Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen
Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?
Kommentit (912)
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa Huxleyn kirja Uusi uljas maailma, tähän suuntaan ollaan menossa , osa jo toteutunut. Lapset syntyy koeputkissa, huumeet, naisten ja miesten väliset suhteet/ tunteet täysi nolla.
Höpöhöpö!
Kuka sen teknodystopian rakentaa? Ei kukaan.
Jos haluat tietää miltä tulevaisuutemme näyttää, sitä voit peilata tosta naapurista.
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tulee lähinnä masentava olo.
Pitkä parisuhde perustuu keskinäiseen rakkauteen, kunnioitukseen, luottamukseen ja ystävyyteen. Myös seksuaalinen viehätys ja sen säilyvyys on osa tätä yhtälöä ja sen toimivuutta. Kommunikaatio ja läsnäolo on kaiken avain.
Olen itse siinä onnellisessa tilanteessa, että minulla on nainen, jota rakastan ja hänestä haluan pitää kiinni. Arvostan syvästi hänen ajatusmaailmaansa ja näkemystänsä elämästä. Meillä on erimielisyyksiä ja riitojakin, mutta keskinäinen kunnioitus ja pitkämielisyys auttaa selvittämään ongelmat. Liitto. Joka on pyhä. Vaali sitä.
T. Mies
Naisilla ei ole mitään velvollisuutta kunnioittaa miehiä.
Jos yksilöt eivät osaa toimia siten, että kaksi erilaista maailmaa pystyvät pyörimään rinnakkain, ihmissuku joutaakin sammumaan. Asiat muuttuvat ja ihminen kehittyy - johonkin suuntaan. Sosiaalinen kanssakäyminenkin näyttää kehittyvän ajan trendien mukaan.
Ymmärrettävää kyllä, jos ei siedä muunlaisia näkökulmia elämään kuin se oma timantiksi hiottu, keskustelun jatkaminen mahdollisten kumppaniehdokkaiden kanssa voi olla äärimmäisen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme erikoisia aikoja. Koko parisuhdetouhu ja lisääntyminen on muuttunut 20 vuodessa täysin. Aina vain individualistisempaan suuntaan mennään.
Uskon, että vielä tulee käännös perinteisempään suuntaan. Se muutos ei tule olemaan helppo, mutta kyllä se tulee.
Miksi tulisi? Mikään ei todellakaan viittaa siihen.
Jokainen länsimaa on korviaan myöten veloissa, natoa persraiskitaan Ukrainassa, islam leviää ja miehet istuu kotona pelaamassa ja runkkimassa. Viime vuosituhannella yhteiskunta perustui siihen, että miehet halusivat tarjota perheelleen mahdollisimman hyvän elämän ja tekivät sen eteen helkkaristi työtä, josta hyötyi kaikki. Ilman tätä motivaattoria voivat nyt nauttia vapaa-ajasta. Sinkkumiehelle riittävä elin
Päivän idiotismi!🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Päivän idiotismi!🤣🤣
Kyllä sinäkin sen tajuat, kun julkisen sektorin alasajo aloitetaan ensi vuoden alussa. Ei ole rahaa eikä EKP anna lisää velkaa.
Palikoita laitetaan jo paikalleen. Lakko-oikeus pois, ansisidonnainen on 6kk jälkeen sama kuin työmarkkinatuki ja asumislisä, omaan asuntoon ei saa enää asumistukea, asiallinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme erikoisia aikoja. Koko parisuhdetouhu ja lisääntyminen on muuttunut 20 vuodessa täysin. Aina vain individualistisempaan suuntaan mennään.
Uskon, että vielä tulee käännös perinteisempään suuntaan. Se muutos ei tule olemaan helppo, mutta kyllä se tulee.
Miksi tulisi? Mikään ei todellakaan viittaa siihen.
Jokainen länsimaa on korviaan myöten veloissa, natoa persraiskitaan Ukrainassa, islam leviää ja miehet istuu kotona pelaamassa ja runkkimassa. Viime vuosituhannella yhteiskunta perustui siihen, että miehet halusivat tarjota perheelleen mahdollisimman hyvän elämän ja tekivät sen eteen helkkaristi työtä, josta hyötyi kaikki. Ilman tätä motivaattoria voivat nyt
Tasa-arvo on asia, jota ei luonnosta löydy. Länsimaissa tasa-arvo on ostettu rahalla ja sen ylläpitäminen on erittäin kallista. Jos vaikkapa Ulrainan sota eskaloituisi, mikä saattaa hyvinkin tapahtua, tasa-arvoa ei enää olisi. Ukrainassa kukaan ei jauha tasa-arvosta, vaan miehet sotivat ja naiset ja lapset pyrittiin viemään turvaan. Julkisen sektorin romahtamiseen ei paljon tarvita. Silloin miehet raatavat elannon minkä suinkin kykenevät ja lapset, vanhukset, sairaat ja vammaiset hoidetaan kotona. Naisten toimesta tietenkin.
Miksi naisten arvot ovat ajautuneet näin kauas normaalista? Kaikki pitäisi saada tekemättä mitään ja miehissä on aina vika kaikkeen (vaikka naisten elämä on todella helppoa miehiin verrattuna)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä parisuhde perustuu keskinäiseen rakkauteen, kunnioitukseen, luottamukseen ja ystävyyteen. Myös seksuaalinen viehätys ja sen säilyvyys on osa tätä yhtälöä ja sen toimivuutta. Kommunikaatio ja läsnäolo on kaiken avain.
Olen itse siinä onnellisessa tilanteessa, että minulla on nainen, jota rakastan ja hänestä haluan pitää kiinni. Arvostan syvästi hänen ajatusmaailmaansa ja näkemystänsä elämästä. Meillä on erimielisyyksiä ja riitojakin, mutta keskinäinen kunnioitus ja pitkämielisyys auttaa selvittämään ongelmat. Liitto. Joka on pyhä. Vaali sitä.
T. Mies
Ei ole ehkä velvollisuutta, mutta naisen oma etu olisi tehdä niin. Mikäli miehet maailmanlaajuisesti kieltäytyvät suojelemasta ja puolustamasta naisia, naiset ovat silloin todella kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Ei ole ehkä velvollisuutta, mutta naisen oma etu olisi tehdä niin. Mikäli miehet maailmanlaajuises
Miehet ovat kyllästyneet naisten paskaan asenteeseen aika laajalti ja mgtow leviää varsinkin nuoremmassa ikäluokassa.
Naiset kannattavat vasemmistoaatetta vaikka se on johtanut maailmassa sosialistiseen imperialismiin ja satojen miljoonien ihmisten vainoon, kärsimykseen. kidutuksiin ja murhiin.
Naiset eivät halua hintojen nousua mutta eivät välitä valtion velkaantumisesta vaikka se johtaa arvonlisäverojen ja tuloverojen korotuksiin.
Onko naisten asenteissa kyse syy-seuraussuhteiden ymmärtämättömyydestä vai pelkästään tietämättömyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten arvot ovat ajautuneet näin kauas normaalista? Kaikki pitäisi saada tekemättä mitään ja miehissä on aina vika kaikkeen (vaikka naisten elämä on todella helppoa miehiin verrattuna)
Naiset eivät saa koskaan mitään tekemättä itse. Miehet loisii ja ihnettelee kun nainen ottaa eron hyvästä miehestä.
Miesten elämä on lastenleikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät saa koskaan mitään tekemättä itse. Miehet loisii ja ihnettelee kun nainen ottaa eron hyvästä miehestä.
Täydellisen maailmaa ymmärtämätön kommentti.
Säälihän se on. Miehet osaavat olla tosi ihania ja olen kyllä tosi iloinen kun olen omani löytänyt. Vaikeaa olisi nyt yrittää löytää sopiva.
Juttelin kerran netissä yhden konservatiivisemman miehen kanssa, joka ei millään meinannut löytää kumppania. Hän ei ymmärtänyt, mitä väliä arvomaailmalla on parisuhteessa. Hänestä pitäisi riittää, jos on intohimoa. Minusta se oli kaamea, mutta kiehtova tapa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kannattavat vasemmistoaatetta vaikka se on johtanut maailmassa sosialistiseen imperialismiin ja satojen miljoonien ihmisten vainoon, kärsimykseen. kidutuksiin ja murhiin.
Naiset eivät halua hintojen nousua mutta eivät välitä valtion velkaantumisesta vaikka se johtaa arvonlisäverojen ja tuloverojen korotuksiin.
Onko naisten asenteissa kyse syy-seuraussuhteiden ymmärtämättömyydestä vai pelkästään tietämättömyydestä?
Kun ajattelee tunteilla eikä välitä tosiasioista niin käy näin että seuraukset tulevat yllätyksenä. No niihinkin voi suhtautua tunteella ja syyttää miehiä vaikka lopputuloksesta.
Kuten jutustakin tulee esille tässäkin on ongelma kun naiset muuttuu ja miehet ei. Tämä sama minkä on ongelma myös monessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitä naista pakottaa tekemään asioita?. Varmaksi tiedän sen että se ei ole miehet kun miehiä ei kauheasti kiinnosta onko muruja keittiön pöydällä, onko pyykkejä kopassa tai tiskiä keittiössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaisilla- ja eteläkorealaisilla naisilla on samat arvot kuin meillä suomalaisilla miehillä, kun ne ovat myös oikeistolaisia ja niitä ei suututa laittaa miehelle ruokaa ja siivota. ~Mies26
Ei nekään halua tehdä yksin kotitöitä oman työpäivän jälkeen. Mistä olet saanut tuon väärän käsityksen?
Haluaa. Ja oikea käsitys. Japanissa ja Etelä-Koreassa kotityöt jaetaan tasan ja jos mies on töissä, niin nainen siivoaa ja laittaa ruokaa. ~Mies26
Etkö ymmärrä että Etelä-Koreassa syntyvyys on 0.7 per nainen koska naiset ei halua perhe-elämää jossa on kotona siivoamassa ja laittamassa ruokaa?
Missään päin maailmaa naiset eivät halua olla kotona vaan töissä.
Ongelma on laajalle levinneessä miesvihassa ja rakenteellisessa syrjinnässä kaikilla elämän osa-alueilla, johon nuoret miehet turtuvat ja vastareaktiona alkavat vihata naisia koska eivät saa ääntään kuuluviin missään, etenkään mediassa. Nykytilanne ei yllätä, kun lyödään lyötyjä ja sitten vielä esitetään heidät syyllisenä.
Entä sitten? Miehillä ei ole mitään velvollisuutta ottaa itselleen huonoa naista.