Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aina töissä juhlapyhät

Vierailija
21.06.2024 |

Kyllä tässä ero tulee kun toivot että edes ensi vuonna tai seuraavana olis vuokrattu vaikka asuntoauto tai mökki ja sais yhdessä mennä ja nauttia uusista asioista ja ihmisistä. Mutta ei. Täällä kökitään. 

Ei osaa ajatella toisen puolesta asioita ja kuinka pahoilla mielin olen joka vuosi. 

Mitä tehdä, en yksin haluais olla mutta en haluaisi yksinään mennä joka paikkaan?

Ilmeisesti aloitukseni ei miellyttänyt jotain kun se ei näy ollenkaan niin tein uuden. Johonkin pitää saada purkaa tämä paha mieli. Hyvää juhannusta teille muille yksinäisille jotka olette parisuhteessa, yksin. 

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittolainen, olen yllättynyt kuinka paljon sai jo pienessä ajassa paljon vastauksia ja pohdintaani kommentteja 😊

Ollut mieli maassa jo monta vuotta eikä mulla ole ollut voimavaroja tehdä muutosta elämään kun ollut muita murheita /asioita.

Ja kuten sanottu, mies on kiltti mulle ja muuten hyvä kun ei ryyppää tai käy käsiksi. Niistäkin on joskus ollut kokemusta, siksi tämä niin pahalta tuntuukin että miksi näännyn vaikka pitäisi olla kunnossa asiat noin periaatteessa. 

Sain purettua ajatuksiani ja vaikkette tiedäkään tarinaamme, niin juuri tuo eräskin puhelin-kommentti hätkähdytti.

Toivon että näistä asioista puhuttaisi enemmän ja kaikki yksinäiset siellä älkää olko pahoillanne-ei ne asiat ole siinä parisuhteessakaan niin auvoa.

Ap. 

Vierailija
42/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollapa yrittäjän kanssa. Töitä on koko ajan, arjet, pyhät, aamusta iltaan. Tykkää vain työstään, ei olisi mikään pakko olla kaiken aikaa tienaamassa. Osaan itse kyllä viihtyä yksinkin lomallani, mutta olisihan se mukavaa kahdestaakin rentoutua.

Miksi sinäkään siinä roikut? Yrittäjätkin ottavat halutessaan vapaata, tiedän useita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onnetonta olla suhteessa siksi, että mies ei ryyppää eikä hakkaa. 

Vierailija
44/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex- mies oli karkeasti ajateltuna lähes kaikki juhlapyhät/päivät töissä. Yhdessä oltiin 14v jonka aikana vietimme yhdessä 1 juhannus, 1 vappu, 1 uusivuosi.    Työ oli hänellä juurikin sitä, että kun muut juhlii, niin jonkun pitää pitää valmiutta yllä, jos jotain sattuu. Eipä siitä edes viitsinyt saati kehdannut alkaa valittamaan ja on oikeastaan tottumiskysymys.  Alkuun toki hieman kirpaisi, mutta  totuin siihen melko nopeasti että kaikki juhlapyhät vietin joko yksin tai muussa porukassa, mutta ilman häntä.   Joillekkin tämä sopii, joillekkin taas ei.   

Vierailija
45/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö mies vaikuttamaan omiin työvuoroihin? Ainakin hoitoalalla kolmivuorotyössä saat olla ihan aina töissä. Siellä ei paljon katsella, kuka on ollut milloinkin töissä.

Höpö höpö. Toiveita saa esittää ja aina jotku on vapaalla juhlapyhinä. 

Aina? Meillä toimii ONNEKSI kierto. Jos olit viime juhannuksena vapaalla tai aamuvuorossa, niin tänä vuonna olet töissä ja yleensä iltavuorossa/yössä, jos ei vapaaehtoisia ole liiaksi - harvemmin.

Tuo toimii, jos on pysyvät työntekijät. Monessa paikassa homma pyörii suurimmaksi osaksi määräaikaisilla ja keikkalaisilla.

Vierailija
46/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä voi tuntua todella kaukaa haetulta, kuulosti itsestänikin joskus aikoja sitten. Kaikki mitä kerrot, täsmää narsistiin ja narsistin uhriin. Mikään kertomasi ei osoita, etteikö niin voisi olla, toki ei aukottomasti voi osoittaa sitäkään, että olisi. Kuitenkin se on varmaa, että sinä et voi hyvin eikä mies lisää hyvinvointiasi mitenkään, päin vastoin. 

Olet luultavasti kitti ja hyväsydäminen ja joutunut tyytymään vähään. Sinun ei oikeasti tarvitse. Tuo mies on kiviriippa, joka vie voimasi. Jos revit itsesi irti ja opettelet seisomaan omilla jaloillasi, tunnet voiman ja energian joko palaavan tai syntyvän. 

Kaikkea hyvää sinulle <3

Vierailija
47/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vaikuta kovinkaan kiinnostuneelta sinusta, vaan saattaa jopa vältellä tilanteita, joissa joutuisi olemaan kanssasi pitempään. Ikävämpi juttu, saattaa olla lopun alkua. Ala järjestää itsellesi omia menoja ja muuta seuraa jo nyt, niin tuleva ero on sitten helpompi. Jonkin on muututtava tuossa kuviossa, joka tapauksessa.

Vierailija
48/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä pidetään elintaso yllä. Jos olette valmiit luopumaan jostain niin ehkä silloin ei mieskään käy pyhinä töissä.

Luopumaan mistä? 😳 Ei lainoja, ei yhteistä omaisuutta, ei lapsia? Mihin mahdollisesti viittaat? En mä kulje muotivaatteissa tai elä high-laiffia. Vaikea sanoa mihin viittaat kun eletään ihan perus elämää. 

Vierailija
49/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti pilaa aina juhlat ja juhlapyhät. Miten syntymäpäiväsi menevät? Joulut?

Vierailija
50/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain tyytyväinen ahkerasta miehestä. Itse saan aina hävetä, kun mieheni tulee töistä kotiin ennen naapureiden miehiä.

Vierailija
51/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tämä voi tuntua todella kaukaa haetulta, kuulosti itsestänikin joskus aikoja sitten. Kaikki mitä kerrot, täsmää narsistiin ja narsistin uhriin. Mikään kertomasi ei osoita, etteikö niin voisi olla, toki ei aukottomasti voi osoittaa sitäkään, että olisi. Kuitenkin se on varmaa, että sinä et voi hyvin eikä mies lisää hyvinvointiasi mitenkään, päin vastoin. 

Olet luultavasti kitti ja hyväsydäminen ja joutunut tyytymään vähään. Sinun ei oikeasti tarvitse. Tuo mies on kiviriippa, joka vie voimasi. Jos revit itsesi irti ja opettelet seisomaan omilla jaloillasi, tunnet voiman ja energian joko palaavan tai syntyvän. 

Kaikkea hyvää sinulle <3

Oi, kiitos sinulle ja kaikille muillekin 💚

Vaikka tuntuukin pahalta lukea suoraa tekstiä niin moni on oikeassa. On tuskallista tuntea itsensä itsestäänselvyydeksi ja miten toinen elää omassa kuplassaan, sinne ei pääse kukaan. 

Hän kyllä usein sanoo rakastavansa ja tykkää, se vaan arjessa ei enää näin pitkän ajan jälkeen riitä kun minäkin tarvitsisin joskus tukea ja turvaa. 

Joillekin kommentoin vielä ettei hän ole vuorotyössä eikä hänen läsnäolo ole mikään pakko. Hän vaan ahnehtii vuoroja ja on sitten kiukkuinen ja väsynyt. Olemme kyllä puhuneet tästä usein, mutta jotenkin hän unohtaa sen ja kaikki jatkuu kuten ennenkin. Välillä tulee olo että hänellä on Asperger, lukenut ja katsonut dokumentteja aiheesta. En tiedä... 

Vierailija
52/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollapa yrittäjän kanssa. Töitä on koko ajan, arjet, pyhät, aamusta iltaan. Tykkää vain työstään, ei olisi mikään pakko olla kaiken aikaa tienaamassa. Osaan itse kyllä viihtyä yksinkin lomallani, mutta olisihan se mukavaa kahdestaakin rentoutua.

Miksi sinäkään siinä roikut? Yrittäjätkin ottavat halutessaan vapaata, tiedän useita. 

En ole tuo edellinen vastaaja, mutta yrittäjä on se, joka tekee työt, kun muut lomailevat tai sairastavat. Oma puoliso on töissä 364 vrk/v ja pitää yhden vapaapäivän eli ei ole koskaan tapaninpäivänä töissä. Muutoin hän voi periaatteessa vaikka mökkeillä joka päivä, mökille on matkaa 20 min ja sieltä voi palata kustannuspaikalle, jos on tarve.

Mieheni rakastaa työtään ja minusta olisi erittäin julmaa sanoa, että lopeta se, mistä pidät. En halua olla puolisoni koko elämä. Hän ei ole kieltänyt minulta harrastuksia jne., joten millä oikeudella misä voisin sanoa, että hänen pitää jättää ne asiat, joista nauttii?

Vierailija
53/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ehkä, mutta kun itse on aikoinaan saanut kokea tuonkin puolen asioita niin kiitollinen olen ollut, ettei viina maistu ja tartte pelätä nyrkkiä. Se jos mikä on onnetonta. 

Ap. 

Vierailija
54/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö mies vaikuttamaan omiin työvuoroihin? Ainakin hoitoalalla kolmivuorotyössä saat olla ihan aina töissä. Siellä ei paljon katsella, kuka on ollut milloinkin töissä.

Höpö höpö. Toiveita saa esittää ja aina jotku on vapaalla juhlapyhinä. 

Eikä ole yhtään höpöhöpöä. Luuletko sinä, että toiveet huomioidaan aina? 

Ei aina, mutta itse olen hoitaja ja tiedän kyllä homman. Ei kukaan saa joka juhannusta vapaaksi, mutta jo joka toinen onnistuu ja välillä juhannuksena on lomakin.

Toisaalta aina ovat he, jotka haluavat juhannusvuorot. Kesätyöntekijöille ne voi napsahtaa myös, mutta kuten jo kirjoitin niin vakiporukasta löytyy halukkaita juhlapyhille vielä toistaiseksi. Sitten ei enää löydy, jos pyhälisät otetaan pois. 

Vierailija
55/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää sinulle <3

Oi, kiitos sinulle ja kaikille muillekin 💚

Vaikka tuntuukin pahalta lukea suoraa tekstiä niin moni on oikeassa. On tuskallista tuntea itsensä itsestäänselvyydeksi ja miten toinen elää omassa

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa. Oli pakko hokea itselleen, että katso TEKOJA, älä kuuntele SANOJA. Sillä ei ole mitään väliä, kuinka usein hän sanoo rakastavansa, vaan sillä, miten sen sinulle osoittaa. Moni rakastaa hyvää jääkaappiaankin, koska se hoitaa hommansa hyvin, mutta ei se ole sellaista vastavuoroista rakkautta, mistä se jääkaappi hyötyisi mitään. Rakkaudelle on eri määritelmiä ja myös sekin on huomioitava, että ihminen voi valehdella. 

Vierailija
56/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yrittäjyys onkin ihan toinen juttu. Itse olen yrittäjän lapsi niin töissä on oltu paljon. Silti edellisissä suhteissa (niissä hyvissä ) on pidetty huoli parisuhteestakin. 

Toivon kaikille hyvää juhannusta, täytyy koittaa rauhoittaa mieli ja käydä hakemassa mansikoita, pottuja ja vaikka holiton olut. 

En minäkään Alkoa kaipaa, mutta makkaran kera kylmä on aika jees😊

Kokkoja ei taida Uudellamaalla saada sytyttää niin ehkäpä uppoudun hyvään kirjaan ja käyn kävelyllä. Ehkäpä kahvit muiden kotona olevien naapurien kanssa ulkona ja piirakkaa?

Paljon on pohdittavaa jatkoa ajatellen. Kiitos kun otitte osaa :) 

Vierailija
57/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ehkä, mutta kun itse on aikoinaan saanut kokea tuonkin puolen asioita niin kiitollinen olen ollut, ettei viina maistu ja tartte pelätä nyrkkiä. Se jos mikä on onnetonta. 

Ap. 

Olet vasta puolivälissä. Et ole riittävän terveellä maaperällä. Jatka matkaa <3

Vierailija
58/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen miehen kanssa on yksinäisempi kuin yksin. Ei ole henkistä yhteyttä, mies paljon poissa ja sitten itse jotenkin lamautuu kotiin eikä osaa mennä ystäviensä kanssa, kuten sinkkuna osaisi. Bonuksena paha mieli. 

Mieheni on paljon poissa, mutta en ole lamaantunut ja osaan mennä yksin ja ystävien kanssa ja pahaa mieltäkään ei ole tullut tullut. Mies merikapteeni. 30 v. ollaan yhdessä.

Vierailija
59/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin uhoat, että ero tästä tulee ja sitten kyselet, että mitä tehdä? 

No otat sen eron tietysti ja etsit uuden miehen jonka kanssa viettää ne juhlapyhät. 

Kannattaa katsoa, ettei ole töissä arkenakaan, niin saa takuut, ettei pyhinä. Tosin, voi tietysti reuhtoa pimeitä hommia, sitä ei takuut kata. 

Vierailija
60/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset tieten tahtoen haluavat miehen, joka on vaikka lentäjä, palomies, merillä tai mitä näitä on, joissa ollaan vuorotyössä ja valmiudessa juhlapyhinäkin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän