Exän nyksä, mille tuntuu
Kun sun uuden kodin pöydällä koristeena on mun valitsema ja ostama koriste-esine? Yksi niistä monista tavaroistani joita se sun rakas ei mun antanut ottaa mukaani. Kuten vaikka ne viinilasit, maistuuko viini hyvälle niistä? Ne olen kaikki saanut lahjaksi. Kuten niitä muitakin arvokkaampia astioita, minun lahjoja kaikki, läheisiltäni saatuja. Ja se aun rakas, se ne vaati itselleen. Ja ne isot viherkasvit, kaikki minun tarkkaan valitsemiani, ostamiani ja rakkaudella pienestä isoiksi kasvattamiani.
Entä ne mun lapset, joiden kanssa sä asut ja elät. Miten sä selität itsellesi sen, että se sun rakas laittaa lapset valitsemaan vanhempiensa välillä, ja tekee kaikkensa että niiden lasten äiti ajetaan ulos niiden lasten elämästä? Miten sä selität sen itsellesi ja pystyt itsekkin äitinä hyväksymään sen? Miten sä voit elää semmosen vääryyden keskellä? Mitä sulle valehdellaan minusta? Heräätkö edes, kun sosiaaliviranomaiset puuttuvat sen sun rakkaasi toimiin lastensa kanssa? Selitelläänkö sekin sinulle valheilla? Laitetaan minun syyksi? Ja sinä uskot. Nielet sen kaiken soopan. Ja olet kokoajan syvemmällä suossa.
Menee muutama vuosi, niin sulle tulee karu herätys ja ymmärrät. Toivottavasti sä tajuat lähteä ajoissa.
Mutta, heräisit. Avaa silmät. Älä anna sen tyypin hajottaa sua. Kyseenalaista. Vaikka, tiedänhän minä että se saa aikaan vaan vaikeuksia.
Pidä huoli itsestäsi, lapsistasi, ja niistä minun lapsista. Älä kadota itseäsi. Se mies on sairas.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavara on vaan tavaraa ja varsinkin sille nyxälle, ei ne merkitse hänelle mitään, vaikka sinulle merkityksellisiä ovatkin.
Karmean kuuloinen ukko kyllä, toivottavasti ei taas lapset kärsi.
Minä en ole tavaraan kiintynyt ihminen, mutta en silti tykkäisi asua asunnossa, jossa kaikki on entisen naisen tekemää. Millaiselle ihmiselle tämä ei merkitse mitään?Miksi sä kohdistat kaiken vihasi siihen uuteen naiseen? Ei se ole sua loukannut, vaan sun ex-mies.
En vihaa ketään. Kysyn vain, millainen ihminen ei välitä? Itse kun en tunne henk koht ketään, joka ei välittäisi.
Ei se uusi ajattele samalla tavalla elävänsä exän muistojen keskellä. Hänellä niitä muistoja ei ole. Varmasti välillä tulee jostain asiasta inhottava tunne, mutta ei se ole päällimmäisenä tai päivittäin tai viikoittain mielessä.
Ja asunto laitetaan pikkuhiljaa uuden pariskunnan maun mukaiseksi, ei kaikkea pysty kerralla räjäyttämään uusiksi. Siivotaan lattiasta kattoon ja käydään molempien omaisuus tavara kerrallaan läpi, mitä kannattaa kummaltakin säästää, remontoidaan tarvittavilta osin jne.
Ihan samalla tavoin, kun muutettaessa mihin tahansa yhdessä.
Eihän se nyksä ajattele, että ne tavarat on eksän. Sehän olettaa eksän vieneen omansa. Muutenkaan kipot ja kupit ei ole kaikille tärkeitä. Jos olisi, olisi tuonut omansa ja laittanut vanhat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeran exän ulinaa.
Naista vituttaa kun exän uusi on kivempi kun itse oli.
Ei mitään uutta auringon alla.
Mies vaihtaa AINA helpompaan ja heikompaan. Uuteen, jota on helpompi ohjailla haluttuun suuntaan. Miehellä ei aina ole edes tunteita uutta kohtaan, vaan tunteet ovat edelleen entistä kohtaan, jos ylipäätään ketään kohtaan sellaisia on. Miehelle helpompaa näin, pysyy tilanteen herrana jaa uusi ihastuksesta soikeana passaa isäntäänsä. Nähty on.
Noin toimii narsisti. Ei tavallinen mies. Ja toki on kivaa ja helpottavaa kuvitella, että oma exä toimii noin, vaikka tällä olisi ihan normaali ja rakastava uusi parisuhde.
Erossa miehelle jäi puolet kaikesta, astioista, koriste-esineistä, matkamuistoista, liinavaatteista, matoista, verhoista, huonekaluista jne. Nykyään ne on sen kodissa käytössä ja esillä ja sillä on uusi naisystävä. Ei mulla ole tullut edes mieleen miettiä sitä, että mitä se uusi nainen niistä tavaroista ajattelee. Tuskin mitään, nehän on nykyään miehen tavaroita 🤷
Tuo on jo paha, jos mies oikeasti käyttää lapsia pelinappulana. Mutta sinisilmäisesti rakastuvan naisen käytös ei ole loogista, ja osaahan moni (mies) kääntää kaikki asiat niin, että kaikki viat ja syy eroon ovat exässä.
On olemassa naikkonen, jonka nykyinen mies on hylännyt kaikki lapsensa, viimeistään kun lapset olivat teini-iässä. Mies ei hoitanut mitään isän velvollisuuksia, eikä halunnut maksaa elatusta lapsistaan, vaan ennemmin jätti akateemisen työuran ja siirtyi erittäin pienituloiseksi yrittäjäksi pääasiassa yhteiskunnan tukien varaan. Mies on valehdellut kaikissa suhteissaan, pettänyt, ollut monin tavoin väkivaltainen. Jotkut hormonihuuruissaan rakastuvat lähtemättömästi selkärangattomiin luusereihin, minkäs sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeran exän ulinaa.
Naista vituttaa kun exän uusi on kivempi kun itse oli.
Ei mitään uutta auringon alla.
Mies vaihtaa AINA helpompaan ja heikompaan. Uuteen, jota on helpompi ohjailla haluttuun suuntaan. Miehellä ei aina ole edes tunteita uutta kohtaan, vaan tunteet ovat edelleen entistä kohtaan, jos ylipäätään ketään kohtaan sellaisia on. Miehelle helpompaa näin, pysyy tilanteen herrana jaa uusi ihastuksesta soikeana passaa isäntäänsä. Nähty on.
Noin toimii narsisti. Ei tavallinen mies. Ja toki on kivaa ja helpottavaa kuvitella, että oma exä toimii noin, vaikka tällä olisi ihan normaali ja rakastava uusi parisuhde.
Onhan se mukavaa kun nykyinen passaa mukisematta ja on niin yksinkertainen (omin sanoin puhui uudestaan) uskoo kaikki tarinat mitä sille syöttää. Entinen kun näki läpi ja sille jäi kiinni. Pakkokin oli vaihtaa helpompaan. Palveluihin ei saa tulla katkoa.
Oli minullakin minun ja exäni omaisuus ositettuna mukana kun muutin sinun ja miehesi vanhaan taloon. Mikset ole huolissasi siitä, että miehesi asuu nyt minun exäni muistojen keskellä ihan samalla tapaa kuin minä sinun? Heitettiin osa näistä sinun ja exäsi tavaroistasi pois ja korvattiin minun ja oman exäni tavaroilla. Toisten tavaroiden kohdalla taas toimittiin toisin päin.
Onnea sellaisen miehen löytämiseen, jolla ei ole aiemmin ollut avio-/avopuolisoa. Todennäköisesti normaalia sellaista ikäistäsi miestä voi olla hyvin vaikea löytää. Jos siis haluat vielä jonkun kanssa laittaa hynttyyt yhteen, voi olla että päädyt ihan samaan tilanteeseen kuin minä, eli asumaan tämän miehen exän "muistojen keskelle". Silloin ymmärrät, että exän muistot eivät yhtäkkiä pomppaa sinun päähäsi, eikä lautanen jolta miehen exä on joskus syönyt ole niin vakava asia kuin nyt tunnehöyryissäsi sen kuvittelet olevan.
Vierailija kirjoitti:
Ero oli ero. Ja paska ero olikin, kun ukko lähti uuden naisen perään mun ollessa raskaudessa ja kaikki asiat piti riitauttaa ja tehdä mahdollisimman vaikeasti.
Olisi pitänyt nekin mällit ampua talouspaperiin , mistä on tuollainen "mies" saanut alkunsa.
No ei minua tavarat ja kasvit haittaa. Jos ne on nättejä, niin tietysti pidetään käytössä.