Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt mulle: Mitä hyötyä on ulkoilusta?!

Vierailija
30.01.2007 |

Ymmärrän liikunnan hyödyt ja esim. energian purkamisen tarpeen joillakin lapsilla. Mutta nyt olen kiinnostunut 1-vuotiaiden ulkoilusta. Minun 1-vuotiaani ei näillä talvi-ilmoilla liiku ulkona ollessaan juuri ollenkaan - hän saa enemmän liikuntaa sisällä verrattuna siihen että seisoo tönkkönä talvipukineissaan ulkona. Ulkona hänellä ei ole mitään tekemistä useinkaan, hän ei saa esim. paksuilla hanskoilla tartuttua edes leluihin.

Ulkona hän ei myöskään ota kontaktia toisiin lapsiin (nyt talvella, paikallaan seistessään), sisätiloissa vuorovaikutusta toisten kanssa on paljon enemmän. Ulkona olo on joko paikallaan seisomista tai kaatuilua ja jatkuvaa ylösnostamista, tai vaihtoehtoisesti lapsi istuu kylmässä hangessa tai rattaissa. Sisällä on lapsellakin paljon enemmän tekemistä. Tuntuu vaan että ulkoilu on tosi passiivista olemista.

Yleensäkin olisin kiinnostunut kuulemaan, että mikä se ulkoilun hyöty on, jos ei siitä saatavaa liikuntaa lasketa, kun se monille tuntuu olevan niin tärkeää.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä että pääsin itse ulos neljän seinä sisältä. Leikkipuistossa tai kauppareissulla tapasi aina jonkun juttukaverin eikä päässyt mökkihöperöys (?) liian pahaksi. Tuskinpa lapsi olisi pahemmin kärsinyt vaikka ei oltaiskaan joka päivä ulkoiltu...

2-vuotiaan ja sitä vanhemman kanssa ulkoilusta on sitten jo enemmän hyötyä: motoriikka kehittyy, kunto kasvaa, saa toisenlaisia virikkeitä kuin sisällä, näkee muita ihmisiä. ja niin, saa raitista ilmaa (sen ikäinen kun ei enää yleensä nuku ulkona).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla