Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ihaillaan mökkeilyä jossa ei ole sähköä, juoksevaa vettä..

Vierailija
21.06.2024 |

Sisävessaa. Siellä on ainoastaan pimeä mökki, paskajuussi ja järjetön määrä itikoita.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että itsensä ylittämisestä tulee voittajafiilis? Vaihtelu virkistää. Pako somemaailmasta tekee hyvää. Pysähtyminen ja elämän yksinkertaisiin asioihin keskittyminen tekee hyvää. On aivan luonnotonta esimerkiksi suhata paikasta ja maasta toiseen sellaisella tahdilla mitä nykypäivänä on mahdollista. Tapahtuu liikaa. Aivojen kehitys on kuitenkin verrattain hidasta evoluution näkökulmasta.

On teillä mummoilla sitten vaikeaa. 

Vierailija
62/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että itsensä ylittämisestä tulee voittajafiilis? Vaihtelu virkistää. Pako somemaailmasta tekee hyvää. Pysähtyminen ja elämän yksinkertaisiin asioihin keskittyminen tekee hyvää. On aivan luonnotonta esimerkiksi suhata paikasta ja maasta toiseen sellaisella tahdilla mitä nykypäivänä on mahdollista. Tapahtuu liikaa. Aivojen kehitys on kuitenkin verrattain hidasta evoluution näkökulmasta.

Suhata maasta toiseen? 😆🤣 Lennot kestää nykyään kauemmin kuin vielä 20 v sitten koska yritetään säästää kerosiinia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyys jotenkin ehkä.

Samaan sarjaan kuuluu kun kaupungissa kerrostalojen pihoilla on nuotiopaikkoja joissa kypsentävät alkukantaisesti puita polttamalla ruokaansa vaikka sähköhellan uunissa aterian saisi valmistettua aiheuttamatta ympäristölleen tarpeetobta savuhaittaa.

Vierailija
64/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se erottaa juhlapyhät arjesta. Ei tule työmurheet mieleen. Raikas luonnon ilma on ihanaa. Ja rentoutuminen ei tunnu miltään ellei ole tehnyt vähän sen eteen.

Yöllä paskalle ulkohuussiin ja punkkeja persvakoon ei ihan vastaa omaa käsitystä juhlasta. 

Onneksi minun suolisto toimii normaalisti eikä tarvitse keskellä yötä käydä paskalla. Yöllä nukutaan. 

Ei ne punkit sieltä makin alta persuksiin hyökkää.

Vierailija
65/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hui. Meillä on niitä kotipihallakin. Päivällä ja yöllä. Eläimistä niitä nypitään useita joka kesä. Ihmisissä niitä on ollut kaksi kertaa 19v aikana. Mökkireissujen jälkeen ei ihmisissä kertaakaan, vaikka mökki on ollut punkkien alueella aina, eli saaristossa. Aika hysteerista jos niiden takia alkaisi elämäänsä rajoittaa. Lähtee irti noin viidessä sekunnissa (sis. tarvikkeiden haun ja suunnittelun)"

Ja kun oikein tottuu niin ei tarvita tarvikkeitakaan. Itse nypin punkit pois käsin. Kaikki lähtee.

Juu, mä otan kumihanska kädessä. Saa hyvän tuntuman ja pieni pyöräytys ja sen jälkeen hanska nurin päin ja solmuun. Jää itikka sinne ja helpolla lähtee. Nukkuva kissa ei aina edes herää.

Siis joka kerta yksi kumihanska roskiin kun löydät punkin?? Järjetöntä. Jos nyt hanskaa pakko käyttää niin käytä irrottamisen aikana, sitten liiskaat punkin vaikka sanomalehtipalan sisälle ja avot. Ja sama kumihanska menee koko kesän.

Vierailija
66/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä nykyisin ihailee? En aikakaan tiedä ketään.

En minäkään ihaile mutta viihdyn kyllä omalla tuollaisella mökillä. Toisten mökillä en viihtyisi.

Ei se alkeellusuus ja mukavuuksien puuttuminen useimmille ole mikään ihailun kohde. Ihailun kohde on enemmän maisemat, rauha ja kiireettömyys jota kotona ei välttämättä ole. Alkeellisuutta kestetään kun ei ole kiire. Toisaalta monet haluaa mökille mukavuuksia niin paljon kun vain mahdollista. Kustannustehokasta tosin ei ole aina saada esim. vesijohtoaa vedettyä sinne luonnonrauhaan.

Vierailija
67/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se erottaa juhlapyhät arjesta. Ei tule työmurheet mieleen. Raikas luonnon ilma on ihanaa. Ja rentoutuminen ei tunnu miltään ellei ole tehnyt vähän sen eteen.

Yöllä paskalle ulkohuussiin ja punkkeja persvakoon ei ihan vastaa omaa käsitystä juhlasta. 

No monella suoli toimii päivisin,ei yöllä.

Punkkeja on päivälläkin.

Punkkeja on siellä sähköistetyllä mökilläkin. Ja itseasiassa missä vaan missä on vähänkään luontoa, paitsi jos tarpeeksi pohjoiseen menee. 

Meillä ei ole punkkeja. Asutaan Keski-Suomessa kuivalla mäntykankaalla hirsitalossa. Jo rakentaessa tiedettiin, että mökkiä ei haluta, joten tämä on samalla kesämökki.

Vierailija
68/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse en lähtisi vaikka tarjottaisiin rahaa.

Vierailija
69/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on läheinen vanhus, joka asuu ympärivuotisesti tälläisessä mökissä, jossa toki on sähköt, mutta ei juoksevaa vettä, eikä sisävessaa. Mökki lämpiää edelleen pelkästään polttopuilla (jotka hän itse päivittäin pilkkoo). Samoin sauna (saunassa ei ole sähköjä), joka on koko mökin ainot peseytymispaikka. Talvella tuolla on järkyttävän kylmä (sisällä reilusti alle +10 astetta), mutta ei suostu muuttamaan poiskaan.

Tuo on myös mun lapsuuskotini. Tykkään joskus siellä käydä, mutta en kyllä montaa päivää viihdy kerrallaan. 

Vierailija
70/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on läheinen vanhus, joka asuu ympärivuotisesti tälläisessä mökissä, jossa toki on sähköt, mutta ei juoksevaa vettä, eikä sisävessaa. Mökki lämpiää edelleen pelkästään polttopuilla (jotka hän itse päivittäin pilkkoo). Samoin sauna (saunassa ei ole sähköjä), joka on koko mökin ainot peseytymispaikka. Talvella tuolla on järkyttävän kylmä (sisällä reilusti alle +10 astetta), mutta ei suostu muuttamaan poiskaan.

Tuo on myös mun lapsuuskotini. Tykkään joskus siellä käydä, mutta en kyllä montaa päivää viihdy kerrallaan. 

Saisiko hänelle sinne ilmalämpöpumpun? Suosittelen.

Vierailija
71/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita huoli-ilmoituksen tekoa. Ei tuommoinen ole ihmisarvoista elämää. 

Vierailija
72/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää lähinnä muiden ihmettely, kun asumme noin vakituisesti 😂 sähköt tosin on. Kuten tässäkin ketjussa kerrottua, niin moni pärjää hyvin tällaisessa kodissa vanhaksi saakka. Miksi siis keski-ikäiset ei pärjäisi. Täysin normaalia elämää.

Vierailija
73/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän ylittäneiden ja vanhusten hupia koko mökkeily.

Kuolevaa kansanperinnettä lähitulevaisuudessa.

Vierailija
74/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihaile yhtään 

Vierailija
75/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä olisi hassua jos joku kutsuu mökilleen ja se olisikin täysvarusteltu okt kaikilla mukavuuksilla. Mökki?!?

Vierailija
76/76 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi