Ikääntyminen ahdistaa SUUNNATTOMASTI
Miten pysäyttää aika tai nuortua?
Täytän syksyllä 32v ja rupee todenteolla ahdistaa. Tajuaa ja sisäistää sen että elämä menee ohi..
Kommentit (64)
Onkohan tämä maailma jatkossa niin hyvä paikka että täällä haluaisi mahdollisimman pitkään elääkään? Parempi päästä pois kuin elää esim. sota-aikana. Isoäitini on kertonut mitä oli elää sota-ajan Suomessa ja sitä ei halua kenellekään, mutta naapurimaa haluaa Ukrainasta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ahdistele. Ymmärrän kyllä ikäkriisin, vaikka itse en ole sitä kokenut. Jokainen ikä on hyvä ikä, jos saa olla terveenä.
- n67v -
Jokainen ikä on oikea ikä, vaikka ei saisikaan olla terveenä. Ja jokainen ikä on elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä maailma jatkossa niin hyvä paikka että täällä haluaisi mahdollisimman pitkään elääkään? Parempi päästä pois kuin elää esim. sota-aikana. Isoäitini on kertonut mitä oli elää sota-ajan Suomessa ja sitä ei halua kenellekään, mutta naapurimaa haluaa Ukrainasta alkaen.
Ei täällä ole pakko olla.
Ota muutama tatuointi. ne nuorentavat :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 20v ja pelkään kamalasti rupsahtamista. Ei ryppyvoiteellakaan näytä mitään vaikutusta olevan.
Mitä väliä rupsahtamisella on? Mitä enemmän työnnät tököttejä naamaasi, sitä aikaisemmin ihosi väsyy.
Vierailija kirjoitti:
Ota muutama tatuointi. ne nuorentavat :D
Minä olen 65 ja ikääntyminen ahdistaa, vaikka onkin tatuointeja.
Olen 50 ja tässä iässä tuntuu aidosti siltä että voisi kuolla pois. Pian. Elämänilo on nolla. Ymmärrän Maria Jungnerin ratkaisua niiiiin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 20v ja pelkään kamalasti rupsahtamista. Ei ryppyvoiteellakaan näytä mitään vaikutusta olevan.
Ei auta voiteet,ei seerumit vaan vain täyteaineet, botuliini ja plastiikkakirurgi. Tuhlasin omaisuuden ihotuotteisiin, mutta silti olen ryppyisempi kuin saman ikäinen bestikseni joka luottaa niveaan ja perusvoiteisiin. Rupsahda rauhassa tai muutu kasvoiltasi alieniksi kuten ikuista nuoruutta tavoittelevat mm. julkkikset. Sinua rakastetaan ryppyisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Mulla tulossa jo 45 mittariin ja elämä on ihanaa!
Kivat sulle. Puukkoa vaan selkään. Palsta ei koskaan petä.
Ootpa lapsellinen. Sun elämä on tasan yhtä paskaa vaikka joku täysi random omastaan nauttiikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole pakko olla.
Joidenkin on kuten lastenlasteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä rupsahtamisella on? Mitä enemmän työnnät tököttejä naamaasi, sitä aikaisemmin ihosi väsyy.
Nyt jo kymmenvuotiaat käyttävät ryppyvoiteita, tai anti-age tuotteita. Jotain on pielessä.
3-kymppiset nyt on tollasia ahdistujia. Kuuluu ikään. Kyllä se siitä, kun ymmärrys kasvaa. Ihmiset hukkaa nuoruutensa ahdistumalla tulevasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Mulla tulossa jo 45 mittariin ja elämä on ihanaa!
Kivat sulle. Puukkoa vaan selkään. Palsta ei koskaan petä.
Ootpa lapsellinen. Sun elämä on tasan yhtä paskaa vaikka joku täysi random omastaan nauttiikin.
Niinhän se onkin. Mutta on myös törkeetä tulla retostelemaan omalla ihanalla elolla, kun toinen suurin piirtein vetämässä ranteita auki. Ohis.
Älä anna sen elämän mennä ohi vaan elä. Ihan turhaa ahdistua asiasta johon et voi vaikuttaa mitään.
Joku sanoi, että iällä ole väliä, kunhan pysyy terveenä.
Tämä juuri. Täytän 67, eikä siinä mitään, mutta olen ollut lähes jatkuvasti jollakin tapaa hyvin sairaana lähes vuoden. Tämä aika on invalidisoinut minut, ja nyt juuri kun olin "tavallisessa" flunssassa, tuli olo, etten enää kestä. Olin sairaana omassa pienessä kuplassani, erillään muusta maailmasta, muista ihmisistä.
Olen yksineläjä, vaikka olisin kovasti halunnut löytää kumppanin edes vanhuudenpäiville. Nyt tunnen, miten elinvoima on hiipunut. En jaksa tehdä enää välttämättömiä askareita; minä, joka vasta tein fyysisiäkin töitä kuin raavaat miehet. Äkkiä on vauhti hyytynyt sadasta nollaan.
Sattumalta näin tämä keskustelun. Mitä kaikkea olette kokeilleet anti-aging mielessä? Ihonhoitoon on olemassa retinolia tai vastaavia A-vitamiinijohdannaisia, ja astaksantiini, sekä joukko muita ravintolisiä, joiden on osoitettu pidentävän ihmisten ja hiirien elinikää. Hiirikokeissa mm. tauriini, astaksantiini, ja rapamysiini ovat olleet voittajia, pidentäen hiirien elinikää noin 10% jokainen erikseen. Resveratroli, metformiini ja fisetiini taas eivät eivät pidentäneet hiirien elinikää, ja tuskin myöskään esim. C-vitamiini tai E-vitamiini.
Mulla on käynyt niin että lapsena halusin pysyä ikuisesti lapsena.
Sitten odottelin 4-kymppisenä päivää jolloin ei kysytä enää henkilöpapereita. Ei ahdista ikä, vaan ennemminkin se että jos sairastuu vakavasti. Kaikki on mennyt muuten ok, mutta olisin halunnut että minua olisi pidetty aikuisena hieman aiemmin.Viimeksi kuulin kun kerroin ikäni kauniille nuorelle naiselle; hän vastasi -Olet kyllä nuoren näköinen. Ihan kiva kuulla, vastasin - Kiitos, kai se on joku geneettinen juttu
-mies 62
Joopa, oon 66 ja hyvin tämä sujuu, ei mitään kremppoja vielä.
Mutta ajattelepa mitä tapahtuu jos et vanhene- kuolet pois. Siihen loppuu se ahdistus.