Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0-0-0-0-0- Keskiviikon HELMInauha -0-0-0-0-0-0-

31.01.2007 |

Huomenta! En vielä uutta pinoa löytänyt tälle päivälle, voiko olla totta?

Linkki eiliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9469606&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 37+2

paino +1,3kg/vk

turvotus +/-

rr 110/54

pissa puhdas

sf 31

syke 140

liikkeet ++

Eli kaikki ok. Turvotukseen terkka merkkasi pienen plussan, koska mainitsin eilen illalla havainneeni nilkoissa pienet painaumat sukan reunoista. Painoa oli tullut tosiaan 1,3gk/vk, mutta terkka meinas, et näin lopussa on ihan ok, ja kun hiukan sitä turvotustakin, ni neste painaa. Sf pudonnut viime viikosta sentin, mutta on vauvan pääkin taas laskenut - nippa nappa sai terkka päähän tuntuman. Syke hyvin vaihtelevainen, tää kaveri vetikin oikein kunnon jumpat kun terkka yritti sydänääniä kuunnella - ei pysynyt doppleri perässä, mut terkka oli oikein hyvillään, et oli tosi vaihtelevat sykkeet - liikkeessä nopeat, mutta kun rauhoittui, niin sykekin laski.

Ens viikoks sainkin kaks aikaa. Maanantaina neuvola ja keskiviikkona neuvolalääkäri. (Yleensä ovat samana päivänä peräkkäin, mut kun lääkäri on vaan ke, ja terkka ei ole sillon, ni käyn sit ma mittauttamassa paineet ja pissaamassa purkkiin - on sit lääkärillä tuoreemmat tiedot ke.) Ja mikä ihaninta - silloin on ekaa kertaa tässä raskaudessa sama lääkäri kun oli noiden kahden aiemman muksun odotusaikoinakin, tosi mukava täti, jolla itelläkin useampi muksu. Saan varmasti jonkinmoisen painoarvionkin sit häneltä, ja tietty selviää tuo alapään tilanne - olispa sit jo hiukan kypsynyt.. ;)

Oliko se pirriäinen kun mainitsi, et ei synnytyksen jälkeen tuntenut sitä tikkien ompelua. Ole onnellinen!! Mulla just se tikkien ompelu oli esikoisen synnytyksessä kaikista pahin! Tikkejä laitettiinkin ihan riittävästi, useampaan kerrokseen (välilihaa leikattiin+lisäksi repesin), ja joka neulan piston ja langan vedon tunsin - nousee karvat pystyyn vieläkin muistellessa.. Tokasta pyysin sit tohon ompeluun puudutuksen, mut eipä se paljoa auttanut. Onneks tikkejä laitettiin vaan pari, toivottavasti nytkään ei enempää tarvita.

Jaha, mies tulee taas ja valtaa koneen itelleen, joten pitää väistyä. (Tekee se sentään töitä, joten suosiolla siirryn..)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]37+2

Vierailija
22/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret (vaikkakin myöhästyneet) SynttäriOnnittelut!! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

onnea kaikille vauvansa saaneille!! ja tsemppiä karolille huomiseen!

Oma olo on tosi ärtynyt ja levoton, vaikkei ole mitään syytä! kaikki vaan pännii ja ärsyttää eikä huvita tehdä mitään! ois mahis ottaa päikkäritkin mutkun ei tule edes uni silmään kun on niin levoton.. Muillakin taisi olla liikkeellä tällasta mielialan viahtelua?? Kuuluukohan tämäkin tähän raskauspakettiin...

Hei sellasta tulin kyselemään, että tuntuuko teillä muilla uudelleensynnyttäjillä maha jotenkin raskaammalta ja painavammalta nyt verrattuna ekaan kertaan!? siis vaikka suht samankokoinen vauva tulossa taas? kun mulla tää tuntuu nyt jotenkin paljon painavammalta ja olokin on 10 kertaa raihnaisempi kuin viimeksi näillä viikoilla! Ekassa raskaudessa painelin menemään vielä päivää ennen synnytystä ja touhusin vaikka mitä, mut nyt ei tule kuuloonkaan. Kolottaa vaan!!

Nyt ei muuta muistu mieleen ---

Viherrys 36+5

Vierailija
24/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa! Supistuksia ei ole mulla raskaudessa ollut mutta eilen klo 11.00 illalla alkoi kivuliaat supistukset ja jatkuivat n. aamu klo 6.00-7.00 saakka. Tuli n. 5-7 min välein ja kesti n. 30 sekuntia. Loppui aamusta mutta jatkui pian uudelleen ja nyt koko päivän on supistanut 12-5 minuutin välein ja ehkä kipu alkaa pikkuhiljaa kasvamaan...

Eilen päivällä alkoi rusehtava vuoto ja nyt sitten maha kuralla. Kuulostaako siltä että tästä vielä päästäisiin tänään tositoimiin?

Miehen kanssa pähkäiltiin aamuviideltä että lähteekö hän töihin Dusseldorfiin täksi päiväksi vai ei, eikä lähtenyt ja sitten kun noi supistukset loppuikin aamulla, oli mulla ihan huijariolo..Huomenna hänellä olisi myös töitä.

Näitä supistuksia on siis tullut ton aamukatkoa lukuunottamatta tässä säännöllisen epäsäännöllisesti (väli ehkä 4- 18 min jos pisimmät ja luhimmät ottaa mukaan)siis eilisestä klo 11:sta saakka. Mutta niiden pituudessa tai väleissä ei ole tapahtunut muutoksia. Toivottavasti ei nyt montaa päivää (ja yötä) tarvii kärvistellä näiden kanssa.?

No, eipä tässä auta muuta kuin ootella mitä tuleman pitää. Hui!

Onnea kaikille jo nyytin saaneille,

limonadi ja poju rv 39 + 1

Vierailija
25/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä musta tosiaan että sulla on synnytys hyvää vauhtia käynnissä kun on säännöllisiä kipeitä suppareita, maha kuralla ja vuotoa! mä en sinuna varmaan enää uskaltais kotona ollakaan! joko oot soittanu synnärille? oliko sulla kuinka nopea synnytys viimeksi? Onnea matkaan ja tule sitten viimestään kertomaan lopputulos :) !!

Vierailija
26/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onkos tämä limonadi sun ensimmäinen? en tiedä mistä mulle tuli tunne että sinäkin oot uudelleensynnyttäjä. ja sukupuolikin taisi olla jo tiedossa :) sekoilen siis oikein urakalla vissiin :))

Vierailija
27/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue]

Leijailevi on täyttänyt vuosia ihan salaa, tai sit multa on mennyt jotain ohi..? No anyway PALJON ONNEA!! [/color]

[color=green]Limonadilla taitaa tosiaan olla tosi kyseessä ja H-hetki pian edessä!!

Tsemppiä! Toivottavasti sulla supistukset aukasee paikkoja, ettei menis enää kauaa!! Tulehan kertomaan kuulumiset kun ehdit. [/color]

[color=darkgreen]

Viherrys:

Mulla tää kolmas raskaus on ollu kaikista vaikein! Kahden ekan odotus meni ihan " siinä sivussa" , eikä tämmösiä kipuja eikä kolotuksia ollu minkäänlaisia..

Minäkin menin loppuun asti kun heikkopää ja moni katselikin vähän kummastellen vieressä, että eikö ton tahti hiivu ollenkaan..

Nyt ei oo tarvinnu tehä melkein koko 9kk:n aikana oikeestaan mitään muuta kun olla, kun sattuu millon mihinkin. [/color]

Mulla on tänään sattunu jännästi vähän joka puolelle mahaa..Sillai tuikkimalla.. Mistähän sekin mahtaa johtua!?

Vauva kuitenkin liikkuu ihan normaalisti, joten kaikki on varmaan ihan ok.

Onko teillä muilla muuten vauvat selvästi rauhottunu?

Mulla ihan selvästi rauhallisempi tapaus kun vähän aikaa sitten.

Jospa sillä alkaa tila pikkuhiljaa loppuun ja tajuais alkaa pyrkiin ulos!

m

Vierailija
28/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tullut muutama jo oikeasti aikas kipeä supistus- tuo väli ei vaan ole tihentynyt tuohon 5 min ensisynnyttäjiltä jota sairaalanpapruissa lukee " koska pitää lähteä" . Juu, olen siis ensisynnyttäjä. Valmennuksessa painottivat että kotona kannattaa olla niin kauan kun kykenee - onneksi sairaala ei ole kovin kaukana meistä.

Kai sen sitten tietää koska ei enää kykene, näin kaikki väittää? Mulla ei ole mitään käsitystä miten pahaa kipua kestän tai että miten pahaa supistuskipu voi pahimmillaan olla. Nyt joudun nousemaan tuolista ja huohottamaan ja irvistämään kivusta, vähän niinkuin menkkakipu potenssiin jotain mutta kestettävissä. Nyt tuli näköjään ensimmäinen selkäkivun kanssa ja ensimmäinen 4 min väli edelliseen. (poistuin hetkeksi tietsikalta) Pelkään vaan että nää supistukset loppuu niinkuin hetkeksi aamulla..

Ootellaan vieläkin =) mitä tuleman pitää.

limonadi

Vierailija
29/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet jo kilauttanut synnärille? Jos et ole jo matkalla.. Mulla kun alkoi esikoisesta kivuliaat supistukset, ni ei mennyt ku 6h ja poika oli jo syntynyt! Siksi minusta kuullostaa tosi hurjalta, että sinä vielä kotona olet, mutta mikä minä olen sanomaan - tietysti sinä itse tunnet kroppasi paremmin jne.. Onnea joka tapauksessa synnytykseen!! =)

Vierailija
30/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue][size=3]minea80 pojasta[/size][/color]

[color=fuchsia][b]Sippu[/b], mun mielestä esikoisen hoitoon laitto ei vaikuta sun äitiysrahoihin mitenkään. Ainoastaan hoitolisään jos sellaista teidän tulojen perusteella esikoisesta saat. Ehkä jotenkin noin... Ja synnytystapa-arvio tehtiin täällä n. 35 viikolla eli vähän aikaisemmin.

[b]Sikke03[/b] tervetuloa mukaan =)

[b]Vihellys[/b], samat tuulet puhaltaa täälläkin. Kyllä kiristää ja mikään ei ole hyvin ja kyllä olo on paljon RASKAAMPI kuin edellis kerralla. Tosin taitaa olla mahakin isompi.

[b]mammutti[/b] on täälläkin maha rauhoittunut ja liikkeet vähän vaimeempia. Mutta kun potku tulee niin kyllä sattuu!

Voisin kyllä luopua tästä mahasta. Ei mikään kaunis näky enää. Iso, roikkuva ja koristeena yksi viiva. Mulla tosiaan tuli esikoisesta YKSI raskausarpi ja tämä sama on nyt sitten kasvanut pituutta. Ainakin jotain 20 cm. En ole tälläista kenelläkään nähnyt. Toivottavasti taas vaalenee mahan pienentyessä.

Ei nyt irtoa muuta. Olen niin kateellinen teille kaikille joilla on jotain tuntemuksia ja toivoa vauvan tulevan pian. No joo, tottakai toivon teille hyvää ja pikaista synnytystä =) Kiva lukea toisten helmistä kuitenkin...

MyQ 39[/color]

Vierailija
31/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Minni ja Mammutti! Niin siinä vain taas pääsi käymään, että vuosi tuli lisää. Ja kohta oma pieni nyytti käsissä, ai ai.. :)

Limonadilla jännät paikat! Itse olisin jo varmasti soitellut synnärille, tai toisaalta mistä sen tietää kuinka kipua kestää ja miltä se tuossa vaiheessa tuntuu. Kun ei oikein voi valmistautua etukäteen, kaikki pitää ottaa sellaisena kuin on tullakseen. Ja se onkin hyvä. Kun kaikki muu tässä maailmassa nykyään on niin suunnitelmallista ja kontrolloitua, niin nämä vauva-asiatpa eivät olekaan, ja siksi onkin niin jännää!

Voi että on nukuttanut tänään, siis vaikka edelleenkin ihmettelen sitä viime yön " maraton-unta" , niin parin tunnin sikeät unet äskenkin maistuivat makeilta. -huoh-

Mukavaa iltaa kaikille helmiksille!! Kuinka moni on muuten ajatellut nimeksi Helmi, jos on tyttö? :-)

Vierailija
32/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille!!! Ja tsemppiä kaikille koitokseen lähteville!!! Ihan alkaa jännittää koska se oma vuoro napsahtaa kohdalle. Jotenkin alkaa olla sellainen levoton fiilis koko ajan päällä, kaipaan jo omaa nyyttiä niin kovin kainaloon...

Kivunlievityksistä ollut juttua. Mulla on hillitön piikkikammo, joten en kauheesti oo vielä halunnut ajatella mitään piikki juttuja, mahdollisimman pitkälle pehmein keinoin. Sit mulla on ihan hirvee mielikuva siitä et ku piikittää selkään, ni siinä voi halvaantua, en ees tiiä onko se mahdollista, mut jostain oon saanut sellaista päähäni :(

G: konkarit eli uudellen synnyttäjät, missä teillä on menneet lapsivedet? Kotona, kaupassa, missä ja millaisessa tilanteessa?

(.) Parina edellisenä päivänä on suppaillut lievästi, ei kipeästi (pahempia *10 oli puolenvälin jälkeen). Kauhee flunssa iski lauantaina, kärsä valuu ja kurkkuun valunut räkä aiheuttaa kauheen räkä yskän, kuumetta ei kuitenkaan ole. Tänään on särkenyt päätä, niskaa ja silmiä :(. Perjantaina on äp:lla vaavin kasvun tarkastus ja synnytystapa arviointi. Kauheesti jäskättää onko pikku jättiläinen vielä jatkanut hurjaa kasvuaan...

Äippä ja Papu 36+2

Vierailija
33/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä: Heh, teilläkin on Papu tulossa :-) Onko tietoa sukupuolesta? me ei tiedetä, kumpi tulee. Mulla ei ollut alkuraskaudesta kumpikaan fiilis, keskiraskaudessa odotin poikaa ja nyt on tuntunut tytöltä. Äitin mukaan on poikamaha, mutta sykkeet viittaisivat ehkä tyttöön (140-155), mutta jännityksellä odotellaan kumpi on tulossa :-)

- leijailevi ja papu rv 37 + 2

Vierailija
34/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijailevi: Papu pitäisi olla tyttön tyllerö, Bruno Femedassa sanoi niin ja hän ei yleensä kuulemma erehdy. Ihan alku vaiheessa mulla oli sellainen fiilis et Papu on tyttö, sit jossain vaiheessa mieleni muuttui ja olin aivan varma et poika tulee, olin vielä pari viikkoa Brunon ultran jälkeen sitä mieltä, et poika se kumminkin on. No, nyt on taas pitkään ollut tyttö fiilis :). Ja eihän sitä koskaan 100% tiedä ennen kun syntyy ja meille kumpikin ovat tervetulleita :)

Ai niin, ilmottaudun siihen laihsryhmään. Pudotettavaa ois ainakin 30kg, et pääsis normaali painoiseks. Painonvartioiden pisteenlaskulla aijon mennä eteen päin. Se toimii mulla, Vuosien kokemus, olen TODELLA PAHA JOJOILIJA, pari kertaa vuodessa lihoan ja laihdun n.20kg :´(.

Jassoo, päivittäinen sauna kutsuu...

Äippä ja Papu

Vierailija
35/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Helmiä on oikeesti mietitty nimeksi, jos tyttö tulisi. Ei mitään kyllä vielä päätetty!

Mulla on ihan sama olotila kun jollain muulla (anteeksi laho pää muistin suhteen). Että kaikki v***ttaa ja olo tosi ärtynyt kaikesta. Ja tämä toinen raskaus on oikeesti paljon paljon rankempi kuin ensimmäinen. Ekaa odottaessa olin elämäni kunnossa ja iskussa ihan viimeiseen asti -ja nyt ei raihnaisempi vois olla. Parin sadan metrin kävelymatka lapsosen päiväkodille tuntuu toisinaan olevan liikaa... Mutta nyt valitus sikseen, ei tässä kovin kauaa kenenkään meistä enää tarvi kärvistellä. Pitänee olla nyt sitten koko rahalla raskaana, jos vaikka sitten viimeiseksi jäisi.

Vointeja!

Timbe ja edelleen 38+5

Ai niin joku kyseli missä lapsivedet meni. Mulla meni ihan kotisohvalla telkkaria katsellessa. Luulin eka että lirahti pissat housuun :-) tuttavalla muuten läsähti Hesen kassajonossa vedet...

Vierailija
36/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että Limonadilla on nyt synnytys todellakin käynnissä. Ei kun kamppeet kasaan ja menoksi. Voimia!

Viherrys: ja muut kohtalotoverit - mulla ihan sama juttu, että tuntuu todella raskaalta tää loppuaika. Kaikkialta kolottelee eikä voimia oikein tahdo olla.

Vieläkö muuten pystytte ajamaan autoa? Musta tuntuu sekin jo aika hankalalta ja varsinkin tänä kipeän peräni kanssa suorastaan mahdottomalta.

Äippä07: sama vika täällä, eli flunssa iskemässä päälle. Kärsä vuotaa ja olo on lievästi sanottuna samea. Huoh.

Toivon vain, että huomenna neuvolassa kuulisin nuo sanat, että vauveli on laskeutunut - se edes lupailisi hyvää.Mutta tuskin tätä ihmettä yhden yön aikana tapahtuu.

No voimia meille kaikille - onhan se sentään huomenna jo helmikuu!!

t.Kaksosnainen ja pikkumasu rv 37+5

Vierailija
37/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..soitin synnärille ja kysyin, että pitäiskö tulla. huonoa suomea puhua kätilö sanoi " sinun pitäisi tulla kun kotona ei ole enää mukava olla" .

Just, eli täällä vielä siis ollaan. Nuo supistukset kun tulee edelleen 8-5 min välein ja kestän ne, jos tulisi alle 5 min useampi suppari niin lähtisin heti..

Kyllä tänään vielä varmaan joudutaan lähtemään..Ootan tuota " ei ole enää mukava olla" fiilistä.....

=) Kiitos kaikille tsempityksestä!

Vierailija
38/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti nyyttinsä saaneille!! Niin se vain alkaa helminauha poksahdella! joka päivä on kiva lukea kuulumisia, kun aina on jotain tapahtunut! ja hui kun limonadilla on jännät paikat!! ootko vieläkin kotona?? rupes tosiaan jännittään sun puolesta, kun näin melkein reaaliajassa saa sun tilannetta " tirkistellä" .

En ole ite kirjotellu aikoihin, touhua on riittäny vähän liiankin kans. Mut toisaalta olen kyllä tyytyväinen että jaksan vielä touhuta kaikenlaista! täällä on muutama muukin liukastellu - niin mäkin kaatusin viime viikolla, ja ai että kun tuntu tuolla lantion liitoksissa.... liitoskivut paheni heti kerta heitolla, ja vieläkin on lantion seutu tosi kipee, etenkin häpyliitos. nyt seuraks on tullu myös vihlasut nivusissa, tuttu juttu esikon raskausajalta. Mutta kaiken kaikkiaan mun olo on ihan ok, eikä mikään kiire synnärille.

Neuvolassakin tuli taas käytyä, kaikki ok. Vauva ei oo laskeutunu eikä kiinnittyny. Hb on onneks noussu, nyt oli 115. paineet 98/56 ja painoo tullu hurjat 900g/vk... viimeks ei tullu paljoo mitään, ja nyt sit senkin eestä. lohduttaa kyllä kun on täällä näköjään muutkin keränny tota massaa ihan reilusti! =)

Ihon ja hiusten kunnosta on ollu jotain juttua - mulla ton naaman tilanne vaihtelee ihan hirveesti, nyt on taas vähän parempi kausi menossa. sit ihan yhtäkkiä voi olla taas kunnon kukkaketo kehissä. Ja mä kyllä hoidan tunnollisesti ihooni, oon kärsiny aikuisiän hormonaalisesta aknesta, ja oppinu kyllä tekemään kaikkeni sen eteen... Hiukset voi ihan hyvin, ja onneks pääsen kampaajalle pian!

Epiduraalista: mä oon pirriäisen kans samoilla linjoilla, ja toivon mahollisimman luonnonmukaista synnytystä. esikosta sain epiduraalin, mutta ei se mitään taivasta avannu. enkä saanu olla sen jälkeen pystys ollenkaan, mikä harmitti vietävästi. supparitkin laimeni ja sit jouduttiin tiputtaan oksitosiinia. ja verenpaine laski ihan hirveen alas, ne kun mulla on muutenkin alhaset, niin sit tiputettiin jo jotain muutakin. Nyt toivon että saan olla pystyssä ja liikkeellä mahollisimman pitkään, enkä joudu " sidotuksi" sänkyyn. Mut saa nämä miten kaikki sit etenee, eihän sitä tän kertasia fiiliksiä vielä tiedä.

niin ja lapsivesistä kyseltiin, mulla ne meni vasta salissa puhkasun jälkeen. ja kovin oli vihreetä tuo vesi.

Mutta nyt saunaan!

loviisa rv 36+2

Vierailija
39/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas, ei ole päästy vielä helmikuuhun ja jo moni Helmi on nähnyt päivänvalon!

Ihan yhtäkkiä tämänkin asian hokasin.

Eihän tässä ole vielä mitään kiirettä, koko helmikuu aikaa lähteä synnyttään = )

Mulla kävi se HELMI-nimi mielessä heti kun mulle selvis laskettuaika..niin tietysti siinä tapauksessa jos olis tyttö tullu. Ei varmaan etunimenä, mutta tokana tai kolmantena..

Lapsivedet mulla meni ekasta kotona illalla. Olin just käyny pissalla ja luulin, että tuli pissa housuun. Sitä tuli sit moneen otteeseen ja aika paljon aina kerralla..aina kastu housut. Mulle se tuli ihan yllätyksenä, kun viikoja oli 38+4, eikä ollu osannu vielä odottaa..

Tokasta puhkastiin sit kalvot synnytyssalissa.

Loviisa:

Sua olisin huhuillut viimestään huomenna, jos et olis tänään pinoutunu!

Tässä alkaa käydä vainoharhaseks jos jostakusta ei vähään aikaan kuulu, niin jo aattelee, että onkohan taas uusi Helmi saatu meidän nauhaan!

AUTOLLA ajosta;

Alkaa olla aika tuskasta, kun sinne meno ja sieltä nouseminen on vaikeeta. Ajaminen sinänsä menettelee, mutta välillä tuntuu, että unohtaa kaikki liikennesäännöt, eikä osaa ajaa.. mutta menköön raskaushormoonien ja -dementian piikkiin!

Alapää juttuja: (Näihin oon erikoistunu) Mua on alkanu vihloon tonne alas entistä enemmän! Ne vihlasut tulee ja menee, mutta sattuu paljon enemmän kun ennen. Ihan selvästi vauvan pää on alempana ja se sattuu kun se liikkuu!

Kyse ei siis enää oo liitoskipu- vihlonnasta..

muuta en nyt muista

mammutti ja Vilppu rv 37+5

Vierailija
40/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Limonadi kärvistelee kotona?

Kyllä sinuna varmaan jo lähtisin näytille!! Pääseehän sinne sit uudestaan, jos supparit loppuu ja ne pistää kotiin!!

JAKSAMISHALITUS kuitenkin! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin!!

m