Paljonko kulutatte alkoholia juhannuksena?
Kommentit (76)
Mitäs muita päihteitä menee ja otatteko alkoholin kanssa vai erikseen muuta?
Nytkö se pitäisi jo tietää? Eihän sitä voi etukäteen tietää, viitsiikö juoda vai ei. Kaupassa kun niitä juomia katselee, voi kuvitella juovansa, mutta sitten kotona ei kuitenkaan saa aikaiseksi. Tai kun lopulta tulee sellainen olo, että voisi naukun ottaa, se itselle mietitty juoma onkin mennyt parempiin suihin.
Kyllä me ostettiin muutama Helsinki Distilleryn (vaimikälie) lonkero ja ehkä yhden sellaisen juon, tai ainakin puolikkaan. Tai sitten en. Enempi ostettiin alkoholittomia juomia. Vadelmaolutta ja jotain kuusenkerkkäjuttua (ei kuitenkaan kuohua, vaan jotain tölkissä olevaa) ja jotain muutakin uutta maisteltavaa.
Mies ja minä emme juo alkoholia lainkaan, tytär juo yhden siiderin.
Pe-La aikana noin six pack laadukasta olutta (eli noin 3 per pv) sekä pullo viiniä (molempina päivinä puolison kanssa pullo puoliksi ruuan kanssa). Joskus saattaa olla tarjolla ruuan kanssa myös snapsi.
Eli mitä tuosta nyt tulee, noin 13-14 annosta yhteensä. Vähemmälläkin pärjäisi.
Ruoan kanssa lasi-pari viiniä ja ehkä lonkero myöhemmin. Kyllä se riittää minulle.
Pari pulloa viiniä, muutama olut ja jokunen viskipaukku.
En mitään.
Limoncelloa löytyy kotoa mutta tuskinpa jaksan ruveta yksinäni sitä kiskomaan.
Pe ja la menee yhteensä max 8 olutta. Ei enää jaksa valvoa eikä mitään krapula-aamuja. En ymmärrä miten niin moni vanhakin ihminen pystyy olemaan krapulassa.
Noin 20 tölkkiä sidukkaa ja seltseriä, lisäksi valkoviiniä ruuan kanssa ja ehkä joku rommipaukku pe-la aikana.
Pelastajat, lääkärit, sairaanhoitajat, lähihoitajat, taksikuskit, bussikuskit, veturinkuljettajat, lipuntarkastajat, kahviloiden, baarien, ravintoloiden ja hotellien henkilökunta, poliisit, kauppojen ja huoltoasemien henkilökunta ovat töissä. Eli todella iso joukko ihmisiä! Miksi aina puhutaan kuin juhannus olisi kaikilla pelkkää juhlintaa?
Ihanaa kun elämä ei pyöri alkoholin ympärillä, en ole absolutisti, en alkoholisti, mutta minua ei vain enää kiinnosta juominen lainkaan. Kahvi on ainoa päihteeni ja sitäkin nautin kohtuudella.
En yhtään. Loppuelämän kiintiö juotu täyteen jo alle kolmekymppisenä. N36
Ei humaltumiseen, vaan lipittämiseen.
Budjetoitu 12 tölkkiä olutta per päivä eli tänään torstaina ehkä menee 12-16, huomenna 6-10, lauantaina 20 ja sunnuntaina joku 6.