Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tärkeä miehen pituus oikeasti on?

Vierailija
20.06.2024 |

Siinä mielessä todella subjektiivinen asia, kun riippuu naisen omasta pituudesta. Pitkiä miehiä kuitenkin suositaan medissa, seuranhakusovelluksissa ja maailmassa ylipäätään. Miehen fyysisistä ominaisuuksista puhuttaessa mainitaan naama, mutta pituus tulee vähintään toisena tai kolmantena. Yleisesti puhuttaessa erittäin tärkeä asia (yleisesti), vaikka sitä ei haluta myöntää.

Asialla ei ole välttämättä mitään väliä, eikä silloinkaan jos ei etsi seurustelukumppania. En myöskään sano, että se estäisi mitään, koska se ei estä.

Olen itse 173cm, enkä pidä itseäni hirveän lyhyenä. Tiedän, tunnen ja nään paljon itseni pituisia tai lyhyempiä. Nykyaikana tämä pituus on kuitenkin väistämättä liian lyhyt, kun keskipituus taitaa olla miehillä jo yli 180cm. Nykynuoret käytännössä kaikki ovat ainakin tuon 180cm.

Kommentit (384)

Vierailija
321/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on lähipiirissä aika monta teinityttöä ja heistä kaikki käyttävät instaa (tai muuta vastaavaa kuvapalvelua) aktiivisesti... ja ovat käyttäneet jostain 12-vuotiaasta alkaen. "

Nyt taidettiin puhua miesten Instan käytöstä, ei teinityttöjen.

Vierailija
322/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 172cm ja ei ole koskaan ollut ongelmia naisten kanssa tästä. Nykyisen vaimokkeen kanssa ollaan oltu 15 vuotta yhdessä ja hän on myös 172 cm. Juhlissa on kyllä korkkarit jalassa sitten himpun pidempi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 172cm ja ei ole koskaan ollut ongelmia naisten kanssa tästä. Nykyisen vaimokkeen kanssa ollaan oltu 15 vuotta yhdessä ja hän on myös 172 cm. Juhlissa on kyllä korkkarit jalassa sitten himpun pidempi :)

Hyvä itsetuntohan on suurin seksikkyyden lähde - ja epävarmuus taas päinvastoin. Pituus tulee kaukana perässä.

Vierailija
324/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ehkä se on sit miehellä erilaista, pitää olla nimenomaan seksikäs ollakseen viehättävä. Naisena en ole koskaan hakenut miehessä mitään "seksikkyyttä", vaan sitä että on kivan ja mukavan näköinen, sopusuhtaiset piirteet ja ennen kaikkea positiivinen ja avoin,  olemus. Mököttäjät ja arvostelijat saa jäädä keskenään tuoppiansa halaamaan.

Minusta on viehättävää, jos mies katsoo kaikkia ihmisiä mukavasti, eikä vain etsi sitä paikan "seksikkäintä"."

Niin, eli haet miestä, jota pidät ulkoisesti vetävänä, hyvännäköisenä. Et vain käytä termiä "seksikäs". Same shit, different packaging. 

Ei ihan. Voi olla täysin keskiverron näköinen, kunhan on se ystävällinen pilke silmäkulmassa. Se on karismaa ja ehkä sitä seksikkyyttäkin =)

Mitä va

Ei kukaan etsi erityisesti sellaista jonka ulkonäkö ei miellytä ollenkaan.

Eri asia on jos pelkkä ulkonäkö vaikuttaa. Onko pilke silmissä ulkonäköpiirre? Minusta se on iloisuutta ja huumorintajua joka vetoaa. Tai jos joku näyttää mukavalta, eikö se ole luonteenpiirteen kuvailua?

Jos sanoo kiinnittävänsä huomionsa tavalliseen ihmiseen, jonka silmissä näkyy iloisuus, joka näyttää siltä että on mukava, eihän se ole pinnallista.

Naapurin Terttu ja Tertun tytär eivät varmasti ole kanssani samaa mieltä  karismaattisuudesta. Tertun mies ja tyttären poikaystävä ovat tuiki tavallisen näköisiä tyyppejä, jotka eivät minun mielestäni ole mitenkään karismaattisia. Näyttävät kuitenkin olevan tyytyväisiä valintoihinsa kaikki neljä. 

"Katsoo kaikkia ihmisiä mukavasti, ennenkaikkea avoin ja positiivinen olemus."

Ehkä ette sinunkaan mielestäsi olisi ihan täydellinen pari, vai kuinka? Millaista ihmistä itse etsit, vai onko se sinulle ihan sama, kunhan nyt joku olisi ettei muut luulisi ettet kelpaa kellekään?

ERI.

Vierailija
325/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen haluaa rahaa takovan miehen? Kyse ei ole rahanhimosta, vaan jälkikasvun tulevaisuuden turvaamisesta

Nainen haluaa hyvännäköisen miehen? Kyse ei ole pinnallisuudesta, vaan parhaiden geenien valitsemisesta 

Nainen haluaa nimekkään tai muuten "korkean statuksen" miehen? Kyse ei ole egon pönkityksestä, vaan jälkikasvun tulevaisuuden turvaamisesta ja parhaiden mahdollisten geenien valitsemisesta 

"Se on vaan biologiaa, ei voi mitään" ja pätee, vaikkei nainen olisi edes aikeissa hankkia lapsia.

---

Mies haluaa toimeentulevan, omasta terveydestään välittävän naisen? "Ai että pelkät instabeibet kelpaa? Ilmankos olet yksin!"

Vauvafoorumi pähkinänkuoressa. 

Vierailija
326/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin 184-senttisen miehen 170-senttiseen. Kannatti. Pituus ei missään vaiheessa ollut valintakriteeri vaan luonne ja kyky olla parisuhteessa ratkaisivat.

Vierailija
327/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien miesten kanssa on hankalaa kun pitää niska kenossa katsoa ylöspäin, nousta varpaille halaamaan ja pussaamaan. 170cm on hyvä pituus.

N160cm

Vierailija
328/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on, ei kaikille. Veljeni, joka on 173cm kerää kyllä tosi paljon naisten huomiota puoleensa aina kun ollaan jossain tapahtumassa tai muuten vain yössä. Hän on jostain syystä ollut aina naismagneetti, vaikka ei ole tuon pidempi. 

Vierailija
329/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä mies ihastuu taskuveenukseen ja pojat ovat isiään päätä lyhyempiä, eivätkä löydä naista. Näitäkin tarinoita on.

No ei. Anoppini on mittaiseni, 154 cm. Poikansa jonka kanssa tein lapset, 186 cm (koska isänsä 185). Minun poikani on 193 cm. Ei auta laimennus.

t. Taskuvenus

Vierailija
330/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla on lähipiirissä aika monta teinityttöä ja heistä kaikki käyttävät instaa (tai muuta vastaavaa kuvapalvelua) aktiivisesti... ja ovat käyttäneet jostain 12-vuotiaasta alkaen. "

Nyt taidettiin puhua miesten Instan käytöstä, ei teinityttöjen.

Ai jaa. Omasta mielestäni vastasin alunperin tähän kommenttiin "Tavis-Tiinat ei ole instassa miesten kommentoitavissa."

Kaikkihan on tietenkin nykyään mahdollista, mutta minusta Tiina on vahvasti sukupuolittunut naisen nimi.

Vierailija
331/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä itsetuntohan on suurin seksikkyyden lähde - ja epävarmuus taas päinvastoin. Pituus tulee kaukana perässä.

Itsetuntokin toimii vain, kun ulkonäkö on kunnossa ja naista miellyttävä. Jos rumalla miehellä on hyvä itsetunto, niin se on ainoastaan säälittävää ja herättää aika vahvoja "Mitä tuokin luulee olevansa?" -viboja. 

Vierailija
332/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tykännyt lyhyehköistä miehistä, koska se tuntuu vaan luontevalta kun olen itse 164 cm pitkä. Nuorena kolme tosi pitkää miestä oli minusta kiinnostuneita, mutta jotenkin se pituusero tuntui suhteettomalta ja vieraalta. Eli kyllä kai se pituuskin voi vaikuttaa, kenellä mihinkin suuntaan, että mikä tuntuu luontevalta.

Vierailija
333/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pituus on kasvanut sitä mukaan kuin on saatu parempaa ravintoa ja sitä riittävästi.

Myös älykkyys kasvoi pituuden lisääntyessä. On loogista haluta pitkä ja älykäs mies.

Kyllä, ja miehen on ihan yhtä loogista haluta kaunis, hoikka ja älykäs nainen. 

Naisen älykkyys nyt ei ole niin väliksi miehille, lähinnä pitävät haittana. Olisit vaan voinut pitäytyä siinä mitä oikeasti tarkoitit eli vain ulkokuori merkkaa.

Vierailija
334/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite 190cm. Joku voisi pitkähkönä pitää, mutta itse en välitä pätkän vertaa mitä joku omasta pituudestani tai sen puutteesta ajattelee

Vierailija
335/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkien miesten kanssa on hankalaa kun pitää niska kenossa katsoa ylöspäin, nousta varpaille halaamaan ja pussaamaan. 170cm on hyvä pituus.

N160cm

Pitkät miehet syö myös kuukauden aikana useiden tonnien arvosta ruokaa ja jääkaappi on aina tyhjänä. Myös ne jäätävät kakkat pöntössä tukkii putket ja aina saa olla imukupilla kairaamassa niitä auki, kun mies ei ehdi aamulla töihin lähdettyään. Jättää vain pöntön savesta tukkoon ja lähtee töihin kiireellä.

Lyhyt mies on ympäristöystävällinen valinta. Ota ilmastoystävällinen mies ja jälkipolvikaan ei halkaise sinua kahtia, kun ulos tulee.

Vierailija
336/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman sinua pidempi. Miehen pituus ei enää merkitse mitään. Nuorempana kyllä, olin varmaan tosi pinnallinen. 

Mulla on tämä sama kokemus. Nuorena miehen pituudella oli paljonkin väliä, nyt keski-ikäisenä ei juurikaan.

Mulla taas ei nuorena ollut, nyt keski-ikäisenä on. Enkä pidä itseäni pinnallisena.

Vierailija
337/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

173 cm on ihanteellinen. Olen itse alle 160 cm ja yli 20 cm pituusero olisi epäkäytännöllinen. 

Vierailija
338/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on julkkiksilla ainakin jenkeissä ihan trendi, että nainen on pariskunnassa pidempi, ja twitterissä kuvat tällaisista pareista saa valtavasti tykkäyksiä ja ihasteluja. Tyyliin joku pitkä Zendaya vielä korkokengissä ja noin 170-senttinen Tom Holland vieressä. Tai miespääosa-Oscarista kilpaillut lyhyehkö ja pullukka Paul Giamatti ja todella pitkä mallivaimo. 

Toivon todella, että taviksiin ja tänne Suomeenkin leviäisi tämä trendi, jossa lyhyyttä ei nähdä miehellä jotenkin epäseksikkäänä. Siinä mielessä oma lehmä ojassa, että mulla on aikuinen poika, joka on 168 cm pitkä. Ei sillä, on hänellä tyttöystäviä ollut, eli ei ole estänyt mitään. Mutta kyllähän se aina vähän ahdistaa lukea täältä niitä lyhyiden miesten pilkkaamisia, kun oma mies ja oma poika on niitä. 

Kaunis kommentti, kiitos tästä! valitettavasti täällä pohjoismaissa pituudella on paljon merkitystä, varsinkin ruotsissa. Olemme hieman "takapajula" joten en usko että suomeen rantautuu tämä "short king" trendi koskaan, valitettavasti.

Ongelmana ei oikeastaan ole itse pituus, vaan negatiiviset piirteet jotka liitetään lyhyeen mieheen. Samalla täytyy myös ottaa huomioon hierarkia, missä pidempi mies on eri tasolla. Samalla tavalla naisia rankataan; eli laiha nainen on yleensä aina automaattisesti kauniimpi verrattuna lihavaan. Ehkä paras vertailukohta on että lyhyt mies on naisille vähän samalla tavalla kuten lihava nainen on miehille. Brutaalia mutta totta.

t: 166cm mies

Vierailija
339/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa miehet itse kuunteletvat ja kunnioittavat pidempiä ja möreäääneisimpiä miehiä enemmän. 

Ja harvoinpa miehet haastaa riitaa niiden isojen miesten kanssa.  

Naiselle miehet ovat kuitenk se isoin uhka, mutta oikeanlainen mies voi olla suurin turva. 

Yleensä  ne pidemmät ja möreä-ääniset testataan tappelussa. Vasta jos häviää, niin tulee se kunnioitus. Ei kunnioitusta anneta tyhjästä.

On totta että iso mies syö paljon monen edestä sapuskaa, mutta jos se ei ole soturi, niin se syö vain meidän kuormasta.

Ei sellaista kunnioiteta, joka vain syö, koska on iso.

Vierailija
340/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituudella ei ole merkitystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi