Mitä ajattelet työkaverista, joka ei koskaan tule mukaan yhteisiin juttuihin?
Esim. afterworkiin, työpaikan juhliin? Tekee työnsä kuitenkin hyvin ja on ystävällinen?
Kommentit (78)
Olen samanlainen. Olen ollut samassa firmassa lähemmäs 20 vuotta töissä enkä ole käynyt kuin yksissä pikkujouluissa. En jaksa katsella kännissä olevia eikä kiinnosta muutenkaan. Riittää se kun teen työni hyvin ja sen päälle en jaksa jotain puoliväkinäisiä työporukan kokoontumisia.
En minä jaksa juurikaan missään riennoissa käydä, oli sitten kyse työkavereista tai muusta kontekstista.
Työporukan pippaloita välttelen erityisesti siksi, että haluan töissä olla rauhassa enkä kuunnella mitään vittuilua siitä mitä tuli tehtyä jossain kemuissa. Huomaan kyllä muista työkavereista, että ne asiat eivät unohdu, vaan niistä löydetään kyllä hirnumista vielä aikojenkin perästä. Toisia tällainen ei tietysti haittaa ollenkaan ja saattavat pitää sitä hyvänä huumorina, vaikka sattuisi omaan nilkkaansakin. Minä taas olen krooninen murehtija ja mitkään omat hölmöilyt eivät unohdu vaikkei niistä muut muistuttaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
On vähän harmi ettei pidä työkavereita mukavana seurana. Itse tykkään kyllä käydä työpaikan tapahtumissa.
25 vuotta sosiaalialan kuluttavassa "jatkuvassa läsnäolossa" on vienyt mehut. Mikään työpaikan ulkopuolinen yhteinen rii-rii ei voisi vähempää enää kiinnostaa.
Mitä ajattelet työkavereista jotka eivät ikinä kutsu osaa mukaan yhteisiin juttuihin?
Teen vammaisen lapsen äitinä lyhennettyä työaikaa koska lapseni tarvitsee minua ikäistään enemmän. Hulluahan se olisi, jos sitten bissseä litkimällä venyttäisin poissaolojani jos en kerran täyttä työpäivääkään pysty.
En ajattelisi toisesta miten ihmeellistä. Ajattelisin että hänellä on jotain muuta. Muuta voi olla vaikka tarve olla yksin.
En uhraa sekuntiakaan vapaa-aikaani mihinkään, mikä liittyy jotenkin työpaikkaan.
Miksi ap koet ongelmana ettei joku osallistu, vai miksi teit tämän aloituksen? Koetko itsesi hylätyksi? Torjutuksi?
Ymmärrän häntä erittäin hyvin. Tuollaiset turhanpäiväiset löpönlöpöt ei kiinnosta. On siellä työpaikassa tekemässä töitä ja ansaitsemassa elantonsa sekä käyttäytyy kuten kuuluu ja sen pitää riittää myös työkavereille.
No mikä on esim perhetilanne?Itse ole yh,jonka lapsi harrastaa paljon ja itsekin valmennan lapsen harrastusjoukkuetta,eli ei ole mahdollisuutta työajan ulkopuolella tuollaisiin.Pikkujouluihin meno onnistuu erikoisjärjestelyin.
Pääsääntöisesti ei kannata hengailla työpaikkakiusaajien seurassa, se kun tekee kaltaisekseen.
Vierailija kirjoitti:
No mikä on esim perhetilanne?Itse ole yh,jonka lapsi harrastaa paljon ja itsekin valmennan lapsen harrastusjoukkuetta,eli ei ole mahdollisuutta työajan ulkopuolella tuollaisiin.Pikkujouluihin meno onnistuu erikoisjärjestelyin.
Ajattelen, että tuo on oma valinta.
Käyn töissä palkan vuoksi. En vapaa-ajan. Yhteinen *rai-rai* -aika kollegoiden kanssa ei yksinkertaisesti kiinnosta.
Oon varmaan tuollainen, mulle on tärkeää lähinnä se että suhteet työssä ollessa työpaikalla työkavereihin on kunnossa, mutta on jo omat ystävät vapaa-ajalle ja sitä kautta ei kiinnostusta käyttää energiaa uusien suhteiden luomiseen työn kautta. Jos missaan työkaverien järkkäämät kokoontumiset niin ei haittaa mitään, mutta oon avoin sellaiselle jos sattuu olemaan aikaa ja jaksamista.
Oon myös aiemmin saanut uusia kavereita töistä, mutta se että aikaa ei ole loputtomasti ja vanhojenkin suhteiden ylläpitämisessä on oma hommansa.
Ajattelisin ettei halua tai ei pääse mukaan yhteisiin vapaa-ajan juttuihin.
Työasemalla kiristäminen on ikävää. Jos et olisi muutenkaan ihmisen ystävä, miksi ajattelet että joukkopaineella lypsäisitte hänestä lisätunteja?
Jos taas haluaisit olla ystävä, ymmärrä että voit kysyä häntä ihan itse jonnekin. Et tarvitse viereisen pöydän Mirjaa mukaan taivuttelemaan.
>Teitä niin paljon fiksumpi raitis ihminen joka ei halua katsella örvellystäsi.
Tulee mieleen että hänellä on inhottavat työkaverit.
Töissä käydään rahan takia, ei sieltä mitään kavereja olla ettimässä
Vierailija kirjoitti:
>Teitä niin paljon fiksumpi raitis ihminen joka ei halua katsella örvellystäsi.
Miksi muuten raitistuneet ihmiset paheksuvat eniten alkoholinkäyttäjiä? Ei kaikki mutta yllättävän moni. Olen tavannut koko elämänsä ajan raittiina olleita eivätkä he paheksu niin usein.
Eikä tarvitse olla mitään erikoista syytäkään. Hänellä on oma elämänsä vapaa-ajalla johon ei työpaikka kuulu. Joko ystäviä niin paljon, ettei tarvitse enempää sosiaalisuutta enempää tai sitten haluaa olla omassa rauhassaan.