Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni saanut potkut, töitä ei vaan ole enään niinkuin ennen

Vierailija
21.06.2024 |

Konkurssit ja yritysten lopettaminen on vahvassa kasvussa ja sen myötä myös työttömyys lisääntyy.. lähes joka alalla menee huonosti

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee huonosti kun kirjoittaa enään eikä enää.

Vierailija
2/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettuja pystyisin tältä istumalta nimeämään yli 20. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä vähän eri linjoilla. Meillä on esimerkiksi jo riittävästi talokantaa, eli se ettei rakennusalalla ole töitä, tarkoittaa että hommat tulivat valmiiksi. Yhteiskunnat kehittyvät ja kun peruspalvelut ovat kunnossa, aletaan kehittämään seuraavaa tasoa. Meillä on nyt kaikilla ruokaa ja suojaa, eli sitten aletaan panostamaan joko lisääntymiseen tai kulttuurin kehitykseen. Valitkoon jokainen oman kiinnostuksenkohteensa ja sitten taas töppöstä toisen eteen

Vierailija
4/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka sanoo enään, sitä lyödään nenään.

Vierailija
5/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kauppaa lähistöllä sulki ovensa toukokuussa ..ei ollut asiakkaita enään 

Vierailija
6/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä vähän eri linjoilla. Meillä on esimerkiksi jo riittävästi talokantaa, eli se ettei rakennusalalla ole töitä, tarkoittaa että hommat tulivat valmiiksi. Yhteiskunnat kehittyvät ja kun peruspalvelut ovat kunnossa, aletaan kehittämään seuraavaa tasoa. Meillä on nyt kaikilla ruokaa ja suojaa, eli sitten aletaan panostamaan joko lisääntymiseen tai kulttuurin kehitykseen. Valitkoon jokainen oman kiinnostuksenkohteensa ja sitten taas töppöstä toisen eteen

Talokantaa on toki tarpeeksi, mutta se on väärässä paikassa ja vääränlaista. Siksipä esimerkiksi korjausrakentaminen työllistää jatkossakin. En vielä olisi työpaikastani huolissani.

Vierailija
7/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti tarvitsemme lisää väkeä @frikasta, koska työvoimapula.

Vierailija
8/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voltti kuskit ovat kiireisiä

Vierailija
9/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talokantaa on toki tarpeeksi, mutta se on väärässä paikassa ja vääränlaista. Siksipä esimerkiksi korjausrakentaminen työllistää jatkossakin. En vielä olisi työpaikastani huolissani.

Tai sitten voidaan vaan mennä sillä mitä on ja keskittyä kehittymiseen. Jenkeissä ja Kiinassa luodaan kokonaisia teollisuudenaloja ja aivan uusia työpaikkoja niiden sisälle, suomalaiset junnaavat jossain nikkaroinnissa. Siirtykää nykyaikaan

Vierailija
10/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää - ei enään

Vierailija
11/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä yhtään lomautettua.

Vierailija
12/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Vierailija
13/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kauppaa lähistöllä sulki ovensa toukokuussa ..ei ollut asiakkaita enään 

80- luvulla oli kotikylässäni kuusi kauppaa, neljä baaria ja sivukylilläkin baarit ja kaupat, nyt vain yksi kapinen S- marketti keskustassa. Ja alle 100 km Helsingistä. Itse pääsin työelämän oravanpyörästä eroon noin 15 vuotta sitten kun tuli äkillinen stoppi tuotantoon, ei mennyt tavara kaupaksi ja jouduin lomautetuksi. Kaveri pyysi mukaan erääseen urakkaansa ja sen jälkeen olen tehnyt vain määräaikaisia työsopimuksia. Tämä sopii minulle. Nuorille kyllä toivoisin paremmin töitä, ne tarvii rahaa ja tulevaisuutta, meillä vanhoilla on vara jo himmailla.

Vierailija
14/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surkeeta, nyyyyh

Vierailija
15/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos perskokkare hallituksen Suomi on ajautunut kuilun partaalle.

Vierailija
16/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti tarvitsemme lisää väkeä @frikasta, koska työvoimapula.

Suomalaisille joutuu maksamaan palkkaa mutta näille muille ei tarvitse mikä miellyttää ek:n häkäpönttöä.

Vierailija
17/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on satavarmasti työpaikkapula, mutta sitä ei nyt vaan kerrota suomalaisille. 

Vierailija
18/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Tottakai aina se kannattaa. Just otin vastaan kolmen kuukauden työkeikan, se riittää minulle taas joksikin aikaa. Vuokrafirmat ei edes tarjoa pitkäaikaisia pestejä, ne menee nuoremmille ja se on ihan hyvä kaikille. Parhaat lyhytaikaiset ja erikoistyöt jää meille kokeneille. 

Vierailija
19/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toisaalta minäkin 65-vuotias syöpäsairas eläkeläinen teen töitä, koska niitä tarjotaan. Höh.

Vierailija
20/34 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt kuskeille ja siivoojille töitä riittää. Moni haluaisi mieluummin valkoihoisen suomea puhuvan wolt-kuskin tai siivoojan.