Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voisit poistaa kaiken elollisen maan päältä ja siten lopettaa kaiken kärsimyksen, tekisitkö niin?

Vierailija
20.06.2024 |

Jos et, miksi et?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Se on täysin kiellettyä. Monella on kuitenkin elämä ja omat valinnat. Apua saisi monelle rahan avulla ja kodit, että itse ostavat mitä tarvitsevat. Ja muulla tavalla ystävällisyydellä ja kuljetuksilla. Eutanasia on erikseen keskustelussa ilmeisesti.

Vierailija
2/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, koska samalla menisi kaikki hyvä ja kauniskin, jota on kuitenkin mielestäni enemmän. Maailmassa on kärsimystä ja omassa elämässäkin on ollut runsaasti, mutta silti olen mielummin ollut elossa kuin että en olisi ollut - onhan tämä ihan näkemisen arvoinen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tapahtuu joka tapauksessa. Maapallon ja aurinkokuntamme elinikä on rajallinen.

Vierailija
4/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en, koska samalla menisi kaikki hyvä ja kauniskin, jota on kuitenkin mielestäni enemmän. Maailmassa on kärsimystä ja omassa elämässäkin on ollut runsaasti, mutta silti olen mielummin ollut elossa kuin että en olisi ollut - onhan tämä ihan näkemisen arvoinen paikka.

Siinä kermaperse. Menepä jonnekin nälänhätäalueelle kertomaan siitä hyvästä ja kauneudesta, katso mitä kehitysmaalainen tuumaa kermaperseajatuksistasi.

Vierailija
5/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Sikäli kuin tiedämme, elämä on harvinainen ilmiö kosmoksessa. En ole se, joka tuhoaisi jotain niin ainutlaatuista, ehkä sattuman oikusta syntynyttä, monimuotoista upeutta, tahtoa, pyrkimystä, hyvyyttä ja pahuutta. Ilman elämää maailmankaikkeudessa on lähinnä vain kaasua ja kiveä. 

Kärsimys on hinta, jonka elolliset maksavat siitä, että eivät ole kiveä.

Vierailija
6/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Se on täysin kiellettyä. Monella on kuitenkin elämä ja omat valinnat. Apua saisi monelle rahan avulla ja kodit, että itse ostavat mitä tarvitsevat. Ja muulla tavalla ystävällisyydellä ja kuljetuksilla. Eutanasia on erikseen keskustelussa ilmeisesti.

Eläinten kärsimyksellä ei sitten ole sinulle mitään merkitystä. Ainostaan ihmisillä on väliä?

Vierailija
7/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi. Sikäli kuin tiedämme, elämä on harvinainen ilmiö kosmoksessa. En ole se, joka tuhoaisi jotain niin ainutlaatuista, ehkä sattuman oikusta syntynyttä, monimuotoista upeutta, tahtoa, pyrkimystä, hyvyyttä ja pahuutta. Ilman elämää maailmankaikkeudessa on lähinnä vain kaasua ja kiveä. 

Kärsimys on hinta, jonka elolliset maksavat siitä, että eivät ole kiveä.

Meinasin kirjoittaa jotain tämän suuntaista, mutta sanoit sen jo paremmin.

Vierailija
8/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tuhoaisin se tapahtuu joka tapauksessa..miksi pitkittää kärsimystä

Vierailija
9/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ainoastaan ihmiset. 

Vierailija
10/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tiedän, että moni haluaa elää kärsimyksistään huolimatta, minä mukaanlukien. Ei ole minun asiani eikä oikeuteni ottaa kenenkään toisen elämää.

Vierailija
11/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kermaperse. Menepä jonnekin nälänhätäalueelle kertomaan siitä hyvästä ja kauneudesta, katso mitä kehitysmaalainen tuumaa kermaperseajatuksistasi.

Ihmiset voi olla onnellisia ulkoisista olosuhteista riippumatta. Joku länsimaalainen kaikessa yltäkylläisyydessään voi masentuneena haluta kuolla. Asiat ei ole niin yksinkertaisia, kun miltä näyttävät.

Vierailija
12/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä haluaisi syntyä uudelleen maan päälle jos voisi? Ei ketään arvaan. On tämä niin mukava ja hieno paikka heh..

Vierailija
13/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehitysmaaksi en voi olla ihan onnellinen köyhyydestä huolimatta. Kehtaakin haukkua ketään kermaperseeksi tietämättä yhtään mitään hänen elämästään. Ilmeisesti katkeruuden puute on sinusta kovin tuomittavaa.

Vierailija
14/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinten kärsimyksellä ei sitten ole sinulle mitään merkitystä. Ainostaan ihmisillä on väliä?

Eläimillä on vahva itsesäilytysvietti siitä huolimatta ette ne kärsivät elämässään tai viimeistään kuollessaan. Silti se haluavat elää. Elämä on itseisarvo ja sen tuhoaminen on yksinkertaisesti pahuutta.

Vierailija
15/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti että joka maailman kolkkaan saatiin monet rokotteet,  mutta ruokaa tai lääkkeitä ei saada ja rokotuksissa oli muka kyse ihmishenkien pelastamisesta. 

Elämillä oli muka niin väliä ja nyt kuolleisuus on suurempaa eikä se herätä mitään keskustelua. Vihaan tämän maailman tyhmiä lampaita. 

Vierailija
16/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin niin koska ihmiset on tyhmiä,ilkeitä ja kieroja. Haluaisin poistaa vain ihmiset maapallolta.

Vierailija
17/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä filosofit, joille kaikki on hirveetä kärsimystä ja yleistävät sen kaikkea elämää koskevaksi, vois poistaa itsensä muonavahvuudesta ja antaa muiden elää rauhassa.

Vierailija
18/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Sillä onko se moraalisesti oikein ei ole mitään väliä. Miksi olisi? Ei ole ketään kuka jäisi sitä arvioimaan. Eläinten kärsimys on suurin syy miksi sen tekisin. Ihan jo yksikin kärsivä, rääkätty eläin on liikaa.  Ihmiset mukaan lukien. Lopulta minulla ei kuitenkaan ole tähän sen syvällisempää selitystä kuin niillä jotka haluaisivat tämän kärsimysnäytelmän jatkuvan. 

Vierailija
19/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intian kyllä. Siinä maassa on kaikki väärin. Tytöt myydään vaimoiksi ja Nepalista ostetaan vaaleampi ihoisia lapsia huorataloihin. Rottia palvotaan jumalina ja ne syövät puolet viljasadosta. Miehet käyttäytyy jenginä kuin eläimet naisia kohtaan. Pahin kohtalo tytölle on syntyä Intiaan, Pakistaniin tai Afganistaniin.

Vierailija
20/35 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itse nälänhätäalueelle kysymään haluavatko kaikki ihmiset siellä kuolla? No eivät todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi