>>>>>>TOUKOKUISTEN KESKIVIIKKO>>>>>>
Tää on ihan kauheeta.........
Mua ei oo näkynyt, eikä varmaan ihan kauheesti näy tässä....mun rakas mummi tekee kuolemaa sairaalassa ja ollaan siellä vietetty 2 päivää itkien ja paijaten sitä.....se on ihan loppusuoralla ja saa enää vaan kipulääkettä ja rauhottavaa, et tuskat ei ois niin kauheet!! Se ei pysty puhumaan, eikä reagoi ja tuijottaa vaan tyhjyyteen ja saa 10 minuutin välein karmeita kouristuksia ja kramppeja.....siis ollu niin kamalat 2 päivää, että ei mitään rajaa, oon henkisesti ihan finaalissa ja toivon vaan, että mummi pääsis tuskistaan, oli taas niin kauhee lähtee sieltä.....vauva yrittää kovasti piristää mamia muksimalla ja se onkin mun ainut ilon aihe ja ihanuus....niin kai se sitten menee, että yx tulee ja toinen menee...Ihan kauheeta.......Anteeks nyt tää vuodatus, mut pakko avautuu johonkin, kun on niin paha olla.....Yritän käydä tässä aina välillä ja katotaan, miten tilanne kehittyy......Mukavampaa viikkoa teille mammat ja masut!!! Olette tärkeitä!!!!
-Emunainen ja lude 24+3-
Kommentit (26)
Janskulla ihana mies, kun siivoojan tilannu! =)
Mä sain tänään päätöksen pakkauksen rahasta, jo huomenna pitäs rahat olla tilillä! Nopeeta tosiaan, viime viikolla torstaina paperit vein.. Nyt saa sitten alkaa niitä vaunuja ostelee, kun tuo raha on meillä tarkotus laittaa niihin..
Huomenna ja perjantaina mulla on kurssin puolesta taas töitä, saas nähä jaksanko tulla kirjottelemaan.. Mies kun lähti sinne Kuusamoon, jännittää miten mun elämä kaksistaan pojan kans sujuu.. =)
Mut perjantaina mekin sitten sinne mennään..
Nyt odottelee että Greyn anatomia alkaa, sillä aikaa laittas kaikki aamuks valmiiks..
MoiMOi!
miitu
Jospa jotain kirjottelis...luin jotenkin pinon läpi:) ensiksi EMUNAISELLE paljon voimia ja HALAUS!!!raskasta aikaa on sulla:(
Tuntuukin tosi tyhmältä valittaa omaa huonoa päivää,mut Tänään on kyllä niin " HORMOONIHIRVIÖ" päivä et ei oo toskiaan:( stressaa vaihteeks kaikki kasvatusasiat!!!!!Miten 1v2kk ikänen voi olla jo niin kovaa työtä ja kuria vaativa?huh on niin voimakas temperamenttinen/oma tahtonen poika meillä ilmeisesti et välillä pelottaa et mitähän tästä tulee?!!:( riittääkö oma hermo pysymään rauhallisena!!iiks en halua edes ajatella kun uhmaikä koittaa......nyyyh!! siskon kans näistä asioista tänään pohdin kun sillä on ammatin puolesta tietoa kasvatus jne. asioista :)
juu se siitä valituksesta!! Tulikin mieleen olikos se eilisessä keskustelussa kun puhuitte te joilla 2-3vuotiaita lapsia ja miten ne suhtautuu tulevaan vauvaan:) IHANIA kyllä kun ne jo vähän ymmärtää et vauva on masussa<3 oi että sulosia kyllä!! meidän poika ei taida vielä ymmärtää vaikka osottelee ja katsoo mun mahaa ja hokee dii dii... oon kyllä sanonut et sielä on vauva,mut eipä se varmaan ymmärrä....perästä toistaa vaan vau vau vau...:D heh
Joo no nyt unohdinki mitä piti ja kenelle piti....taidan jättää tähän ja palailla huomenna uusiks ettei tuu aivan sekava sepostus;)
HYVÄÄ YÖTÄ kaikille ja hyviä vointeja!!!!!!
toymama 23+4
parempi tosiaan palailla koneen äärelle huomenna;)
Olen miettinyt sitä äitiyspakkausjuttua... Ootte ilmeisesti saaneet vielä sen 2006 vuoden mallin, eikös? Vähän täällä on tultu siihen tulokseen, että otettais se pakkaus kumminkin. Toinen asia, joka kiinnostais... Olisko joku halukas vaikka postimaksun hinnalla ' lunastamaan' (sais kyllä mun puolesta vaikka ilmankin) ne kestovaippajutut ja kietaisupaidat (+ tietty saman kuosiset housut)? Ne olis meille ylimääräisiä siinä paketissa. Kietaisujutuista en pidä ja ne on edellisiltäkin jäänyt käyttämättä. Kestovaippailuun taas en jaksa enää ryhtyä, kun tuo pyykkihuolto takkuaa muutenkin... Taitaa olla se mun inhokki-kotityö siivouksen lisäksi. :)
Mutta taidan lähteä tästä suihkuun ja nukkumaan. Jalkaa kutittaa ja särkee taas sen verran, että on huili paikallaan...
Äippä taas kerran...
Emunaiselle kovasti voimia raskaaseen tilanteeseen. Toivottavasti mummosi pääsisi lepoon pian. Rakkaan tuskaa on vaikea katsoa ja surukin on helpompi kestää kun murehtii vain omaa jaksamistaan. Voimia!
Lalla, kirjoittelit ikävästä kerhotädistä. Mulla ei noista kerhoista ole mitään kokemusta, mutta jotenkin tuli vaan niin mieleen oma ala-asteen maikka. Hän oli tosi outo ja tiukka, eikä myöskään pitänyt vanhemmista luokassa. Esim. kevätjuhlissa vanhemmat seisoivat käytävässä, kun opettaja ei halunnut puhua vanhempien kuullen. Minusta sinun kannattaa tuollaisen kokemuksen jälkeen vaan rohkeasti ängetä toisen kerran mukaan. Eihän täti tunne lapsiasi niin hyvin, että voisi sanoa mikä riittää tutustumiseen ja mikä ei. Ikävä tilanne kuitenkin.
OnnellinenMamma, kirjottelit niistä kelan jutuista. Toivottavasti en nyt ymmärtänyt tilannettasi ihan väärin, kun työnnän lusikkani tähänkin soppaan :) En tiedä mikä on tämän hetkinen tilanne, mutta silloin kun minä jäin edellisen kerran äitiyslomalle oli opiskelijoiden äitiyspäiväraha asiat esillä julkisuudessa. Silloin eräältä lääkäriksi opiskelevalta äidiltä oli evätty tulojen mukainen äitiyspäiväraha, vaikka hän ei ollut nostanut muistaakseni ainakaan vuoteen opintotukea ja oli käynyt paljon töissä opiskelun ohessa. Hän sai siis minimiäitiyspäivärahan, koska ei ollut valmistunut. Silloin oli lehdissä juttua, kuinka päätös tällaisissa tilanteissa oli täysin toimistokohtainen. Minäkin olin opiskelija ja opinnot ihan kesken. Olin nostanut opintotukea, enkä ollut edes tehnyt työtä 1,5 vuoteen. Mutta olin tehnyt töitä sinä vuonna, jonka verotuksen mukaan äippärahat myönnettiin. Ja minä sain äippärahat tulojen perusteella laskettuna, mikä oli noin kaksi kertaa minimiäitiyspäiväraha. Eli ihan päinvastoin, kun tällä lääkäriäidillä. Pointti tässä jutussa oli se, että kannattaa vähän tonkia noita kelan sivuja ja katsoa miten he määrittelee sen oikeuden tukeen ja tarvittaessa valittaa. Ja jos tiedät jonkun tutun esim. eri toimistosta, joka on saanut erilaisen päätöksen, niin varmaan voit käyttää sitä mallina (kelan tuntien ehkä kannattaa valita sellainen äippä, jolta on jo tuki loppunut, ettei kela ala karhuamaan rahoja takaisin). Joka tapauksessa tsemppiä.
Miitu, vielä niistä toppahousuista. Mullakin on housut normaalisti kokoa XL, joten isompia en minäkään voinut ostaa. Tämän takia käytän juuri sitä huivia. Ja huivi on sellainen tosi pitkä sifonkihuivi ;) Ei se kyllä mikään kovin mukava ratkaisu ole, eikä takkia ainakaan avata julkisilla paikoilla, kun alkkarit vilkkuu :D Harmi, että vauva piti jalat niin tiukasti ristissä. No, yllätys jatkuu loppuun asti.
Nappulanaperolle vielä tervetuloa!
( . ) Olin tänään neuvolassa ja taas oli vieras täti. Jotenkin olin odottanut, että olisi ollut tuttu täti jotta olisin voinut kertoa henkisestä voinnistani. Olen ollut viime aikoina henkisesti aika loppu kaiken tämän jännityksen takia ja koska olen lopen kyllästynyt taistelemaan joka asiasta. Arvasin jo etukäteen, että nämä viikot 20-24 olisivat henkisesti ne rankimmat (esikoisen keskostaustan takia), mutta jotenkin silti en ollut varautunut miten poikki olisin. Lisäksi kun koko raskausaika on ollut taistelua siitä pääseekö sairaslomalle tai ylipäätänsä lääkäriin, saako asiallista seurantaa ja puhumattakaan siitä millaista töissä oli viimeaikoina (vihjailut töiden loppumisesta yms.). Mies on ollut nyt tosi pinna kireällä omien työjuttujensa takia ja koska muutenkin hän on jotenkin tosi ulkona tästä raskaudesta, niin olisin kaivannut juttuseuraa neuvolan tädistä. Nyt vieras täti punnitsi, mittasi verenpaineen ja sf-mitan ja kuunteli sydänäänet ja varasi taas uuden ajan 3 viikon päähän. Tämäkin käynti oli vain kaksi viikkoa edellisestä ihan sen takia, että oma täti oli viimeksi pois ja että saisin ne kelan paperit. Eli jos jollain on ollut niitä neuvolakäyntejä vasta kaksi, niin mulla on ollut sitten senkin edestä. Ei pitäisi valittaa, mutta kun tuolla neuvolassa on sijaiset niin tuntuu, että sieltä ei saa mitään irti. Varsinkin, kun käyn aina ne lääkäri käynnit jossain muualla, niin lähinnä haen tällä hetkellä neuvolasta sitä henkistä tukea. Vali vali...
No niin, taas helpotti vähän kun sain teille purkaa. Oikeasti neuvolassa oli kaikki hyvin. Painoa oli tullut kahdessa viikossa 900g eli nyt yhteensä 5,5kg. Verenpaine oli 105/68. Vauvan syke 150. Ja sf-mitta oli nyt 20,5 ja viikkojahan mulla on nyt tasan 23+0.
Ensi viikolla menen taas Naikkarille lääkärintarkastukseen ja siellä saan sitten kuulla mitä mieltä lääkäri on sairasloman jatkosta. Olen tätä jo monesti täällä varmaan kirjottanut. Asia vaan tuntuu taas pyörivän mielessä enenevässä määrin. Tänään neuvolassakin täti tokaisi, että sinuahan varmasti jatkossakin seurataan siellä Naikkarilla. Totesin, että se tuntuu ihan riippuvan siitä kuka lääkäri siellä on vastassa. Ekan ultran tehnyt ylilääkärihän oli sitä mieltä, että neuvola seuraa rakenneultran jälkeen ja rakenneultran tehnyt lääkäri oli sitä mieltä, että tottakai Naikkarilla seurataan, kun neuvolassa ei ole ultraa. Juuri tällaisia asioita en jaksaisi enää joutua vääntämään lääkäreiden kanssa, vaan toivon vaan, että tulisi mukava lääkäri vastaan ensi kerrallakin.
Meillä on esikoinen ollut nyt kipeänä ja muiden syiden takia pois hoidosta viikon. Supparit on selvästi kyllä tänä aikana lisääntyneet. Pahiten niinä päivinä, kun olen joutunut häntä viemään lääkäriin yms. Lisäksi luulen, että tämä henkinen stressi on pahentanut suppareita. Sekin vähän rasittaa tällä hetkellä. Pääasia tietysti on, että vauva voi hyvin. Kai tämä tästä taas suttaantuu, kun viikoja tulee lisää. Mitään suurempaa murhetta ei kuitenkaan oikeasti ole tällä hetkellä. Hormoonit varmaan vaan vie mukanaan...
Laru ja masukki rv 23+0
Kiitos kun pääsin mukaan tähän joukkoon. =)
Tuli mieleeni että mulla kanssa mittaillaan joka kuukausi paastosokeria.
Sama oli esikoisen raskausaikanakin.
Mä en välittäis käydä niissä ollenkaan, mutta kai se on sitten käytävä.
Viimeksi neuvolassa oli kaikki hyvin, paitsi pississä oli hieman valkuaista.
Neuvolantäti luulee sen olevan valkovuotoa, joka yleensä lisääntyy raskaana ollessa.
Jouduin kumminkin viemään labraan pissinäytteen.
Vielä en ole saanut vastauksia, mutta varmaan sitten seuraavalla neuvola kerralla. Toivonmukaan kaikki on kunnossa.
Vauva on ainakin todella liikkuvaista sorttia.
Välillä tulee jo tehokkaampia potkuja masuun. =)
Olen jo koittanut esikoiselle kovasti puhua että äidin masussa kasvaa pikkuveli tai sisko.
Mutta eipä tuo vielä taida oikein ymmärtää.
Poitsu on nyt 2v7kk ikäinen jästipää. =)
Tämä raskaus aika on ollut ihan erinlainen kuin esikoisen kanssa.
Mulla oli alkuraskaudessa kauheat pahoinvoinnit, mitä mulla ei ollut esikoisen aikana.
Esikoisen aikana ei oikeestaan ollut minkäänlaisia oireita, muuta kuin vasta lopussa.
Nyt on ollut jo jonkin aikaa liitoskipuja ja nukkumis vaikeuksia masun kanssa, kun ei löydä hyvää asentoa ja sitten yö menee pyörimiseksi.
Mutta nyt taas lopettelen
Nappis ja nuppis rv 23+6