Suurin osa ateisteista noudattaa suurinta osaa kymmenestä käskystä moni kenties jopa tietämättään
Mitä mieltä tästä? Sehän ei tarkoita että olisi uskovainen perinteisessä mielessä. Kaksi ensimmäistä kuulostavat kovin uskonnollisilta mutta nekin ovat tulkinnanvaraisia. Loput kahdeksan ovat hyviä tapoja ja kiistatta hyväksi todettuja.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suurin osa ateisteista on uskovaisia käänteisessä muodossa. Uskovat ettei jumalaa ole. Uskominen on tyhmää.
Tässä on asian ironia. Moni ateisti osaa Raamatun paremmin kuin tavisuskovainen.
Joo, mulla on jehovan todistajien ja mormoonien raamattu.
Jumala on kirjoittanut lain kaikkien ihmisten sydämiin.
Room 2 :
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kultaisen säännön esitti jo Konfutse 500 vuotta ennen ajanlaskumme alkua. Samoin Buddha. Ikiaikaisia jutksia siis, keksitty eri puolilla maapalloa eri aikoina...
Kaikkivaltias, kolmiyhteinen Jumala (=Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki) loi nämä lait jo luodessaan maailmaa.
1 Moos 1:26 Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suurin osa ateisteista on uskovaisia käänteisessä muodossa. Uskovat ettei jumalaa ole. Uskominen on tyhmää.
Tässä on asian ironia. Moni ateisti osaa Raamatun paremmin kuin tavisuskovainen.
Luulee osaavansa, tosiasiassa eivät osaa yhtään mitään. Ovat sokeita kun rotanpoikaset ylpeydessään.
Sillä Raamattu ei edes aukene kenellekään ilman uudestisyntymistä ja ilman Jeesuksen Pyhää Henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on jehovan todistajien ja mormoonien raamattu.
Ne on väärennöksiä, jotka sarvipää on säveltänyt.
Jos ainoa syysi olla hyvä ihminen on (jumalan) rangaistuksen pelko, et ole hyvä ihminen.
Tutkitusti esim. USA:ssa ateistit tekevät huomattavasti vähemmän rikoksia kuin uskovaiset, moninkertaisesti vähemmän.
Tämä keskustelu loukkaa uskonnon (uskomattomuuden) vapautta ja on ilmiannettu myös vihapuheena kohtapuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ainoa syysi olla hyvä ihminen on (jumalan) rangaistuksen pelko, et ole hyvä ihminen.
Tutkitusti esim. USA:ssa ateistit tekevät huomattavasti vähemmän rikoksia kuin uskovaiset, moninkertaisesti vähemmän.
Tämä keskustelu loukkaa uskonnon (uskomattomuuden) vapautta ja on ilmiannettu myös vihapuheena kohtapuoliin.
"Tutkitusti"😂 - joopa joo.
Sinä valehtelet, koska olet isäsi saatanan lapsi. Yksikään oikea uskovainen ei todellakaan tee tahallaan yhtäkään syntiä, mutta sitähän sinun on harhassasi vaikea käsittää.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole noudattanut ainuttakaan noista käskyistä. Mutta minähän olenkin uskovainen, enkä ateisti.
Tässä on ateistin ja uskovaisen ero. Uskovainen tiedostaa olevansa syntinen, mutta ateisti ei.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos lihasi loukkaantuu, se tarkoittaa, että asia ei ole sinulle yhdentekevä ja siitä voi lähteä jopa polku kohti Jeesusta. Näin toivon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole noudattanut ainuttakaan noista käskyistä. Mutta minähän olenkin uskovainen, enkä ateisti.
Tässä on ateistin ja uskovaisen ero. Uskovainen tiedostaa olevansa syntinen, mutta ateisti ei.
Miten ateisti onn syntinen, kun synti on teistien keksintö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on olemassa ja Jeesus tulee ylituomarina tuomitsemaan kaikki kadotukseen, joiden nimet ei löydy Elämänkirjasta.
Tarkoittaa, että tee parannus ja rukoile Jeesusta sydämeesi Vapahtajaksesi. Hän pelastaa ja uudestisynnyttää sinut Pyhän Henkensä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät teistit ole keksineet syntiä. Synti on olemassa siitä huolimatta, oli ihminen tietoinen käsitteen olemastaolosta tai ei.
Tiedostaminen vain auttaa välttämään sitä. Onhan esim. asekin olemassa, mutta vasta tiedostaminen, että se voi tappaa auttaa välttämään sitä.
Minä en voisi olla ystävä uskovan kanssa, valitsen lähelleni moraalisia ateisteja, koska uskovaisen kohdalla en voisi koskaan olla varma että käyttäytyykö hän hyvin toisia kohtaan vain siksi että raamattu niin käskee, vai onko hän itse valinnut olla hyvä.
Ateustin kohdalla tietää että hän on itse valinnut olla hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät teistit ole keksineet syntiä. Synti on olemassa siitä huolimatta, oli ihminen tietoinen käsitteen olemastaolosta tai ei.
Tiedostaminen vain auttaa välttämään sitä. Onhan esim. asekin olemassa, mutta vasta tiedostaminen, että se voi tappaa auttaa välttämään sitä.
Synti on jumalan tahtoa vastaan rikkomista. Ilman jumalaa ei siis ole syntiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en voisi olla ystävä uskovan kanssa, valitsen lähelleni moraalisia ateisteja, koska uskovaisen kohdalla en voisi koskaan olla varma että käyttäytyykö hän hyvin toisia kohtaan vain siksi että raamattu niin käskee, vai onko hän itse valinnut olla hyvä.
Lopputuloshan on sama.
Sitä mieltä että kädellisten laumaeläinten säilymisen kannalta altruismista on ollut etua ja tästä on tullut vallitseva sisäsyntyinen ominaisuus.
Sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä mitä jotkut miehet ovat aikojen saatossa raapustaneet novellikokoelmaan nimeltä Raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputuloshan on sama.
Lopputulos on ehkä sama, mutta motiivi eri. Haluatko ystäväksi mieluummin rahan perässä ystävää leikkivän, vai aidosti seurassasi viihtyvän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synti on jumalan tahtoa vastaan rikkomista. Ilman jumalaa ei siis ole syntiäkään.
Se, ettei usko aseen olemassaoloon, ei tarkoita sitä, että sitä ei ole olemassa, eikä myöskään sitä, etteikö se voisi tappaa.
"Se, ettei usko aseen olemassaoloon, ei tarkoita sitä, että sitä ei ole olemassa, eikä myöskään sitä, etteikö se voisi tappaa."
Ei toisaalta jumalaan uskominenkaan tee siitä olemassaolevaa ;)
Nykypäivän ihmisen ymmärrys on erittäin piementynyt kun moni eksynyt Raamatun totuudesta uskomaan tiedon ja ihmisviisauden nimissä esiintyviä epämääräisyyksiä.