Selittäkää minulle miten tämä toimii kun en vaan ymmärrä
Star Wars sarja Acolyten päätähti Amandla Stenberg kertoo identifioituvansa ei-binääriseksi ja homoseksuaaliksi. Sikäli kuin olen ymmärtänyt nämä termit oikein, niin ei-binäärinen ei edusta kumpaakaan sukupuolta. Homoseksuaali taas tuntee vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Jos ei sitä vastakkaista sukupuolta ole, niin miten siihen voi tuntea seksuaalista halua?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Rentoudu Ap juhannuksen viettoon.
Olet tosikko ja kireä kuin viulunkieli.
Millä tavalla aloituksesta tulee mielestäsi esille tosikkous ja kireys?
Ei näistä asioista sovi kysellä. Tässäkin ketjussa on pari kommenttia, jonka tarkoituksena on tukahduttaa keskustelu. Koska jos tällaisesta asiasta alkaa keskustella, huomaa, että siinä ei ole kerrassaan mitään logiikkaa. "Ei-binääri" ja "homoseksuaali" eivät voi mahtua samaan ihmiseen.
Minä identifioidun viisikieliseksi banjoksi muista en tiedä.
Näiltä hörhöiltä on turha odottaa logiikkaa.
Oletko Ap syntynyt ikuisen lapsenomaisen uteliaisuuden ja tiedonhalun omaavan kaksosten merkissä kenties, kun olet noin analyyttinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rentoudu Ap juhannuksen viettoon.
Olet tosikko ja kireä kuin viulunkieli.
Ai? Itse luulin että olen utelias ja avarakatseinen ihminen joka haluaa oppia jatkuvasti uutta.
Dyyd, ei wokejengi halua keskustelua tai ajattelua tai pohdintaa vaan sitä että kaikki uskotaan sellaisenaan ja kehujen kanssa mitä kuka tahansa saa päähänsä väittää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Ap syntynyt ikuisen lapsenomaisen uteliaisuuden ja tiedonhalun omaavan kaksosten merkissä kenties, kun olet noin analyyttinen?
En. Heinäkuussa.
Lapsista asti tuputetaan kieroutuneita suhteita, tarkoitus saada kaikki sekaisin ja siten hallittaviksi.
Jos totta puhutaan niin näyttelijöiksi tuppaa hakeutumaan porukkaa jolla on mitä ihmeellisempiä käsityksiä itsestään ja asioista ja kohtalaisen usein kaikenmaailman diagnooseja kirjaimilla tai ilman.
Moni noista liittyy myös kaikenmaailman outoihin kultteihn kuten scientologia ja muut amerikan erikoisuudet.
Taitaa olla vaikeampi löytää tasapainoista näyttelijää kuin niitä jotka ei taatusti sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takaisin itse asiaan, haluaisin tarkennusta tähän ei-binääriseen eli ovatko kaikki ei-binääriset yhteen kategoriaan sopivia vai onko variaatio kovinkin suurta? Onko se niin suurta että yksi ei-binäärinen homoseksuaaliksi itsensä identifioiva voi kokea seksuaalista vetovoimaa jokaista muuta ei-binääristä kohtaan lähtökohtaisesti vai onko oltava jotenkin tarkempi erottelu heidänkin kesken?
Ei-binäärinen on sukupuoli, ei seksuaalinen suuntautuminen. Aivan kuten naiset ja miehet voivat tuntea vetoa joko naisiin, miehiin, johonkin siltä väliltä tai sekä että, niin voivat myös ei-binääriset.
Niin, mutta kun on samaan aikaan ei-binäärinen ja homoseksuaali (tai siis identifioituu näihin kategorioihin) niin silloinhan kai kokee seksuaalsita vetovoimaa näiden kahden reunaehdon ollessa voimassa
Tässä on hyvä muistaa, että esim. englanninkielisissä maissa gay on paitsi homo, myös usein käytetty kattotermi. Eli sen sijaan, että puhuttaisiin olevansa LGBT+ tai jotain muuta voidaan vaan käyttää sanaa gay tai queer ilmaisemaan pihvi eli "ei hetero" ilman rönsyileviä tarkennuksia.
Ai? Itse luulin että olen utelias ja avarakatseinen ihminen joka haluaa oppia jatkuvasti uutta.