Erakko juhannuksena, juominen ja bilettäminenei kiinnosta
Onko muita erakkoja / omasta seurastaan niin paljon nauttivia joita ei kiinnosta bilettäminen/örveltäminen eli suomeksi sanottuna älytön rellestely jokaisena juhlapyhänä ? Ja varsinkin näin juhannuksena. Juomisen olen lopettanut kolmisen vuotta sitten ja olen huomannut nauttivani suuresti yksinolosta, siitä että saan olla rauhassa ja tehdä mitä juuri itse haluan. Ennen hain nautinnon tunnetta ryyppäämisestä, nyt saan samaa nautinnon tunnetta luonnossa oleskelemisesta, hyvien juttujen lueskelemisesta ja sarjamaratooneista. Nytkin olen suunnitellut juhannukseksi omassa seurassa olemista hyvän syötävän ja sarjamaratoonin parasta. Ja tämmöinen tuntuu minulle aivan juhlalta. Olen saanut kutsun kaverin ryyppyjuhliin mutta minua ei voisi tippaakaan kiinnostaa mennä. Keksin jonkun valkoisen valheen jottei tarvisi mennä. Olen vetänyt tästä oman tunnon tuskia, mitenhän noista pääsisi eroon. Tätä ystävää näen monesti ihan selvinpäinkin mutta hänen ryyppyjuhliin ei kiinnosta mennä
Muita erakkoja joita kiinnostaa eniten oma seura, omassa rauhassa ja juhlapyhinäkin omiin kiinnostuskohteisiin keskittyminen ?
Kommentit (5)
Itse ajattelin vedota terveyssyihin tai siihen että olenkin perheeni luona vaikken ole. Ja jatkan hyvällä omallatunnolla omassa seurassa viihtymistä. Kaverini juhlissa tosiaan vedetään aivan kaksinkäsin ja sen näkee näistä kaikista juhlijoista ketä siellä on. Mukavia ihmisiä ovat mutta en vain yksinkertaisesti jaksa kuunnella sitä humalaista jänkätystä ja meteliä, musiikit huutaa ja kaikki puhuvat toistensa päälle. Oikea painajainen itselle
Ap
En mäkään juo enkä rellestä eikä kyllä kukaan muukaan ystäväporukasta. Ei tarvi erakoitua kun on löytänyt fiksuja ihmisiä kavereiksi.
Suosittelen jättäytymään pois vedoten vaikka terveyssyihin ja jäädä nauttimaan omasta seurasta. On se hirviää väkisin vääntäytyä paikkaan ja tekemiseen mihin ei itse halua. Varsinkin meillä erakoilla pitää muistaa omaa ääntä kuunnella
Ei kaikkien juhannusjuhlissa juoda alkoholia tai rellestetä. Minä e ole koskaan viettänyt sellaista juhannusta, olin sitten ollut yksin tai kutsuttuna kemuihin.
Kyllä. Juuri mietin miten keplottelen itseni huomisesta tapaamisesta kun haluaisin vain oikeasti syödä jotain hyvää ruokaa omalla kotisohvalla sarjoja katsellen. En siedä humalaisia, joten pelkästään huomenna illalla ulos lähteminen ahdistaa vaikka määränpäänä ei varsinaisesti mikään ryyppyjuhla ole.