Exän nyksä, mille tuntuu
Kun sun uuden kodin pöydällä koristeena on mun valitsema ja ostama koriste-esine? Yksi niistä monista tavaroistani joita se sun rakas ei mun antanut ottaa mukaani. Kuten vaikka ne viinilasit, maistuuko viini hyvälle niistä? Ne olen kaikki saanut lahjaksi. Kuten niitä muitakin arvokkaampia astioita, minun lahjoja kaikki, läheisiltäni saatuja. Ja se aun rakas, se ne vaati itselleen. Ja ne isot viherkasvit, kaikki minun tarkkaan valitsemiani, ostamiani ja rakkaudella pienestä isoiksi kasvattamiani.
Entä ne mun lapset, joiden kanssa sä asut ja elät. Miten sä selität itsellesi sen, että se sun rakas laittaa lapset valitsemaan vanhempiensa välillä, ja tekee kaikkensa että niiden lasten äiti ajetaan ulos niiden lasten elämästä? Miten sä selität sen itsellesi ja pystyt itsekkin äitinä hyväksymään sen? Miten sä voit elää semmosen vääryyden keskellä? Mitä sulle valehdellaan minusta? Heräätkö edes, kun sosiaaliviranomaiset puuttuvat sen sun rakkaasi toimiin lastensa kanssa? Selitelläänkö sekin sinulle valheilla? Laitetaan minun syyksi? Ja sinä uskot. Nielet sen kaiken soopan. Ja olet kokoajan syvemmällä suossa.
Menee muutama vuosi, niin sulle tulee karu herätys ja ymmärrät. Toivottavasti sä tajuat lähteä ajoissa.
Mutta, heräisit. Avaa silmät. Älä anna sen tyypin hajottaa sua. Kyseenalaista. Vaikka, tiedänhän minä että se saa aikaan vaan vaikeuksia.
Pidä huoli itsestäsi, lapsistasi, ja niistä minun lapsista. Älä kadota itseäsi. Se mies on sairas.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut vaihdettiin lennosta toiseen ja muutti sisään miltei samalla ovenavauksella, kun minä muutin ulos. Eksä ei antanut minulle erossa mitään matkamuistoja tai koriste-esineitä, jotka _minä_ olin ostanut. Keittiö oli minun suunnittelemani, eikä ollut ihan peruskeittiö. Kaikessa näkyi minun kädenjälkeni.
Minusta ei olisi muuttaa sisään vastaavassa tilanteessa. Tai sitten mies jyräsi oman tahtonsa läpi. Mutta Ihan oikeastiko joku ei välitä?
Millä oikeudella se ne kaikki piti ja miksi suostuit?
Jaa-a. Miten minä pienikokoisempi pystyn ottamaan asioita, jos toinen seisoo edessä? Kerro toki.Se on jo poliisiasia, jos ei saa omia tavaroitaan yhteisestä kodista ottaa. Olisit pyytänyt joltain apua.
😂 varmaan.
voi vee, jos verovaroja käytetään koriste-esineisiin.
Tavara on vaan tavaraa ja varsinkin sille nyxälle, ei ne merkitse hänelle mitään, vaikka sinulle merkityksellisiä ovatkin.
Karmean kuuloinen ukko kyllä, toivottavasti ei taas lapset kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut vaihdettiin lennosta toiseen ja muutti sisään miltei samalla ovenavauksella, kun minä muutin ulos. Eksä ei antanut minulle erossa mitään matkamuistoja tai koriste-esineitä, jotka _minä_ olin ostanut. Keittiö oli minun suunnittelemani, eikä ollut ihan peruskeittiö. Kaikessa näkyi minun kädenjälkeni.
Minusta ei olisi muuttaa sisään vastaavassa tilanteessa. Tai sitten mies jyräsi oman tahtonsa läpi. Mutta Ihan oikeastiko joku ei välitä?
Jaa-a. Miten minä pienikokoisempi pystyn ottamaan asioita, jos toinen seisoo edessä? Kerro toki.Se on jo poliisiasia, jos ei saa omia tavaroitaan yhteisestä kodista ottaa. Olisit pyytänyt joltain apua.
Kyllä minä omat tavarani sain ottaa, mutta en yhteisiä.
Sama tilanne. Olen joskus miettinyt miltä tuntuisi elää toisen muistojen keskellä, mutta en pysty joten antaa olla.
Eksällle sellaisesta varmaan tulee kiksejä, mutta minä olen kuitenkin se joka pääsi karkuun. Olisin järsinyt vaikka jalkani irti, joten tavarat olivat pientä.
Vierailija kirjoitti:
Tavara on vaan tavaraa ja varsinkin sille nyxälle, ei ne merkitse hänelle mitään, vaikka sinulle merkityksellisiä ovatkin.
Minä en ole tavaraan kiintynyt ihminen, mutta en silti tykkäisi asua asunnossa, jossa kaikki on entisen naisen tekemää. Millaiselle ihmiselle tämä ei merkitse mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miten minä pienikokoisempi pystyn ottamaan asioita, jos toinen seisoo edessä? Kerro toki.Se on jo poliisiasia, jos ei saa omia tavaroitaan yhteisestä kodista ot
Luuletko sä, että mies voi vahvemman oikkeudella estää naista ottamasta omia tavaroitaan? Ei muuten voi. Se on poliisiasia, tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tavaraan kiintynyt ihminen, mutta en silti tykkäisi asua asunnossa, jossa kaikki on entisen naisen tekemää. Millaiselle ihmiselle tämä ei merkitse mitään?
Miksi sä kohdistat kaiken vihasi siihen uuteen naiseen? Ei se ole sua loukannut, vaan sun ex-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miten minä pienikokoisempi pystyn ottamaan asioita, jos toinen seisoo edessä? Kerro toki.Se on jo poliisiasia, jos ei saa omia tavaroitaan yhteisestä kodista ot
Sähän sanoit, että ne oli sun kukkia ja sun lahjaksi saamia juttuja? Nytkö ne olikin yhteisiä?
Kyllä, tavarat haetaan sitten vaikka poliisien kanssa jos ei muuten. Tai jos sieltä ei tule apuja, niin aina voi palkata itse jonkun avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miten minä pienikokoisempi pystyn ottamaan asioita, jos toinen seisoo edessä? Kerro toki.Se on jo poliisiasia
kuten jo sanoin, niin sain kyllä ottaa omat tavarani, mutta kyse oli yhteisistä tavaroista. Ja minullakin oli tilanne, että minulle tärkeintä oli päästä ulos ehjin nahoin ja mahdollisimman pienillä henkisillä vammoilla. Tavarat sikseen. Ihmettelen vain sitä, eikö uusi nainen välitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tavaraan kiintynyt ihminen, mutta en silti tykkäisi asua asunnossa, jossa kaikki on entisen naisen tekemää. Millaiselle ihmiselle tämä ei merkitse mitään?Miksi sä kohdistat kaiken vihasi siihen uuteen naiseen? Ei se ole sua loukannut, vaan sun ex-mies.
En vihaa ketään. Kysyn vain, millainen ihminen ei välitä? Itse kun en tunne henk koht ketään, joka ei välittäisi.
Voisiko joku nainen vastata.
Kolmannessa persoonassa; nyxän exällä on varmasti paha mieli, mutta onko tällä nyxän nyxällä tästä vielä vielä parempi mieli, kun "tietää olleensa uniikki lumihiutale, jonka takia mies jätti toisen naisen". Nostaako se itsetuntoa ja pissiä päähän?
Sairas (kallu)maailma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miten minä pienikokoisempi pystyn ottamaan asioita, jos toinen seisoo edessä? Kerro toki.Se on jo poliisiasia
kerroin, että ne olivat markamuistoja yms., joita olimme tuoneet yhteisiltä matkoilta. Minä oli ne ostanut ja asunnon sisustanut, mutta kun rahat oli yhteisiä, niin muostotkin yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se uusi pistää sisustuksen uusiksi, tuo omia tavaroitaan, jne. Tekee kodista omannäköisen, uuden yhteisen kodin.
Kyllähän ihmiset pystyy esim kirppareilta ostamaan muiden vanhoja kamoja, ne muistot on vain sun omassa päässä, ei niissä tavaroissa. Ne on vain tavaroita.
Onks tä lesbo vai mies vai nainen- toi aloittelija?
Nähtävästi uusi nainen ei välitä ja suosittelen sullekin, että unohdat koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miten minä pienikokoisempi pystyn ottamaan asioita, jos toinen seisoo edessä? Kerro
Ei se välitä, eikä sinunkaan kannata välittää hänen välittämisistä.
Olen liian autistinen tähän ongelmaan. Minusta on kiva katsoa toisen muistoesineitä ja kuulla tarina niiden takana.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian autistinen tähän ongelmaan. Minusta on kiva katsoa toisen muistoesineitä ja kuulla tarina niiden takana.
Eli uusi nainen on autisti.
Kiitos nyksälle ja onnea vaan narskun kanssa. Olen kiitollinen, että pelastit minut. Kai tiedät, että hän ei rakasta ketään?