Moni saanut potkut, töitä ei vaan ole enään niinkuin ennen
Konkurssit ja yritysten lopettaminen on vahvassa kasvussa ja sen myötä myös työttömyys lisääntyy.. lähes joka alalla menee huonosti
Kommentit (34)
Lomautettuja pystyisin tältä istumalta nimeämään yli 20.
Olen tästä vähän eri linjoilla. Meillä on esimerkiksi jo riittävästi talokantaa, eli se ettei rakennusalalla ole töitä, tarkoittaa että hommat tulivat valmiiksi. Yhteiskunnat kehittyvät ja kun peruspalvelut ovat kunnossa, aletaan kehittämään seuraavaa tasoa. Meillä on nyt kaikilla ruokaa ja suojaa, eli sitten aletaan panostamaan joko lisääntymiseen tai kulttuurin kehitykseen. Valitkoon jokainen oman kiinnostuksenkohteensa ja sitten taas töppöstä toisen eteen
Se joka sanoo enään, sitä lyödään nenään.
3 kauppaa lähistöllä sulki ovensa toukokuussa ..ei ollut asiakkaita enään
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä vähän eri linjoilla. Meillä on esimerkiksi jo riittävästi talokantaa, eli se ettei rakennusalalla ole töitä, tarkoittaa että hommat tulivat valmiiksi. Yhteiskunnat kehittyvät ja kun peruspalvelut ovat kunnossa, aletaan kehittämään seuraavaa tasoa. Meillä on nyt kaikilla ruokaa ja suojaa, eli sitten aletaan panostamaan joko lisääntymiseen tai kulttuurin kehitykseen. Valitkoon jokainen oman kiinnostuksenkohteensa ja sitten taas töppöstä toisen eteen
Talokantaa on toki tarpeeksi, mutta se on väärässä paikassa ja vääränlaista. Siksipä esimerkiksi korjausrakentaminen työllistää jatkossakin. En vielä olisi työpaikastani huolissani.
Mutta silti tarvitsemme lisää väkeä @frikasta, koska työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talokantaa on toki tarpeeksi, mutta se on väärässä paikassa ja vääränlaista. Siksipä esimerkiksi korjausrakentaminen työllistää jatkossakin. En vielä olisi työpaikastani huolissani.
Tai sitten voidaan vaan mennä sillä mitä on ja keskittyä kehittymiseen. Jenkeissä ja Kiinassa luodaan kokonaisia teollisuudenaloja ja aivan uusia työpaikkoja niiden sisälle, suomalaiset junnaavat jossain nikkaroinnissa. Siirtykää nykyaikaan
Minä en tiedä yhtään lomautettua.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
3 kauppaa lähistöllä sulki ovensa toukokuussa ..ei ollut asiakkaita enään
80- luvulla oli kotikylässäni kuusi kauppaa, neljä baaria ja sivukylilläkin baarit ja kaupat, nyt vain yksi kapinen S- marketti keskustassa. Ja alle 100 km Helsingistä. Itse pääsin työelämän oravanpyörästä eroon noin 15 vuotta sitten kun tuli äkillinen stoppi tuotantoon, ei mennyt tavara kaupaksi ja jouduin lomautetuksi. Kaveri pyysi mukaan erääseen urakkaansa ja sen jälkeen olen tehnyt vain määräaikaisia työsopimuksia. Tämä sopii minulle. Nuorille kyllä toivoisin paremmin töitä, ne tarvii rahaa ja tulevaisuutta, meillä vanhoilla on vara jo himmailla.
Kiitos perskokkare hallituksen Suomi on ajautunut kuilun partaalle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti tarvitsemme lisää väkeä @frikasta, koska työvoimapula.
Suomalaisille joutuu maksamaan palkkaa mutta näille muille ei tarvitse mikä miellyttää ek:n häkäpönttöä.
Suomessa on satavarmasti työpaikkapula, mutta sitä ei nyt vaan kerrota suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Tottakai aina se kannattaa. Just otin vastaan kolmen kuukauden työkeikan, se riittää minulle taas joksikin aikaa. Vuokrafirmat ei edes tarjoa pitkäaikaisia pestejä, ne menee nuoremmille ja se on ihan hyvä kaikille. Parhaat lyhytaikaiset ja erikoistyöt jää meille kokeneille.
Ja sitten toisaalta minäkin 65-vuotias syöpäsairas eläkeläinen teen töitä, koska niitä tarjotaan. Höh.
Wolt kuskeille ja siivoojille töitä riittää. Moni haluaisi mieluummin valkoihoisen suomea puhuvan wolt-kuskin tai siivoojan.
Menee huonosti kun kirjoittaa enään eikä enää.