Siis miksi ihmeessä kaikki maailman ihmiset ei karppaa?!
Karppausta takana kaksi kuukautta ja voi jestas kun on hyvä ja kevyt olo! Miksi ihmeessä en ole keksinyt tätä aiemmin, tai siis miksi olen uskonut kaiken sen kakkapuheen mitä siitä yleisesti levitetään?
Ihmettelen vaan, miksi karppaus ei ole vielä tämän laajemmalle levinnyt ilmiö? Miksi virallisterveellisiä suosituksia ei muuteta?
Kommentit (26)
Vieläpä useimmille juuri se ei sovi?
Pumppu hakkasi tehottomasti. Vyötärölle kasaantui rasvaa, kun taas pakaroista lähti. Kallista, paha olo. Rakastan leipää viimeiseksi.
Kokeiltu on ja huonoksi havaittu. Voin paljon paremmin palattuani taas normaaliruokavaliooni.
Karppaus kieltää aineita joita mä rakastan. Sitä paitsi olen se kasvissyöjä ;)
ja sitä, että jotkut karppaajat ovat niin hurahtaneita että hokevat karppauksen ihanuutta kuin mantraa. Yksinkertaisesti ovat kyllästyneet ennen kuin ovat edes tutustuneet.
Ihminen on lihansyöjä ja sokerinistinä vois kuvitellakaan mitään karppausta.
Perunalastut ovat toisinaan nannaa, samoin tuore leipä sekä hedelmät. En todellakaan aio luopua elämän pienistä nautinnoista.
ei kiinnosta syödä niin paljoa kypsennettyjä kasviksia kuin siinä pitäisi (en kyllä suo suositeltavaa määrää nytkään). en tykkää punaisesta lihasta ja kalaa ja kanaa taas viitsii syödä vain tietyn verran. Lisäksi ollaan melkoisen köyhiä. eli mieluummin syön niinkuin nytkin.
Olin hoikka kuin ruipelo, myös. Nyt olen repsahtanut kasvisruokavaliosta, kun en uskalla lapselle antaa pelkkää kasvista. Sitten kun lapsi menee hoitoon, ryhdyn taas pelkälle kasvikselle, kun lapsi saa lihansa päiviksessä.
En voisi ikinä karpata, tulee inhottavan tunkkainen olo kun ajattelenkin kaikkea sitä lihaa *puistatus*. Luulen kyllä, että ap:nkin hyvä olo johtuu ennen kaikkea turhien hiilareitten poistamisesta, valkoiset jauhot sun muut. Sitähän virallisterveellinenkin suosittelee. Ja siinä mielessä voin sanoa että itsekin olin hyväkarppi ollessani kasvissyöjä. En tosin tiedä voiko kutsua itseään hyväkarpiksi, jos ei syö lihaa.
Vierailija:
Kaikki eivät haöua korkeaa verenpainetta, kolesterolia ym...
Eikös lihaa syödä saman verran kuin tavallisestikin, hiilarit vain korvataan kasviksilla ja rasvalla ja sokerista kieltäydytään?
Vierailija:
Olin hoikka kuin ruipelo, myös. Nyt olen repsahtanut kasvisruokavaliosta, kun en uskalla lapselle antaa pelkkää kasvista. Sitten kun lapsi menee hoitoon, ryhdyn taas pelkälle kasvikselle, kun lapsi saa lihansa päiviksessä.En voisi ikinä karpata, tulee inhottavan tunkkainen olo kun ajattelenkin kaikkea sitä lihaa *puistatus*. Luulen kyllä, että ap:nkin hyvä olo johtuu ennen kaikkea turhien hiilareitten poistamisesta, valkoiset jauhot sun muut. Sitähän virallisterveellinenkin suosittelee. Ja siinä mielessä voin sanoa että itsekin olin hyväkarppi ollessani kasvissyöjä. En tosin tiedä voiko kutsua itseään hyväkarpiksi, jos ei syö lihaa.
Niinhän se on uskistenkin kanssa... Mitä enemmän ja hihhulimmin tuputetaan, sitä suurempaan vastahankaan kuulija ajautuu.
Eikä riittäisi kaikille ruokaa silloin. Kaikkien pitäisi oikeasti olla kasvissyöjiä niin olisi edes jotain mahdollisuuksia.
Lihan syöminen saastuttaa.
niin varmasti verenpaine ja kolesteroli nousee. Kovat eläinrasvat eivät muutenkaan tee hyvää verisuonille, pidemmän päälle tuollainen ruokavalio voi johtaa jopa sydäninfarktiin.
ja sitten sinäkin kasvissyöjänä niitä saat ruokasi kautta, toisista enemmän ja toisista vähemmän. Välttämään et millään pysty. Kuljetuksissakin syntyy päästöjä ihan yhtä lailla kuin muidenkin elintarvikkeiden kohdalla.
Oli niin tai näin, niin aina väärinpäin.....
Vierailija:
Eikä riittäisi kaikille ruokaa silloin. Kaikkien pitäisi oikeasti olla kasvissyöjiä niin olisi edes jotain mahdollisuuksia.Lihan syöminen saastuttaa.
Kas kun ne esim. lehmät ovat kasvissyöjiä. Niille pitää ensin kasvattaa rehu jotta kasvaisivat että ihmiset voisivat ne syödä. Jos ihmiset suoraan söisivät sen kasvismäärän jonka lehmä tarvitsee kasvaakseen, he eläisivät sillä ravinnolla moen monta vuotta.
Puhumattakaan siitä että esim. Suomessa kuljetellaan nautoja Lappiin kasvatettavaksi ja sitten viedään ne teuraalle vaikka Savoon. Järjetöntä energian tuhlausta!
vaikuttaa " virallisterveeseen" ruokavalioon. Karppaajien ruoissa kun on melko matala jalostusaste.
Nimim. kokeillut ja tykännyt muttei vauhkoontunut ;)