Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa ateisteista noudattaa suurinta osaa kymmenestä käskystä moni kenties jopa tietämättään

Vierailija
21.06.2024 |

Mitä mieltä tästä? Sehän ei tarkoita että olisi uskovainen perinteisessä mielessä. Kaksi ensimmäistä kuulostavat kovin uskonnollisilta mutta nekin ovat tulkinnanvaraisia. Loput kahdeksan ovat hyviä tapoja ja kiistatta hyväksi todettuja.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei ole korruptiota ja on kehitystä ,perustuu siihen että on korkeampi jolle tehdään tilitys ja ollaan vastuussa.

Vierailija
82/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei ole korruptiota ja on kehitystä ,perustuu siihen että on korkeampi jolle tehdään tilitys ja ollaan vastuussa.

Ehkä niiden ihmisten tapauksessa, jolla ei ole omaa moraalista ajattelua ja sääntöjen noudattaminen perustuu pelkoon seurauksista.

Tällainen ihminen on psykopaatti. Normaali ihminen kokee tarvetta eettiseen toimintaan ilman ulkoista uhkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Mafiapomot istuvat kirkon etupenkissä. 

Vierailija
84/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti sanana on uskovaisten keksintö, minulle ateistina se ei sano mitään, koska en ole uskovainen.

Vierailija
85/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suurin osa ateisteista on uskovaisia käänteisessä muodossa. Uskovat ettei jumalaa ole. Uskominen on tyhmää.

Tässä on asian ironia. Moni ateisti osaa Raamatun paremmin kuin tavisuskovainen.

Joo, mulla on jehovan todistajien ja mormoonien raamattu.

Ne on väärennöksiä, jotka sarvipää on säveltänyt. 

Ainoa oikea raamattu luotiin Rooman kirkolliskokouksessa vuonna 382. Kaikki sen jälkeen luodut versiot ovat Saatanan kynästä.

Vierailija
86/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, ettei usko aseen olemassaoloon, ei tarkoita sitä, että sitä ei ole olemassa, eikä myöskään sitä, etteikö se voisi tappaa."

Ei toisaalta jumalaan uskominenkaan tee siitä olemassaolevaa ;)

Nimen omaan tekee. Sitä usko on. Usko tekee, jonkin asian olemassaolevaksi. Sellaisen olemassaoloon, jonka voi aistein havaita, on vain paljon helpompi uskoa olevan olemassa kuin sellaisen, jota ei havaitse.

Vierailija
87/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voisi olla ystävä uskovan kanssa, valitsen lähelleni moraalisia ateisteja, koska uskovaisen kohdalla en voisi koskaan olla varma että käyttäytyykö hän hyvin toisia kohtaan vain siksi että raamattu niin käskee, vai onko hän itse valinnut olla hyvä.

Ateustin kohdalla tietää että hän on itse valinnut olla hyvä. 

Lopputuloshan  on sama.

Muullakin merkitystä kuin sillä lopputuloksella. Esim sillä hyvyydellä. 

Vierailija
88/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se, ettei usko aseen olemassaoloon, ei tarkoita sitä, että sitä ei ole olemassa, eikä myöskään sitä, etteikö se voisi tappaa."

Nimen omaan tekee. Sitä usko on. Usko tekee, jonkin asian olemassaolevaksi. Sellaisen olemassaoloon, jonka voi aistein havaita, on vain paljon helpompi uskoa olevan olemassa kuin sellaisen, jota ei havaitse.

Ei tee. Usko ei tee yhtään mistään totta. 

Vierailija
89/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, uskotaan sitten vaikka niin, että saatana on oikeasti jumalan pomo, eikä jumala voi tehdä yhtään mitään ilman saatanan lupaa. Mitäs nyt sanot?

Vierailija
90/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä about yhtä eli älä tapa. Pääosa muista taitaa mennä miten sattuu

Vierailija
91/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee. Usko ei tee yhtään mistään totta. 

Tekeehän se sinustakin. Jos, kukaan ei aistein havaitse sinua, niin aika harva uskoo sinun olemassaoloosi. Nimenomaan se usko tekee sinusta todellisen, ei havainto.  Tämä tosin on huono esimerkki. Parempi esimerkki on esim. happi. Vaikka tietyllä tapaa havaitset sen olemassaolon, vasta usko tekee siitä todellisen.

Vierailija
92/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, uskotaan sitten vaikka niin, että saatana on oikeasti jumalan pomo, eikä jumala voi tehdä yhtään mitään ilman saatanan lupaa. Mitäs nyt sanot?

En usko. :) Ei siis ole minulle todellista. Jos sinä uskot siihen, niin silloin se on sinulle todellista.

Vierailija
93/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes osaa näistä käskyistä ei noudatettaisi, olisi ihmiskunta hävinnyt jo sukupuuttoon.

Vierailija
94/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edes osaa näistä käskyistä ei noudatettaisi, olisi ihmiskunta hävinnyt jo sukupuuttoon.

Minulla ei ateistina ole kuitenkaan mitään tarvetta tappaa ketään, varastella, eikä tehdä huorinkaan. Olen päätellyt ihan itse ilman Raamattua, että näitä hommia ei kannata harrastaa.

Vierailija
95/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmimmät ateistit viihtyvät vauvapalstalla. 

Vierailija
96/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista mitä ne käskyt on. Säännöt (tyhmät sellaiset) on yleensä tarkoitettu rikottaviksi.

Vierailija
97/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ateistina ole kuitenkaan mitään tarvetta tappaa ketään, varastella, eikä tehdä huorinkaan. Olen päätellyt ihan itse ilman Raamattua, että näitä hommia ei kannata harrastaa.

Tämän oppiminen ilman esimerkkiä olisi tosin ollut huomattavasti vaikeampaa. Esimerkin voima on ihmeellinen. Näin ne lapsetkin oppivat.

Vierailija
98/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän oppiminen ilman esimerkkiä olisi tosin ollut huomattavasti vaikeampaa. Esimerkin voima on ihmeellinen. Näin ne lapsetkin oppivat.

Ateisti oppii ilman esimerkkiä, teisti ei ;)

Vierailija
99/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat ja todellisuus on eri asia.

Vierailija
100/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat ja todellisuus on eri asia.

Niin ovat myös Raamattu ja todellisuus eri asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi