Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on todella paha mieli, kun en pystynyt olemaan esikoiselleni parempi isä

Vierailija
22.06.2024 |

Hän vain janosi huomiotani, mutta minä en jaksanut häntä ja tiuskin. Toista lasta jo jaksoin ja hänen kanssaan minulle kehittyi hyvä ja lämmin suhde. Esikoisen kanssa olemme etäisiä ja etäisiksi myös jäämme. Ei vain löydy enää mitään yhteistä juttua, kun sitä ei kehittynyt aiemmin eikä hän enää haluaisikaan ja tuskin pystyisin itsekään.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa käytöstä molempia lapsia kohtaan. Pilaat heidän keskinäiset välitet ja aiheutat trauman vaan koska olet pas kahousu.

Vierailija
42/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Lapsella ei mene hyvin, jos joka päivä tietää, ettei isä rakasta eikä arvosta häntä eikä edes yritä muuta.

En saanut tuollaista käsitystä avausviestin perusteella. Vedät mutkat hivenen suoriksi.

No ne joilla on kykyä ajatella nenäänsä pidemmälle, kyllä tajuaa ilman että ap sitä erikseen kirjoittaa. Millä logiikalla lapsella menee mielestäsi hyvin, kun oma isä syrjii häntä? Lapsi kärsii joka päivä. Järkyttävä taakka hänellä.

Isä ei ole sanonut syrjivänsä lasta. Heidän välinsä on jäänyt vaan etäisiksi. Tuskinpa lapsi kärsii eikä hänellä ainakaan mitään järkyttävää taakkaa ole.

Lapsi "janosi huomiota", mutta isä ei "jaksanut" vaan "tiuski". Tuo on ollut lapselle jatkuvaa torjuntaa, ja yleensä lapset syyttävät siitä itseään kuvitellen, että heissä on jotain vikaa, kun ei vanhemmalle kelpaa. Sitten tullut vielä sisarus, joka onkin kelvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole liian myöhäistä 

On.

12-vuotiaalle ei ole myöhäistä olla isä. Sen ikäinen on lapsi.

Joka ei välttämättä enää ole avoin isälle, joka on kohdellut lasta kuin paskaa 12 vuotta. Kokeilla toki voi, saako luottamusta enää rakennettua.

Eihän se tapahdu välttämättä hetkessä, mutta on tehtävissä, kun isä osoittaa oikeasti muuttuneensa ja tekee sen johdonmukaisesti ja pysyvästi. Lapsi on sitä terveempi, jos ei anna heti anteeksi ja heittäydy isän syliin. 

Vierailija
44/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että auttaakohan aloittajan lasta se, että te kirjoittelette noita tunteenpurkauksianne tähän ketjuun.

Vierailija
45/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todella itsekeskeinen. Nyt ongelmana on hänen oma paha mielensä, ei se, kuinka paha mieli lapsella mahdollisesti on nyt ja on ollut jo aiemminkin isän toiminnasta johtuen. 

Eiköhän jokainen normaali ja terve lapsi joskus kivahtele ja kiukuttele vanhemmilleen. 

Vierailija
46/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, että auttaakohan aloittajan lasta se, että te kirjoittelette noita tunteenpurkauksianne tähän ketjuun.

Toki auttaa, jos tuo kusi pää ymmärtäisi tämän kirjoittelun myötä hakeutua terapiaan. 

Vierailija
47/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perhekeskus voisi olla hyvä. Ois joku konkreettinen tuki apuna vanhemmuuteen.

Vierailija
48/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki auttaa, jos tuo kusi pää ymmärtäisi tämän kirjoittelun myötä hakeutua terapiaan. 

No miten yleensä mielestäsi on, herättääkö aggressiivinen haukkuminen yleensä puolustusreaktion vai halun pohtia asiaa syvemmin? Mä veikkaisin ensimmäistä. Sanottavansa voi sanoa niinkin, ettei oma tunnereaktio ole päällimmäisenä. Siitähän te aloittajaa syytätte, mutta toimitte kuitenkin itse samoin.

Vierailija
49/49 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten yleensä mielestäsi on, herättääkö aggressiivinen haukkuminen yleensä puolustusreaktion vai halun pohtia asiaa syvemmin? Mä veikkaisin ensimmäistä. Sanottavansa voi sanoa niinkin, ettei oma tunnereaktio ole päällimmäisenä. Siitähän te aloittajaa syytätte, mutta toimitte kuitenkin itse samoin.

Täällä on aika paljon rikkinäisiä ihmisiä vastaamassa vaan jotta saa omaa pahaa oloa purettua. Näkeehän sen jo siitä että tykkäyksiä saa aggressiiviset viestit ja asialliset alapeukutetaan samantien. En käyttäisi kauheasti aikaa asioiden selvittämiseen heille, kun se harvoin auttaa mutta hatun nosto siitä että yrität.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä