Ärsyttää kun ihmisille tervellinen ja urheilullinen on yhtä kuin laiha
Itse urheilen paljon ja olen vuosikausia käynyt säännöllisesti salilla. Syön terveellisesti, mutta olen ruumiinrakenteeltani vähän pullea ja painioindeksin mukaan pari kiloa ylipainoinen. Vatsalihakset on, mutta ei paista kun vähän rasvaa päällä. Sitten kaikki juuri liikunnan löytäneet sohvaperunalaiheliinit tulee neuvomaan miten pitäisi liikkua tai syödä. Itse eivät ole koskaan juuri muuta tehneet kuin oleskelleet ja syövät mitä tahansa epäterveellistä. Mutta ovat laihoja, joten se on automaattisesti terve ja urheilullinen. Sama se mitä ne kolesterolimittaukset näyttävät tai jaksavatko oikeasti nostaa mitään tai juosta lenkkiä. Minua pidetään ruumiinrakenteeni takia perusteetta laiskana ja epäurheilullisena. Ärsyttää.
Kommentit (55)
Ymmärrän ongelman. Mutta onhan se harvinaista, että tolla liiluntamäärällä ja terveellä ruokavaliolla on ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ongelman. Mutta onhan se harvinaista, että tolla liiluntamäärällä ja terveellä ruokavaliolla on ylipainoa.
Painoindeksit ei oikein kerro totuutta jos on paljon lihasmassaa ja lisäksi esim isot rinnat.
Mitä väliä muilla.
Pääasia että itse tiedät miten elät ja toimit, muut huolehtikoon omista asioistaan.
Juu, kyllä se on vaan parasta lopettaa urheilu ja syöminen, terveellinenkin. Syöt sitten vähän nälkääsi karkkia ja sipsiä. Ja laihdut. ja ping!, olet pianoindeksin mukainen ja kaikki voivat olla tyytyväisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksit ei oikein kerro totuutta jos on paljon lihasmassaa ja lisäksi esim isot rinnat.
Ei se täyttä totuutta kerro, mutta ap:kin sanoi olevansa vähän pullea. Ihan sama mitä se painoindeksi sanoo, jos näkee omalla silmälläkin olevansa pyöreä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ollenkaan harvimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se täyttä totuutta kerro, mutta ap:kin sanoi olevansa vähän pullea. Ihan sama mitä se painoindeksi sanoo, jos näkee omalla silmälläkin olevansa pyöreä.
Juu, pyöreä ei missään nimessä saa olla. Läskiviha is real.
Vierailija kirjoitti:
Bmi ei kerro koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla vyötärönympärys 75cm, g-kupin rinnat ja muuten aika lihaksikas kroppa. Olen bmi:n mukaan vain juuri ja juuri normaalipainossa :)
Mikä sulla AP estää terveellisesti syömisen? Miksi vuodesta toiseen pysyt pulleana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla vyötärönympärys 75cm, g-kupin rinnat ja muuten aika lihaksikas kroppa. Olen bmi:n mukaan vain juuri ja juuri normaalipainossa :)
aika
En minä ainakaan vedä sen kummoisempaa yhtäläisyysmerkkiä laihuuden ja terveyden välille. Tietysti sillä varauksella, että selkeästi ylipainoisilla on ongelma.
Vahvat naiset ovat kyllä komeaa katsottavaa.
Puolimaratoneilla näkee lievästi ylipainoisia osallistujia. En olisi huolissani parista liikakilosta, jos jaksaa juosta 21 km.
Ollaan iloisia, kiitollisia ja yritetään parhaamme.
"kaikki juuri liikunnan löytäneet sohvaperunalaiheliinit tulee neuvomaan miten pitäisi liikkua tai syödä."
Ilmainen vinkki: elämä helpottuu huomattavasti kun opettelee ohittamaan pöljien sanomiset ja/tai opettelee pitämään puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, pitää olla muodoton lauta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuulantyöntäjä?
Kuulantyöntäjillä on muuten yleensä pikkuisen enemmän ylipainoa kuin pari kiloa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä sitä tarkoittanut. Tottakai saa olla pullea. Mutta ei siinä oikein voi pelkkää bmi:n epämääräisyyttä syyttää, jos sen ylipainon näkee silmälläkin.
Päälle vielä, jos tekee fyysistä työtä ja urheilee, tarvitsee sitä vararavintoa vähän eri tavalla kuin toimistossa työskentelevä sohvaperuna. Mutta älä huoli, mua kiinnostaa enemmän sun kaltaiset kuin läpipaskot pulkannarut pitää olla jotain, josta ottaa kiinni