Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää minulle miten tämä toimii kun en vaan ymmärrä

Vierailija
22.06.2024 |

Star Wars sarja Acolyten päätähti Amandla Stenberg kertoo identifioituvansa ei-binääriseksi ja homoseksuaaliksi. Sikäli kuin olen ymmärtänyt nämä termit oikein, niin ei-binäärinen ei edusta kumpaakaan sukupuolta. Homoseksuaali taas tuntee vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Jos ei sitä vastakkaista sukupuolta ole, niin miten siihen voi tuntea seksuaalista halua?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rentoudu Ap juhannuksen viettoon.

Olet tosikko ja kireä kuin viulunkieli.

Ai? Itse luulin että olen utelias ja avarakatseinen ihminen joka haluaa oppia jatkuvasti uutta.

Vierailija
22/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla aloituksesta tulee mielestäsi esille tosikkous ja kireys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä asioista sovi kysellä. Tässäkin ketjussa on pari kommenttia, jonka tarkoituksena on tukahduttaa keskustelu. Koska jos tällaisesta asiasta alkaa keskustella, huomaa, että siinä ei ole kerrassaan mitään logiikkaa. "Ei-binääri" ja "homoseksuaali" eivät voi mahtua samaan ihmiseen.

Vierailija
24/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä identifioidun viisikieliseksi banjoksi  muista en tiedä.

Vierailija
25/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä hörhöiltä on turha odottaa logiikkaa.

Vierailija
26/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap syntynyt ikuisen lapsenomaisen uteliaisuuden ja tiedonhalun omaavan kaksosten merkissä kenties, kun olet noin analyyttinen? 

Vierailija
27/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Itse luulin että olen utelias ja avarakatseinen ihminen joka haluaa oppia jatkuvasti uutta.

Dyyd, ei wokejengi halua keskustelua tai ajattelua tai pohdintaa vaan sitä että kaikki uskotaan sellaisenaan ja kehujen kanssa mitä kuka tahansa saa päähänsä väittää. 

Vierailija
28/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap syntynyt ikuisen lapsenomaisen uteliaisuuden ja tiedonhalun omaavan kaksosten merkissä kenties, kun olet noin analyyttinen? 

En. Heinäkuussa.

Vierailija
29/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista asti tuputetaan kieroutuneita suhteita, tarkoitus saada kaikki sekaisin ja siten hallittaviksi.

Vierailija
30/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta puhutaan niin näyttelijöiksi tuppaa hakeutumaan porukkaa jolla on mitä ihmeellisempiä käsityksiä itsestään ja asioista ja kohtalaisen usein kaikenmaailman diagnooseja kirjaimilla tai ilman.

Moni noista liittyy myös kaikenmaailman outoihin kultteihn kuten scientologia ja muut amerikan erikoisuudet.

Taitaa olla vaikeampi löytää tasapainoista näyttelijää kuin niitä jotka ei taatusti sitä ole. 

Vierailija
31/31 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin itse asiaan, haluaisin tarkennusta tähän ei-binääriseen eli ovatko kaikki ei-binääriset yhteen kategoriaan sopivia vai onko variaatio kovinkin suurta? Onko se niin suurta että yksi ei-binäärinen homoseksuaaliksi itsensä identifioiva voi kokea seksuaalista vetovoimaa jokaista muuta ei-binääristä kohtaan lähtökohtaisesti vai onko oltava jotenkin tarkempi erottelu heidänkin kesken?

Ei-binäärinen on sukupuoli, ei seksuaalinen suuntautuminen. Aivan kuten naiset ja miehet voivat tuntea vetoa joko naisiin, miehiin, johonkin siltä väliltä tai sekä että, niin voivat myös ei-binääriset.

Niin, mutta kun on samaan aikaan ei-binäärinen ja homoseksuaali (tai siis identifioituu näihin kategorioihin) niin silloinhan kai kokee seksuaalsita vetovoimaa näiden kahden reunaehdon ollessa voimassa

Tässä on hyvä muistaa, että esim. englanninkielisissä maissa gay on paitsi homo, myös usein käytetty kattotermi. Eli sen sijaan, että puhuttaisiin olevansa LGBT+ tai jotain muuta voidaan vaan käyttää sanaa gay tai queer ilmaisemaan pihvi eli "ei hetero" ilman rönsyileviä tarkennuksia.