisille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi