Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahempi tämä juhannus on yksinäiselle mitä joulu

Vierailija
23.06.2024 |

Joka paikassa aina toitotetaan yksinäisten jouluista. Miten tehdä yksinäisten joulusta parempi jne. Se joulu on vain yhden päivän ja keskellä talvea. Ei tunnu läheskään niin pahalta kuin keskellä kesää monen päivän sosiaalinen juhla. Tämä juhannus on ollut taas ihan tuskaa tällaiselle, jolla ei ole ketään. Some ja lehdet täynnä kuinka kukin on viettänyt juhannusta läheisten ja ystävien kanssa. Torstaina ne jo alkoi ja nyt sitten varmaan kolme päivää saa niitä päivityksiä katsella miten oli ihana juhannus rakkaitten kanssa. 

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo toki puhua omasta puolesta, mutta mä vältyn noilta päivityksiltä ihan sillä, että en ole somessa enkä lue lehtiäkään kuin vähän. Mielikuvat muiden menoista ja hauskanpidosta jäävät tietysti kummittelemaan takaraivoon, mutta ainakaan ei ole kirjaimellisten todisteiden aiheuttamaa raskasta ahdistusta.

Vierailija
2/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kalenterin juhlapyhät on melko teennäisiä. Että niitä muka pitäisi viettää jonkun kaavan mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukin kestää 3 päivää, aatto + 1. ja 2. joulupäivä. Ja sopivasti kun aatto sattuu maanantaille tai keskiviikolle, tulee 5 päivän vapaat.

Vierailija
4/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään lehtijuttua yksinäisten juhannuksesta. Ilmeisesti kukaan ei ole juhannuksena yksin. Se yksinäisyys on sitten taas jouluna. 

Vierailija
5/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on tietysti eroa, jos haluaa olla yksin tai ei ole kutsuttu kenenkään luokse Juhannusta viettämään tai kukaan ei ole tullut hänen luokseen.

Vierailija
6/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään yksinäiset kiinnosta, me ollaan näkymättömiä kaikille, eihän me muuten yksin oltais. Lääke ahdistuksen tilkitsemiseen on pitää some kiinni koko juhannuksen ja lähteä itsekin ulos! 

Vierailija
7/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtäkään lehtijuttua yksinäisten juhannuksesta. Ilmeisesti kukaan ei ole juhannuksena yksin. Se yksinäisyys on sitten taas jouluna.

Googlaa. On niitä juttuja. Ekana tulee täällä paljon ruodittu Ystävyyden Majatalo.

https://ystavyydenmajatalo.fi/majatalo/juhlapaikka/kokemuksia-juhlista-…

Vierailija
8/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä juhannus ihan hirveän karmea, kun oli pakko kököttää kotona sisällä ja ei oikein ollut mitään viihdettäkään eikä mitään jaksanut tehdäkään. Tänään on jaksanut, niin on ollut ihan kivaa yksinkin. Olen nauttinut auringonvalosta ja hiljaisuudesta. Ei nimittäin kuulunut liikenteenmelua laisinkaan parvekkeella. Eikä näkynyt ristinsielua. 

Vierailija
9/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukin kestää 3 päivää, aatto + 1. ja 2. joulupäivä. Ja sopivasti kun aatto sattuu maanantaille tai keskiviikolle, tulee 5 päivän vapaat.

Se on erilaista. Se on yleensä se yksi päivä, aatto, joka vietetään niiden rakkaiden kanssa. Joulupäivänä sitten käydään kinkunsulattelukävelyllä ja ollaan vain rauhallisesti kotona. Joulu on sellaista harrasta ja hiljaista juhlaa. Juhannuksena iloa ja hauskuutta. Juuri sitä mitä yksinäinen kaipaisi. 

Vierailija
10/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus.  Niin, ehkä valoisana aikana pitkät pyhät on joillekin vaikeampia kuin jouluna pimeämpään aikaan taikka yhtä vaikeita, mutta kesäisin siitä ei tosiaan puhuta paljon.

Olen perheellinen ja tänä juhannuksena "olosuhteiden pakosta" olin (torstain) ja perjantain pääosin yksin. Ei se ollutkaan niin mukavaa, mitä olin etukäteen ajatellut. Joskus nimittäin ajattelin, että saisikin olla esim joulun yksin, mutta tämä juhannus muutti sitäkin ajattelua. Pitkältä on tuntunut tämä juhannus.

Jaksamisia kaikille, jotka kärsivät yksinäisyydestä.

Vierailija
11/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on erilaista. Se on yleensä se yksi päivä, aatto, joka vietetään niiden rakkaiden kanssa. Joulupäivänä sitten käydään kinkunsulattelukävelyllä ja ollaan vain rauhallisesti kotona. Joulu on sellaista harrasta ja hiljaista juhlaa. Juhannuksena iloa ja hauskuutta. Juuri sitä mitä yksinäinen kaipaisi. 

Eikö yksinäinen muka kaipaa perheen kanssa yhdessäoloa?

Vierailija
12/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinaan itse menin. Jos olisin saanut odottaa kutsua, odottaisin vieläkin. Oon ollut Tukholman risteilyllä, kauempanakin.

Tukholman risteilyssä kysyin fb.ssä kiinnostaisko ketään löhteö mukaan ja aina on seuraakin saanut

Tee itse jotain

Vierailija
13/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei järjestetä sinkkujen juhannus juhlia joihin ei ole pariskunnilla asiaa. Kaikki tietäisi toistensa olevan sinkkuja ja sitten vain luotaisiin suhteita, ainakin ystävyys suhteita jos ei muuta.

Vierailija
14/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut yksinäinen. Tunnistan kyllä tuon, että pitäisi olla tietyssä seurassa ja tietyssä paikassa joidenkin mielestä, että on varmasti täydellinen ja muuta säälittävää. Jokainen tekee sellaisen juhannuksen kuin itsellä riittää resurssit ja jaksaminen. Tunnen itseni myös aika ajoin yksinäiseksi, koska yleensä en ole se joka valitaan yökyläilyyn tai muualle. Yritän lohduttautua sillä, että minun kanssa ollaan sitten joku muu kerta. Mutta ei juhlapäivinä.

Vierailija
15/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, mitä muut tekevät?

Elä omaa elämääsi, nauti vapaudesta ja auringosta. Voit tehdä (lähes) mitä haluat (lähes) koska haluat. 

Mietin jossain vaiheessa, että perheissä eletään ihanaa elämää: äiti, isä ja ihanat lapset, mutta heidän elämänsä voi olla jotain ihan muuta. Isällä on mt-ongelmia, äitiä kiinnostaa vain työ ja lapsilla riittää vaikeuksia. Valitettavan harvoin kuulee tai lukee uskollisista pariskunnista, joiden elämässä kaikki on hyvin. 

Ryyppäjäisviikonloppu mökillä on kaamea ajatus. 

Vierailija
16/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin juhannuksena. Nautin. Hiljaista ja rauhallista. Katson töllöä, syön mansikoita ja jäätelöä. Ihanaa! Käyn kävelyllä tuoksuvassa suvessa. Naapurit mökeillään tai missä lie. Siivoilen kaappeja ja nautin jopa siitäkin. 

Vierailija
17/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kokekoon asiat omalla tavallaan. Ei ap:lla ole oikeus määritellä kaikkien yksinäisten puolesta, mikä pyhä tuntuu pahimmalta. Jollekin toiselle juhannus voi olla helpompi, koska koko ajan ei toitoteta sitä, että yksinäiset ovat yksin. 

Mutta toki ap kaipaa ulko tullutta ohjausta ja neuvoja, mitä voi ja saa tehdä yksin juhannuksena. 

Vierailija
18/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on hyväosaisten juhla. Pitää olla mökit ja pelit ja vehkeet plus liuta porukkaa.

Resitenttikin ig kehua retosteli. 

Vierailija
19/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juhannusta enää edes huomaa kun on kauppakeskuksessa kaikki kaupat auki. Ennen oli kaikki kiinni eikä voinut tehdä mitään. 

Vierailija
20/85 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannus on hyväosaisten juhla. Pitää olla mökit ja pelit ja vehkeet plus liuta porukkaa.

Resitenttikin ig kehua retosteli. 

Tämäpä juuri. Jos ei ole mitään noista, niin yksin olet.