Ärsyttää kun ihmisille tervellinen ja urheilullinen on yhtä kuin laiha
Itse urheilen paljon ja olen vuosikausia käynyt säännöllisesti salilla. Syön terveellisesti, mutta olen ruumiinrakenteeltani vähän pullea ja painioindeksin mukaan pari kiloa ylipainoinen. Vatsalihakset on, mutta ei paista kun vähän rasvaa päällä. Sitten kaikki juuri liikunnan löytäneet sohvaperunalaiheliinit tulee neuvomaan miten pitäisi liikkua tai syödä. Itse eivät ole koskaan juuri muuta tehneet kuin oleskelleet ja syövät mitä tahansa epäterveellistä. Mutta ovat laihoja, joten se on automaattisesti terve ja urheilullinen. Sama se mitä ne kolesterolimittaukset näyttävät tai jaksavatko oikeasti nostaa mitään tai juosta lenkkiä. Minua pidetään ruumiinrakenteeni takia perusteetta laiskana ja epäurheilullisena. Ärsyttää.
Kommentit (55)
Mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelee, jos itse on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
"kaikki juuri liikunnan löytäneet sohvaperunalaiheliinit tulee neuvomaan miten pitäisi liikkua tai syödä."
Ilmainen vinkki: elämä helpottuu huomattavasti kun opettelee ohittamaan pöljien sanomiset ja/tai opettelee pitämään puolensa.
Elämä helpottuu myös huomattavasti, kun laihduttaa normaalipainoon.
Vähissä ne joilla ylipaino johtuu lihaksista, varsinkaan naisissa. Ei niitä lihaksia tule juoksemalla, eikä muutenkaan vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
"kaikki juuri liikunnan löytäneet sohvaperunalaiheliinit tulee neuvomaan miten pitäisi liikkua tai syödä."
Ilmainen vinkki: elämä helpottuu huomattavasti kun opettelee ohittamaan pöljien sanomiset ja/tai opettelee pitämään puolensa.
TÄMÄ. Palsta on täynnä tätä rutinaa (kun se ja se sanoi sitä ja tätä, enkä osaa pitää puoliani joten rutina-aloitusta jälkikäteen vauvalle siis!) Voi hyvää päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helpottaisi sinun oloasi?
100 metrin ja 10000 metrin juoksijat ovat aivan erilaisia, mutta molemmilla pitää olla lihaksia. Kauniimmat ja näyttävämmät ne ovat tietysti 100 metrin juoksijoilla.
En ole lihavan näköinen, vaan vähän perhmeä, eli esim vatsalihakset ei tarpeeksi erotu, vähän toki. Syön pääosin tosi terveellisesti ja suositusten mukaan. Tosin välillä herkuttelen. En ole ikinä laihduttanut koska en halua olla laihempi. Mutta ärsyttää ihmisten asenteet. t. Ap
ja vielä; kolesteroliarvoni ovat todella hyvät, matala verenpaine, ei mitään terveysongelmia. Olen keski-ikäinen. t. Ap
Laihan päälläkään vaatteet eivät ole istuvat. Toki pukeutumisella saa vartalon puutteita peitetyksi.
Tämäkin ketju täynnä jatkuvasti himolaihiksella olevia laihaläskejä jotka pitää itseään terveyden ruumiillistumana kun painoindeksi osoittaa laihaa. mikään muu mittaus ei sitten osoitakaan terveyttä, mutta pääasia näyttää laihalta
Vierailija kirjoitti:
En ole lihavan näköinen, vaan vähän perhmeä, eli esim vatsalihakset ei tarpeeksi erotu, vähän toki. Syön pääosin tosi terveellisesti ja suositusten mukaan. Tosin välillä herkuttelen. En ole ikinä laihduttanut koska en halua olla laihempi. Mutta ärsyttää ihmisten asenteet. t. Ap
toki toki
Enpä ole tavannut kiipeilyn tai pyöräilyn parissa yhtään pyöreämpää harrastajaa, joka pärjäisi lajissa. Painonnoston ja painin kanssa asia varmasti olisi toisin.
Miksi idioottien höpinät ärsyttävät?
Asennoidu niin, että he ovat pieniä, tyhmiä ja käytöstapoja vailla olevia säälittäviä luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helpottaisi sinun oloasi?
Noh noh. Ei olla taas niin raukkamaisia, että käännetään keskustelu henkilöön. Sä pystyt kyllä parempaan, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi idioottien höpinät ärsyttävät?
Asennoidu niin, että he ovat pieniä, tyhmiä ja käytöstapoja vailla olevia säälittäviä luusereita.
Ap:n kirjoittama siis.
Niin, ovathan ne kuulantyöntäjätkin voimakkaita ja saattaa löytyä kestävyyskuntoa. Se nyt ei vaan ole yleinen kauneusihanne
Mietin tätä joskus itse, kun jouduin hassuun tilanteeseen. Tapailin hoikkaa miestä, jolla olikin sairaalloisen ylipainoinen suku. Olin tästä melko hämmentynyt, sillä yleensä tällainen periytyy. Noh, ilmeni, että miehellä olikin aineenvaihduntaongelma ja häneltä oli poistettu sisäelimiä, minkä vuoksi ei yksinkertaisesti voinut lihoa. Mies oli oikeastaan ensimmäinen kunnollinen kontaktini sairaalloiseen ylipainoon
Itse olen kokenut oman oloni fyysisesti huonoksi, kun painoa on kertynyt. Urheiluaikoina liiallinen lihasmassakin alkoi ahdistamaan. Miksi ylensyödä? Keho ei varsinaisesti hyödy mitään kerääntyneestä rasvasta ja mielihyvä syömisestä on hyvin pieni, jos on jo ähky tai pullea olo
Jos kykenee saamaan mielihyvää henkisistä asioista, kuten keskusteluista, katseista, luonnosta, taiteesta, ym., ei tarvitse hakea mielihyvää ruuasta. Keho tulee kylläiseksi, eikä addiktioita muodostu. Siinä ei ole järkeäkään: ruokaa on saatavilla lähes rajattomasti, varmasti kaikkien tarpeisiin, miksi siis varastoida. Hoikkuuteen liittyy myös terveydellisiä ja kyvykkyyteen liittyviä asioita, esimerkiksi äidinmaidolla kasvaneet lapset ovat hoikempia. Mitä epäluonnollisempi ruokavalio, sitä todennäköisemmin on ylipainoa
Mielestäni on luonnollista, että priorisoi tasapainoisia ja olosuhteisiin sopivia ruumiinrakenteita. Rasvan tai lihaksen kasvattaminen ei yksinkertaisesti ole nykypäivänä tarpeen, ellei kasva todella turvattomissa oloissa, ja joudu kokemaan nälkää, hoivan puutetta, nälkiinnyttämistä (tiedän joidenkin rankaisseen lapsiaan pitämällä heitä nälässä), tai esimerkiksi väkivallan uhkaa. Väkivallan uhka saattaisi oireilla liiallisena keskittymisenä lihaskasvuun. Tällainen ihminen taas kantaa sisällään traumaa, ja mahdollisesti kanavoi sitä omiin lapsiinsa tai parisuhteeseensa (kuten mieskin pahoinpiteli minua ja lapsiaan)
Kokemuksen perusteella ylipainoisten välttämiskäytäntöni oli siis aiheellinen ja perusteltu. Mies oli kulttuurisesti väkivaltaisen perheensä kaltainen, mutta ei vain itse edustanut sitä ulkoisesti, sillä hänelle oli tehty toimenpiteitä. Tajusin tämän liian myöhään ja tulin altistuneeksi väkivallalle
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla AP estää terveellisesti syömisen? Miksi vuodesta toiseen pysyt pulleana?
Hän kyllä sanoi syövänsä nimenomaan terveellisesti.
Minullakin romuluinen vartalonmalli. Olin normaalipainoinen niin silti aina haukuttiin lihavaksi.
Normaalipainossa on aika suuret rajat. Kaikilla ihmisillä on vatsalihakset. Paljonko juokset coopperissa?
Jos ne isot rinnat on rasvaa, niin ne on samaa rasvaa kuin muuallakin elimistössä. Laihdutus yleensä auttaa.