Tökkivät sormella hääkakkua, söivät rypäleet juustopöydästä HS kysyi lukijoilta, pitääkö lapset kutsua häihin
HESARI
Kysymys siitä, pitääkö lapset kutsua häihin, jakoi Helsingin Sanomien kyselyssä voimakkaasti mielipiteitä.
Kyllä lasten täytyy päästä joka paikkaan ja tehdä mitä haluavat lapset ovat tulevaisuutemme ja tuovat veikeää iloa hääjuhlaan mikä voi muuten kärsiä hiukan jäykästä ilmapiiristä. Ja morsian voi erehdyksisään kuvitella että tämä on hänen suuri päivä, erehdys se kuuluu lapsille.
Häät, hautajaiset, syntympäiväjuhlat, lentokone, juna, bussi kaikki avointa temmellyskenttä lapsille ja aikuiset ovat hiljaa silloin
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24-vuotias Saara Ronkainen ei halua lapsia, eivätkä kaikki hyväksy päätöstä: Pelkään muiden reaktioita
Vapaaehtoinen lapsettomuus yleistyy, mutta moni omasta halustaan lapseton kokee syrjintää ja vähättelyä. Tutkijan mukaan vapaaehtoisesti lapseton (ei siis lapsi/äiti/isä!) voi pahimmillaan jäädä yhteiskunnassa ulkopuoliseksi.
Mitä yhteistä löytyy tästä ilmoituksesta ja ns. lapsettomista häistä joka lähinnä on aiheena🤔
Ohis, mutta paljonkin. Kuten kommenteista huomaat, hääpari on itsekäs ja pihi jos ei kutsu kaikkien pe r s he d elmiä juhliinsa. Sama diskurssi on näkyvissä aina kun puhutaan vapaaehtoisesta lapsettomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse inhoan lapsettomia häitä ja pidän sellaisia järjestävinä vähän tunnevammaisina. Turha urputtaa, koska tämä on minun mielipiteeni ja minulla on oikeus tehdä siitä itseni näköinen. Minä minä minä minä.
Aloitat viestisi sanalla "itse" inhoan = heti kättelyssä MINÄMINÄMINÄ (josta syytät muita mielestäsi väärin juhlivia) ja kiukuttelet kun juuri sinun MINÄMINÄMINÄ ei pääse määräämään muiden häiden kulkua. Kannattaisiko sinun työstää tuota omaa tunnevammaista epätervettä ja epätasapainoista määräilytarvettasi? Miksi sinä sanelisit muiden häät sinulle mieleisiksi?
Vierailija kirjoitti:
"Mun mielestä, jos ei ole varaa, eikä taitoa järjestää kunnon häitä, on parempi vain jättää hääjuhlat pitämättä. Toki sitten ei saa niitä häälahjoja, joita lapsensa kotiin jättäneetkin toisi"
Jos olet tuomassa häälahjaksi uuden auton, niin tuo vaan ne lapsesi mukanasi. Muuten mulle on tärkeämpää viihtyisät juhlat, kuin joku muutaman satasen vaasi.
Mun mielestä = MINÄMINÄMINÄ, jos "ei ole varaa ja taitoa järjestää" = minunlaisiani ja vain minullelapsineni "kunnon" = MINÄMINÄMINÄN MÄÄRÄÄMIÄ häitä, on parempi vain jättää hääjuhlat pitämättä, = koska muuten MINÄMINÄMINÄLLE tulee pahapaha pahamielipaha kun en pysty edes lähinnä itselleni tärkeillä häälahjoillakaan kiristämään ja väkisin tuomaan LAPSENI LAPSETTOMIIN HÄIHIN. Toiseksi paras vaihtoehto on toki kiukutellen, MINÄMINÄMINÄN lapsineen omissa häissään "syrjäyttävä" hääpari haukkuen ja herjaten jäädä itsekin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häissä ja hautajaisissa lapset oppii käytöstapoja.
Ei. Häät ja hautajaiset ovat paikkoja, joissa lapset pääsevät näyttämään niitä käytöstapoja, joita heille on kotona opetettu. Tämä on mennyt monelta nykyvanhemmalta ohi, että ihan itse pitää niille lapsille opettaa juttuja, eikä sysätä vastuuta varhaiskasvatukselle, koululle tai yhteiskunnalle.
Varhaiskasvatus on juuri sitä varten, että siellä lapsia kasvatetaan. Se ei ole mikään entisajan päivähoito minkä tehtävä oli hoitaa lapsia sillä aikaa kun vanhemmat olivat töissä.
kasvatusvastuu on vanhemmilla vaikka töissä kävisivätkin.
Kasvatusvastuu on ensisijaisesti ja pääasiallisesti aina vanhemmilla, kaikesta huolimatta ja vaikka mikä olisi.
Kukaan ulkopuolinen ei ole velvollinen uhraamaan (hää)juhliaan sinappikoneen pilattavaksi/kasvatussessioksi.
Mulla ei ole lapsia vastaan mitään, mutta en silti jaksa katsella näitä nykykasvatuksen hedelmiä missään omissa juhlissa. Jos lapsille opetettais kotona hyvät käytöstavat, ei olisi mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse inhoan lapsettomia häitä ja pidän sellaisia järjestävinä vähän tunnevammaisina. Turha urputtaa, koska tämä on minun mielipiteeni ja minulla on oikeus tehdä siitä itseni näköinen. Minä minä minä minä.
Inhoat lapsettomia häitä? Et varmaan sellaisiin sitten ikinä mene yökkimään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoat lapsettomia häitä? Et varmaan sellaisiin sitten ikinä mene yökkimään?
Taatusti menee marttyroimaan, kiukuttelemaan, pilaamaan kaikkien tunnelman ja kenenkään kysymättä, pyytämättä suureen ääneen ainoaa oikeaa ja merkityksellistä mielipidettään julistamaan. Jos pakkokäännytysaivopesunsa ei toimi ja tuota (pers)hedelmää niin suuttuu sekä raivoaa itkupotkuraivareitaan (kauhukakarakäytössimulaationa?) kahta kauheammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai lapsille on häissä ihan oma pöytä missä on mieleisiä ruokia? Vai eikö ole?
Mitä ne lapset sitten häissä syö jos ei ole? Syömättäkö on? Ei ihme jos nälissään sitten kiukuttelee, hääparin oma syy kyllä.
Mitä lapset syövät LAPSETTOMISSA (= ei lapsia) häissä? No nyt on kyllä todella kinky-kinkkinen mysteeri?
Ehkä ne ovat lapsettomat siksi, että lapset syötiin ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne lapset sitten häissä syö jos ei ole? Syömättäkö on? Ei ihme jos nälissään sitten kiukuttelee, hääparin oma syy kyllä.
Mitä lapset syövät LAPSETTOMISSA (= ei lapsia) häissä? No nyt on kyllä todella kinky-kinkkinen mysteeri?
Lapselliset vie lapsensa lapsettomiin häihin ja syyttävät hääparia siitä, ettei tarjolla ole juuri heidän lapsilleen sopivaa ruokaa ja lapset itkevät nälkäänsä. Vau.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se mahdotonta tajuta. Millä oikeasti lapsettomissa häissä juhlivat aikuiset syövät lapset, joita ei ole siellä (lapsettomissa häissä, joissa ei ole lapsia)?
Vierailija kirjoitti:
Nykykakaroita ei kestä kukaan täysjärkinen. Täysin rajattomat Nico-Petterit riekkuvat, mölyävät ja terrorisoivat, ja vanhemmat vähät välittävät.
Suurimmalla osalla ei ole mitään hyvin käyttäytyviä lapsia vastaan, mutta kun touhu on nykyään mitä on, niin turha ihmetellä jos lapsia ei haluta vaikkapa häihin tai syntymäpäiville.
Nykykakaroiden tehtailija-automaattivanhemmat taas eivät kestä sitä, että kukaan ei kestä perceileviä persehedelmiään ja täysin uhraa itseään/hyvinvointiaan vieraiden persehedelmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nönnönnöö. Lapsettomat häät ovat lapsettomat kun hääpari niin toivoo ja valitsee, koska hääpari _mistä tahansa syistä_ niin toivoo ja valitsee.
Rautalankaa: kun lapsia ei yksinkertaisesti haluta johonkin juhliin niin lapsia ei haluta syödäkään tai p e d o t e l l a.
Lisää rautalankaa: kun lapsia ei (järjestäjän taholta) haluta niin lapsia ei haluta missään muodossa ja ei siis tuoda.
Eivät töki eivätkä perceile mitenkään muutenkaan LAPSETTOMISSA = EI LAPSIA tilaisuuksissa = ainut 100% varmuus.
No eihän noista kahdesta veljen lapsesta (2kpl) olisi pahemmin ollut LAPSETTOMISSA häissä (0kpl) mitään haittaa.
Miten on etiketti, tavat ja (itselle joskus epämieluisakin, jota pitää aikuisena sietää) todellisuus noin pahasti hakusessa.
Ihan sama kuinka paljon jakaa mielipiteitä, häät toteutetaan vain hääparin toiveiden mukaan (ilman itkupotkuraivareita).
Muu on silkkaa idioluutiota ja kaikkienmuidenmiellyttämisneuroosikohellusta, josta pyrittävä pian irti + parantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset vie lapsensa lapsettomiin häihin ja syyttävät hääparia siitä, ettei tarjolla ole juuri heidän lapsilleen sopivaa ruokaa ja lapset itkevät nälkäänsä. Vau.
Meillä oli perinteinen seisova pöytä, lapset söivät samoja ruokia kuin aikuiset. Ei ollut mitään ongelmia lasten ruokailun tai käytöksen suhteen.
-ohis
Mitä yhteistä löytyy tästä ilmoituksesta ja ns. lapsettomista häistä joka lähinnä on aiheena🤔