Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aina töissä juhlapyhät

Vierailija
21.06.2024 |

Kyllä tässä ero tulee kun toivot että edes ensi vuonna tai seuraavana olis vuokrattu vaikka asuntoauto tai mökki ja sais yhdessä mennä ja nauttia uusista asioista ja ihmisistä. Mutta ei. Täällä kökitään. 

Ei osaa ajatella toisen puolesta asioita ja kuinka pahoilla mielin olen joka vuosi. 

Mitä tehdä, en yksin haluais olla mutta en haluaisi yksinään mennä joka paikkaan?

Ilmeisesti aloitukseni ei miellyttänyt jotain kun se ei näy ollenkaan niin tein uuden. Johonkin pitää saada purkaa tämä paha mieli. Hyvää juhannusta teille muille yksinäisille jotka olette parisuhteessa, yksin. 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö mies vaikuttamaan omiin työvuoroihin? Ainakin hoitoalalla kolmivuorotyössä saat olla ihan aina töissä. Siellä ei paljon katsella, kuka on ollut milloinkin töissä.

Höpö höpö. Toiveita saa esittää ja aina jotku on vapaalla juhlapyhinä. 

Eikä ole yhtään höpöhöpöä. Luuletko sinä, että toiveet huomioidaan aina? 

Ei aina, mutta itse olen hoitaja ja tiedän kyllä homman. Ei kukaan saa joka juhannusta vapaaksi, mutta jo joka toinen onnistuu ja välillä juhannuksena on lomakin.

Toisaalta aina ovat he, jotka haluavat juhannusvuorot. Kesätyöntekijöille ne voi napsahtaa myös, mutta kuten jo kirjoitin niin vakiporukasta löytyy halukkaita juhlapyhille vielä toistaiseksi. Sitten

Teillä on ilmeisesti hyvä tilanne työpaikalla. 

Vierailija
62/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö mies vaikuttamaan omiin työvuoroihin? Ainakin hoitoalalla kolmivuorotyössä saat olla ihan aina töissä. Siellä ei paljon katsella, kuka on ollut milloinkin töissä.

Höpö höpö. Toiveita saa esittää ja aina jotku on vapaalla juhlapyhinä. 

Eikä ole yhtään höpöhöpöä. Luuletko sinä, että toiveet huomioidaan aina? 

Ei aina, mutta itse olen hoitaja ja tiedän kyllä homman. Ei kukaan saa joka juhannusta vapaaksi, mutta jo joka toinen onnistuu ja välillä juhannuksena on lomakin.

Toisaalta aina ovat he, jotka haluavat juhannusvuorot. Kesätyöntekijöille ne voi napsahtaa myös, mutta kuten jo kirjoitin niin vakiporukasta löytyy halukkaita juhlapyhille vielä toistaiseksi. Sitten

Meille ei saatu edes kesätyöntekijöitä. Joka yksikössä tilanne on erilainen. Monessa paikassa se nykyään on tuollainen, kuin yllä kuvattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen miehen kanssa on yksinäisempi kuin yksin. Ei ole henkistä yhteyttä, mies paljon poissa ja sitten itse jotenkin lamautuu kotiin eikä osaa mennä ystäviensä kanssa, kuten sinkkuna osaisi. Bonuksena paha mieli. 

Mieheni on paljon poissa, mutta en ole lamaantunut ja osaan mennä yksin ja ystävien kanssa ja pahaa mieltäkään ei ole tullut tullut. Mies merikapteeni. 30 v. ollaan yhdessä.

Mulla ei ole ystäviä enää koska sairastuin erinäisiin tauteihin aikoinaan ja ystävät kaikkosivat, vain miesystävä jäi. Siksikin tämä tuntuu niin pahalle. Onhan hän ollut tukenani pahoina päivinä ja nytkö sitten jättäisin? Nää on näitä.

Jännä miten se ystävyys muuten katoaa täysin kun sairastuu. En minäkään ole kiinnostunut puhumaan niistä asioista kuin hetken ja sitten muita juttuja, kuuntelisin mielelläni muiden murheita ja hyviä juttuja mutta ei. 

Merillä olin joskus itsekin. 

Ihana että sulla on ystäviä, se ei ole itsestäänselvyys näinä aikoina. 

Mukavaa juhannusta

Vierailija
64/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itsekin tyytyväinen, kun juhlapyhinä saisi vain olla, eikä koko ajan pitäisi keksiä jotain ohjelmaa vapaan ajaksi. Kaipaan omaa tilaa niin paljon, että minulle sopisi jos toinen on töissä. Tai sitten olisin itse. Jotain voisi tehdä yhdessä kyllä, mutta ei koko aikaa. Mikset ap hyödynnä tuota itseksesi oloa ja tee ihan omia juttuja kaikessa rauhassa? Jos se taas ei ole yhtään sinua, niin sovitteko te loppujen lopuksi yhteen?

Eikö tuo nyt kannattaisi keskustella miehen kanssa eikä ihmetellä täällä? Jos kumpikaan ei ymmärrä toistensa tarpeita saati kuuntele mitä toinen haluaa, tai halua löytää kompromissia, niin sittenhän tuossa yhdessäolossa ei ole järkeä.

Vierailija
65/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika onnetonta olla suhteessa siksi, että mies ei ryyppää eikä hakkaa. 

Sinusta ehkä, mutta kun itse on aikoinaan saanut kokea tuonkin puolen asioita niin kiitollinen olen ollut, ettei viina maistu ja tartte pelätä nyrkkiä. Se jos mikä on onnetonta. 

Ap. 

Ihmekös sitten. Sinulla on rima niin alhaalla, että se ei ole edes maassa, se on kellarissa. Se,että puoliso kohtelee kauniisti, järjestää niin elämänsä että on aikaa sinulle, huomioi sinut ja tarpeesi elämässään on pieni osa niitä MINIMI vaatimuksia mitä pitää olla ihmissuhteelle. Henkistä väkivaltaa on myös hylkääminen toinen yksin suhteessa ja tahallinen toisen ulos sulkeminen omasta elämästä. Sinua pahoinpidellään, mutta vain pitkän kaavan mukaan näännyttäen.

Vierailija
66/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks just juhlapyhät pitäisi yhdessä mennä jonnekin? Toki joulun ymmärrän ja juhannuksen kun ke mielletään perhejuhliksi, mutta kai sitä voi nähdä ja kokea tapahtumia ja ihmisiä ihan tavallisina päivinäkin. 

Vierailija
67/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin itsekin tyytyväinen, kun juhlapyhinä saisi vain olla, eikä koko ajan pitäisi keksiä jotain ohjelmaa vapaan ajaksi. Kaipaan omaa tilaa niin paljon, että minulle sopisi jos toinen on töissä. Tai sitten olisin itse. Jotain voisi tehdä yhdessä kyllä, mutta ei koko aikaa. Mikset ap hyödynnä tuota itseksesi oloa ja tee ihan omia juttuja kaikessa rauhassa? Jos se taas ei ole yhtään sinua, niin sovitteko te loppujen lopuksi yhteen?

Eikö tuo nyt kannattaisi keskustella miehen kanssa eikä ihmetellä täällä? Jos kumpikaan ei ymmärrä toistensa tarpeita saati kuuntele mitä toinen haluaa, tai halua löytää kompromissia, niin sittenhän tuossa yhdessäolossa ei ole järkeä.

Olen ottanut asian puheeksi jo niin monta kertaa etten viitsi edes sanoa määrää. Kunhan nyt vihdoinkin sain edes johonkin tän patoutuman purkaa, sain edes jotain vastakaikua. Sitä se on kun ei ole niitä ystäviä kenen kanssa pohtia monelta kantilta asiaa. Sekin vaatisi että ne ystävät tuntisi mieheni, vieraan on vaikea sanoa kun ei tunne osapuolta. Että siksi nyt ajattelin että hyvä purkaa nyt johonkin, ettei pilaa itseltään viikonloppua. 

Eikä me olla kuin paita ja persus muutenkaan, ei tässä kukaan ole vinkunut koko ajan yhdessä olemisesta ja kainalossa makoilusta. Olen jo sen verran iäkäs ettei tartte. 

Vierailija
68/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ehkä, mutta kun itse on aikoinaan saanut kokea tuonkin puolen asioita niin kiitollinen olen ollut, ettei viina maistu ja tartte pelätä nyrkkiä. Se jos mikä on onnetonta. 

Ap. 

Ihmekös sitten. Sinulla on rima niin alhaalla, että se ei ole edes maassa, se on kellarissa. Se,että puoliso kohtelee kauniisti, järjestää niin elämänsä että on aikaa sinulle, huomioi sinut ja tarpeesi elämässään on pieni osa niitä MINIMI vaatimuksia mitä pitää olla ihmissuhteelle. Henkistä väkivaltaa on myös hylkääminen toinen yksin suhteessa ja tahallinen toisen ulos sulkeminen omasta elämästä. Sinua pahoinpidellään, mutta vain pitkän kaavan mukaan näännyttäen.

Toivottavasti kukaan ei sulle koskaan sano tolla tavalla kun itse tunnet olosi epämukavaksi ja haavoittuneeksi kun pyydät apua. Kellarissa.. Vau. 

Vierailija
69/72 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Toivottavasti kukaan ei sulle koskaan sano tolla tavalla kun itse tunnet olosi epämukavaksi ja haavoittuneeksi kun pyydät apua. Kellarissa.. Vau. 

Ymmärrän hänen pointtinsa, vaikka ei varmasti mukavalta tunnukaan. Totuus on kuitenkin se, että mies todennäköisesti laiminlyö sinua, priorisoi kaiken muun ja ottaa sinulta palvelukset, koska saa ne. Sinulla ei olisi jatkuvasti kurja olo, jos sinua ei jatkuvasti kohdeltaisi ala-arvoisesti. Olen itsekin joutunut heräämään tuollaisesta tilasta ja kipeää teki, todellakin. 

Vierailija
70/72 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu palturia, että hoitoalalla ollaan AINA töissä. 

T. Hoitoalalla ja tulin juuri 6pv vapaalta töihin (ei ollut loma)

Vierailija
71/72 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin teen mielellään juhlapyhinä töitä kun tuplapalkka. Kaikesta pitää ongelma tehdäkin. N41

Vierailija
72/72 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin teen mielellään juhlapyhinä töitä kun tuplapalkka. Kaikesta pitää ongelma tehdäkin. N41

Eiköhän se pohjaongelma ole se, että mies tekee hänet jatkuvasti onnettomaksi ja LISÄKSI on poissa juhlapyhät - joko töissä tai "töissä". Tiedän, että se lamaa ihmisen ja estää tekemästä omia suunnitelmiaan ja elämästä omaa elämäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän