Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOPAINOISET, vko 24

09.01.2008 |

Toivottavasti nyt ei ole jo pinoa... ;)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino oli palautunut mummolan kauhuviikkoa edeltävälle tasolle eli 79 kiloon. Kilo pois siis viime viikosta. Tästä on hyvä jatkaa taas kohti pienempiä seiskalla alkavia lukemia.

Syömiset on alkaneet muistuttaa taas normaali-ihmisen eväitä. Herkut on jääneet pois jokapäiväisestä käytöstä, vaikka pikkuisen rasvaista juustoa ja pipareita onkin vielä tekemässä kiusaa. Ihanaa, kun jääkaapin sisältö on taas järkevä. Sen tosin huomaa, että ruokamääriä pitää myös tietoisesti vähentää. Tuntuu, että mikään ei riitä, kun maha on tottunut isompiin määriin. Täyttelen mahaa " sallittujen" annosten jälkeen sitten appelsiineilla tms., jos kovasti vielä on nälättävinään.

Odottelen myös innolla liikuntakauden käynnistymistä kunnolla. Torstaina pääsen tanssiin, ja maksoin nyt kevätkaudeksi perhejumpan lisäksi myös muista jumpista, että on useampia tilaisuuksia lähteä hikiliikkumaan. Kaipaan myös tanssin lisäksi kunnon lihaskuntoliikuntaa, oikein janoan sitä!

Tilastot vielä:

Alkupaino 88 kg

Pituus 177 cm

Paino tänään 79 kg (-1 kg)

Tavoite 72-73 kg (asetetaan se nyt vaikka tuohon)

Katse kääntyy vähitellen kesään. Saa nähdä, onko meissä ensi elokuussa vielä pudottajia. ;)

Vierailija
2/14 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morot,

Uuden vuoden myötä alkoi uusi kymmenluku. Ja sattuvasti, siitä on noin 10 vuotta, kun paino alkoi vitosella viimeksi. Voihan kymmenen...

Elikkäs kuulumiset:

- paino nyt 59,5, tiputusta puoli kiloa viikossa

- yhteispudotus 19 kg, pituus 168 cm

Helppo viikko, paluu arkeen tapahtui. Syömiset noin 1700 kcal/pvä, vajaus tullut liikunnalla eli salillla ja lattarilla sekä työmatkaliikunnalla. Kävelen osat työmatkojani, aivotkin saa happea. On energinen olo pitkin päivää sitten.

Syömiset sujuneet ok töissä. Tänään toin lounaan mukaan tuntuu tyhmältä maksaa maltaita jostain pikku salaatista) ja täytin jääkaappia rahkalla ja hedelmillä. Otan välipalaa ja pelkkä hedelmä eilen välipalalla töissä oli liian vähän.

Onnea Höyryjyrä paluusta arkeen ja normaalista syömisestä, jatka samaa tahtia. Mulle on kanssa syntynyt tarve lihaskuntotreeniin, nimenomaan saliin, kroppa vaatii. sitä nyt, kun se on siihen tottunut..

Mut nyt lounaalle, palaveri kutsuu sen jälkeen.

Mites muilla, kertoilettehan kuulumiset.

Terkuin Maisu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, paino tänään 64.4 eli 2.4 kg on vielä jouluaikaisia (joulun jälkeen 64.6). Itse asiassa nyt on alkanut ihan hyvin menemään taas (no joo, söin tänään pitsaa), mutta en usko, että kalorit ovat ylittyneet. Harmittaa niin, kun välillä kävi jo siinä 62 kilossa ja joulun jälkeen kävi välillä 63.6 kilossa, mutta taas on pompsahtanut.

Tiedän, että jos jaksan jatkaa samaa vauhtia, niin ensi viikolla on pakko tulla miinusta. Pitää vaan psyykata itseä. ja mun aterian välit meinaa koko ajan lipsua liian pitkäksi ja seuraukset tietää..Viikonloppuna on synttärit ja vaatii multa ihan hirveästi syödä kohtuullisesti.

Onnittelut Maisu (ihana luku tuo 5:llä alkava!!!ja sä olet varmasti tosi upean näköinen: nauti vaatteista ym.:)) ja höyryjyrä: kyllä se siitä taas, kun saa oman arjen pyörimään. Musta tuntuu, että mä olen vielä elokuussakin listalla, mutta tavoitteeseen aion päästä!!!Sunkin kokonaispudotus on mahtava, kun vertaa mun n. 4 kiloon:)

Vierailija
4/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei eka työvko takana. Oon jaksanut kävellä matkoja osin, vaikka mä olen luonteeltani vähän kärsimätön. Kunpa tää minitalvi menis pois ja pääsis pyöräileen, työmatka sujuisi nopsaan!

Kävin just salilla, eli ainakin se ' mainostamani' suunnitelma liikunnasta nyt ekalla viikolla piti. Maanantaina ja torstaina yhteinen treeni kaverin kaa. Muuten tänään jo huomasin, ett kotiinpääsyn ja keiton jälkeen ei ois huvittanut. Mut oli lähdettävä, kun kaverikin oli menossa. Kaiken huippu oli, ett kaverilla oli samanlainen olo, hänkään ei olisi itsekseen lähtenyt, mutta kun minä olin menossa.. Puijattiin sit onnistuneesti molemmat itseämme!

Noo, tästä on sitten hyvä jatkaa.

Neppis, mä kanssa vähän pelkäsin etukäteen nopsatahtisen työn ja säännöllisen syömisen yhteensovittamista. Just se venyvä ateriaväli pelottaa. Tää eka viikko on tietty vielä sellasta siirtymävaihetta töissä. Tää viikko onkin mennyt ok, oon vetässyt just ennen töistä lähtöä rahkaa ja valmiita hedelmäviipaleita. Mutta mutta, arki on monesti armoton eikä sitä aina muista/jaksa sitä syömistä valmistella etukäteen. Epistä!!!!!!!!!!!

Älä turhaan mieti kokonaispudotusta kiloissa numerona, vain tavoite kirkkaana numerona mielessä. Ja viikonloppuna näytä itsellesi, ett sä hallitset sen syömisen juhlissa, se ei hallitse sinua, eikö vaan?

Hyvää ja aina vaan kevyttä vkonloppua, huomenna on kiiruspvä, en taida ehtiä koneelle...

Terv. Maisu

Vierailija
5/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sanomatta, että jännää, miten työkaverit ja yhteisö suhtautuu, kun noin puolet minusta on hävinnyt (95 kg, nyt 59). Alussa vitsailu ja ihmettely nauratti, mut jossain vaiheessa vitsi vanhenee.

Lähimmät kaverit ja lähin yhteisö on ollut ihaileva/ ihmettelevä ja kyselevä, ja asia ok. Ei siitä tartte koko ajan jauhaa, normaalipaino on vaan normaalia. Mut osa äijänkäppyröistä jaksaa vitsailla, ett onko sitä syöty.. Jossain vaiheessa taisin jo hihkasta, ett joo, just oon menossa SYÖMÄÄN.....

Erikoista, Maisu

Vierailija
6/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan todella saada kirjoittaa takaisin viikonlopun jälkeen, että hyvin meni!! Kovasti yritännyt näyttää itselleni, että kyllä sitä itsehillintää vielä löytyy.

joo, alussa voi ne vitsit olla mukavia, mutta rajansa kaikella!! Ehkä jossain suunnalla voi olla kateuttakin...Mutta oot sä melkoisen muodonmuutoksen kyllä kokenut ja varmasti myös elämänmuutoksen! Musta tuntuu, että sun painonhallinta kyllä pysyy,mutta väillä pitää vähän tarkastella ettei pääse salakavalasti repsahtamaan pikku hiljaa.

Mutta nyt nukkumaan, kun sain työjutut tehtyä tältä erää.

Vierailija
7/14 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraskin puhuja, itse olen luuraillut aika monena viikkona jossain...

Voi vitsi, Maisu, kun pääsisikin pyöräilemään. Aloin jo vähän odotella kesää. Toisaalta kyllä haluaisin edes pari viikkoa kunnon talvea ennen sitä. On tää niin surullista, kun lapset ei pääse edes pulkkamäkeen.

Maisulle vielä, että aika hyvin kyllä, että maltat lähteä vielä töiden jälkeen treenaamaan. Meillä mies hoitaa lapsia useimpina päivinä (kun mulla on töitä), ja jotenkin siitä syystä tuntuu tosi nihkeältä lähteä vielä illalla omaan menoon = mies viettää päivän ja illan lasten kanssa. Toki ainakin yhtenä päivänä lähden silti. ;) Omina " hoitopäivinäni" lähden oikein hyvillä mielin!

Nyt Neppis sitten tsemppaillaan Maisun vanavedessä nää joulukilot pois, eiks joo? Sä oot Maisu kyllä varmasti muuttunut tosi paljon. Ei ihme, että jaksavat töissä ihmetellä. Mun edellisen laihdutuksen jälkeen sain kanssa kuulla kaikilta tutuilta ja tuntemattomilta, kuinka laihaksi olin käynyt. Äänenpainot vaihteli ihmisestä riippuen. ;)

Kertokaa nyt muutkin, miten menee.

Vierailija
8/14 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hirvittää huomiset synttärit...Tänään söin vähän karkkeja ja ajattelin etten söisi iltapaa (fiksua...)ettei kalorit ylity, mutta nälkä vaivasi ja syön parhailla rahkaa ja ananasta. kyllä meidän pitäisi saada Höyryjyrän kanssa nopeasti joulukilot pois, niin saisi jatkaa siitä, mihin jäi. Joulu oli hyvä osoitus, kuinka laiharin jälkeen ei voi elää miten tahansa (tosin joulun aikaan syö kyllä poikkeuksellisen paljon)

Vieläkään ei ole lähtenyt paino tippumaan. Tosi menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna, toivottavasti johtuu siitä tai oikeastaa toivottavasti ei johdu, sillä toivottavasti olisin raskaana! Vaikka olen siirtänyt vauva-ajatuksia jo vähän vuoden 2009 puolelle.

Mä oe muista ettäolisin koskaan pysynyt kohtuuden rajoissa juhlissa, joten ihan oikeasti huominen hirvittää! Voi kun saisin illalla tulla kirjoittamaan, että päivä meni hyvin. Ainakin mä ole tehnyt tätä psyykkistä etukäteistyötä paljon ja toivottavasti se auttaa.

Hyvää viikonloppua Maisulle, Höyryjyrälle ja muille, joita toivottavasti vielä on jossain päin:)

Vierailija
9/14 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Maisulle uudesta kymmen-luvusta!! :) Näytät varmasti tosi hyvältä uudessa ulkomuodossasi, enkä kyllä sinänsä ihmettele työkavereidesi huomauttelua, ikävä vaan jos eivät ymmärrä lopettaa.. Mukava kuulla että töihin paluu on sujunut hyvin, ja voimia riittää jatkaa liikunta harrastuksiakin ja terveellistä ruokavaliota.

Omat syömiset ovat palautumassa jo takaisin normaaliin, joulumässäilyt ovat takanapäin jo. (toivottavasti) Tässä kuussa ei pitäisi olla ennää mitään synttärikemuja eikä muitakaan juhlia, joten syömiset toivottavasti pysyy hanskassa loppukuun.

Unohdin keskiviikkoaamuna punnituksen kokonaan kun kovalla kiireellä lähdettiin neuvolaan. Tiistaina paino oli kuitenkin samassa kuin viikko sitten, joten taidan kiivetä vaakaan vasta ensi keskiviikkona. Toivottavasti sitten pääsen ilmoittamaan miinuksia.

Minä varmaan kanssa olen täällä vielä elokuussakin, sen verran hitaasti tämä on taas viimeaikoina edennyt.

Kuinkas Neppiksen juhlat sujuivat?

-pömppis-

Vierailija
10/14 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, aika tyytyväinen olen itseeni. Söin täytekakkua ison palan ja sitten vielä yhtä tuorejuuston tyylistä kakkua. Lisäksi söin muutaman sipsin ja jonkin verran karkkia. Itse olen tyytyväinen, sillä tarjolla oli vaikka mitä herkullista. Paino olikin tänään 63.6 kg eli vihdoin ja viimein lähtenyt laskuun ja huomenna pitäisi alkaa menkat (toivottavasti ovat tuoneet tullessaan lisäpainoa). Eli en ole myöskään raskaana, eikä kauheasti haittaakaan. Siirrän vauva-ajatukset vuoden 2009 puolelle. Nyt nautitaan vielä yksin esikoisesta.

Mites muiden viikonloppu?

Kiva kuulla myös pömppiksestä ja nyt ollaan kaikki päästy joulusyöpöttelystä pois (Maisulla sellaista ei pahemmin tainnut ollakaan) ja jatketaan vanhaan malliin!

Vierailija
11/14 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille,

Taas se arki alkoi. Onnea Neppis hyvin sujuneesta viikonlopusta! Nyt pystyt jatkossakin uskomaan itteesi, kun on yks vkonloppu ja juhlat menneet hyvin. Jatkossakin sitten menee vkonloput ja juhlat yhtä hyvin.....

Mites Höyryjyrä ja Pömppis meni teillä vkonloput?

Ite juhlin synttäreitäni. Kuten ehkä olette aavistaneetkin vanhemmasta kohta 12-v tyttärestäni, ett olen itekin vähän vanhempi. 38 tuli mittariin nyt vkonloppuna. Käytiin miehen kaa namit brunssiainekset Stockan herkusta ja ostettiin pullo cavaa. Näiden herkkujen jälkeen oli onneksi ohjelmassa ystävän kaa salilla käynti sunnuntaina. Sen jälkeen mentiin koko perhe ao. kaverin luo herkuttelemaan Kakkukeisarin suklaakakukka ja kahvilla. Siis otin kakkua noin cm:n viipaleen. Oli hyvää, mut päätin, ett saa tosiaan riittää pieni määrä oikein nautiskellen syötynä. Isoja muutoksia painossa ei pitäisi siten olla tulossa.

Ulkonäöstä (Pömppis ja Neppis siitä jutteli aiemmin) vielä sen verran, ett se on niin suhteellista, miltä sitä näyttää. Nyt näytän tietysti jo hoikalta. Mutta: on se kumma, kun vatsasta ei millään lähde se hormonitaikina (alavatsasta, tullut synnytysten myötä). Samoin ratsarireidet toki kapenee, mutta itepintaisesti siellä reiden ulkosyrjässä se ratsarimakkara sinnittelee. Kaipa se on hyväksyttävä, ett kaikesta ruokavaliosta ja liikunnasta huolimatta ne eivät koskaan lähdekään, olen sen mallinen. Enkä taida olla rahallisesti enkä henkisesti valmis mihinkään kauneuskirurgin veitseen. Kun ei sitä oo enää muualtaan niin täydellisessä timmissä, elämä saa jättää jälkensä.

Käväisin vielä Kutrin sivuilla. Alkoi kiinnostaa, ett minkäs verran saan syödä tässä painonhallintavaiheessa (tai laiharin loppuvaiheessa). Se kalorimäärähän pienenee reippaasti, kun painoa on alle 60. Kalorimäärä on päivässä noin 1700 kcal, ja sit päälle voi syödä sen, minkä liikunnalla kuluttaa ao. päivässä. Elikkäs tosiaankin pitää syödä samalla lailla, kuten on nyt loppuvaiheessakin syönyt....

Terkuin Maisu

Vierailija
12/14 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan mukana hengessä, ei vaan ole tullut kirjoiteltua.

Paino on tainnut oysyä samoissa, en ole kyllä nyt vähään aikaan käynyt puntarissa, pahoinvointi alkaa onneksi jo hellittämään otettaan.

Tulikin tuosta mieleen kun täällä haaveiltiin jossain vaiheessa ensi kesästä rannalla biksuissa, kiitos jättimäisen mahan esikoisesta mun vatsa ei enää biksuja kestä vaikka oisin kuinka tikkulaiha, se on sellainen venynyt ruppana ja varmaan vaan " kaunistuu" tämän toisen jäljiltä;D

Tsemppiä taas kaikille laihikseen ja neppikselle vielä tärppionnea:)

Queen rv 14+jotain

Vierailija
13/14 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Queen,

Kiva kuulla susta. Ja onneks sulla alkaa se huono vointi hellittään, ja vähän aiemmin eikä tarttenut odottaa sille viidennelle kuulle. Ainakin itellä oli tuon taaperon kanssa mukava kasvattaa masua öklötysten jäädessä.

Tuskinpa oon itekään enää ihan bikinikunnossa, vaikka niistä haaveilinkin. Jollei siten markkinoille ja muotiin tule sellaista housuosaa, joka ulottuu ratsareista tuonne navan yläpuolelle... Sit ois ongelmapaikat piilossa!!

Mut hällä väliä, ainakin uimapukua kehtaa käyttää. Niistäkin pitänee vähän satsata rahallisestikin sellaiseen malliin, ett antaa tukea rintavarustukselle...

Menossa lattaritunnille, Maisu

Vierailija
14/14 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä silloin mulla saa olla jo vähän vatsaa:)Mutta sellaista tiivistä.

Voi kun aika menee nopeaa,kun queenilla on jo rv 14. Ja mukavaa, kun alkaa olo helpottamaan. On se kamalaa aikaa, kun on paha olo...mutta helppaa (ehkä9, kun ajattelee, miksi se olo on.

Aika vähän saa alle 60 kg syödä. On siinä sitten totuttelemista itselläkin,kun sinne asti pääsen..(nauran tässä itsekseni, kun en usko itsekään tuohon). Musta tuntuu, että mulle helpoin paino on noin 62 kg. Jotenkin vaan tuntuu, että siinä saisin pidettyä ja jos painaisin esim. 58, niin se ei olisi pysyvää. Mutta kokeilla kannattaa. Ja jos saan painon 58 kiloon,niin elämässä täytyy tapahtua ihan oikeasti jotain pysyvää muutosta.

Mulla on siitä mukava kroppa, että rasva kerääntyy tasaisesti, ei kerry vatsan seutuville,eikä sinne reiden ulkosyrjälle,mutta sisäsyrjästä löytyy oikein järkyttävät löllöt.

Olen taas tänään napostelut noin viisi suklaata,kun niitä jouluisia tuolla kaapissa vieläkin on,mutta poljin kyllä pyörälläkin 45 min, että eiköhänne nuolla kompensoidu.

Tsemppiä vielähuomiseen,niin saadaan ilmoitella keskiviikkona miinus-tulokset:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi