Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ilmiö: kukaan ei ota enää valokuvia

Vierailija
23.06.2024 |

Somekuvien määrä maailmassa laskee

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kynsien ihailija kirjoitti:

No sehän erikoista. Itse kyllä kuvaan edelleen. Käytän vielä "vanhanaikaista" kameraa ja kuvaan toisinaan myös filmille. Tosin filmit on nykyään ihan järkyttävän kalliita. Tavallista värifilmirullaa ei enää saa juuri mistään alle 10-15 € hintaan. Onneksi Foman mustavalkofilmit ovat vielä verrattain edullista n. 5-10 €/rulla tietääkseni.

Filmikuvaus on lisääntynyt huimasti, sanoi valokuvakaupan myyjä

ennen digiaikaa vein aina 30-40 rullaa kerralla kehitettäväksi, tuolloin sai lahjaksi 1 suurennoksen haluamastaan kuvasta/rulla. Niitä 20x30 kuvia on porraskäytävässä melkoinen määrä , osa liimattu albumeihin

Vierailija
22/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Kaikki heiluu 360-videokamera tikun päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some oli ilmiö jonka pitikin mennä. Pian saamme uusia ilmiöitä.

Vierailija
24/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella instatilillä oli lähes sama kuva, mutta toinen peilikuva. Näytti selkeästi tekoälyllä tehdyltä. Huomautin siitä ja siitä että toisella tilillä oli sama kuva. Molemmat estivät minut. 

Vierailija
25/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan? Käyn päivittäin parin tunnin kävelyllä ja aina on kamera mukana ja kuvia otan aina.

Vierailija
26/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä puhelimella kuvia otan, mutta vain murto-osan niistä julkaisen missään netissä. Omaksi iloksi kuvaan muistoja.

Vierailija
27/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä somella tienaavien on alettava miettiä vähitellen että pitäisikö päivittää aiemman koulutuksen osaaminen tai hankkia uusi koulutus tai koulutus ylipäätään jos ei vielä ole. Blogit lähes kuolivat, niin tulee käymään myös Tiktokille ja installe. Ihmiset kyllästyvät ja kohta lapsetkin alkavat huomata että ulkopelit on kivempia kuin olla vain koneella. Kun vaan ensin on joku, joka ohjaa ja ja opastaa niihin. Itsekin olen vähentänyt ja voin huomattavasti paremmin. Myös täällä roikkumisen olen lopettanut mutta nyt viikonloppuna olen ollut vähän enemmän. Ihan jo kotitöitäkin saan paremmin aikaan. 

Vierailija
28/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kuvaa, et ole olemassa.

Jotain tällaista luulisin ihmisten päissä liikkuvan.

Nimimerkillä "en ole koskaan ottanut selfietä"

Vierailija
29/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nii vanha et otan wanhalla hyvällä filmikamerallani kuvia ja pimiössäni kehitän negat itekseni. Ei niitä kuulu jakaa tuntemattomille. Mustavalkokuvia pääasiassa.

Vierailija
30/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi linssiä päässäni ja ne ottavat yhdessä stereokuvia 24/7 aina kun silmäni ovat auki. Ei tarvita muita kameroita.

Vierailija
31/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi harmitus oli että ufot katosivat heti kun ihmisillä oli kameroita mukanaan kännyköissään.

Vierailija
32/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykään tehdään vain "storyja" jotka häviää 24h:ssa. Siihen pari kuvaa tai videopätkä. Vielä 10v sitten oli normaalia että esim reissusta ladattiin facebookiin 30-40 kuvaa albumiin. Boomerit tekee vieläkin niin.

No kumpi on järkevämpää: video joka häviää 24h:ssa vai kuvat/videot jotka säilyvät kenties ikuisuuden? Olen nähnyt somessa lukuisia "storieta" ja monet niistä on ollut todella hyvin tehtyjä. Mutta harmi kun poistuvat 24h:ssa.

T. M42

Vierailija
33/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että kuvia EI TUNGETA nettiin ei tarkoita ETTEIKÖ NIITÄ OTETTAISI.

Ehkä tosiaan nuorimmille on käsittämätöntä se että jos joku ei ole somessa se voi silti olla olemassa.

Vierailija
34/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsien ihailija kirjoitti:

No sehän erikoista. Itse kyllä kuvaan edelleen. Käytän vielä "vanhanaikaista" kameraa ja kuvaan toisinaan myös filmille. Tosin filmit on nykyään ihan järkyttävän kalliita. Tavallista värifilmirullaa ei enää saa juuri mistään alle 10-15 € hintaan. Onneksi Foman mustavalkofilmit ovat vielä verrattain edullista n. 5-10 €/rulla tietääkseni.

Mistä saa kympillä? Paikallisessa valokuvaliikkeessä 17e

Vierailija
35/35 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin yhtä x-sukupolven tyyppiä joku aika sitten ja ihmettelin todella paljon hänen somekäyttäytymistään. Postasi sinne siis tällaisia perus somekuvia jostain sukujuhlista ja tapahtumista ja tekemisistään. Mitä tehtiin joskus 20v sitten. Itsellä hädin tuskin profiilia edes. Pian paljastui, että kaikki kuvat olivat lisäksi feikkejä. Kuvia eksästä -> eksä oikeasti vihaa häntä sydämensä pohjasta