millainen on hyvä munavoi
Kommentit (19)
Ei missään nimessä margariiniä, hyi hemmetti.
6 kovaksi keitettyä kananmunaa
1 purkki raejuustoa
ripaus suolaa
hienonna munat haarukalla, lisää joukkoon raejuustoa, notkista raejuuston liemellä . mausta suolalla.
Ja niin monta munaa kun saat siihen ajettua
Mieluummin Dellariinia tai Oivariinia niin ysyy notkeampana.
(kakkosen ohje onkin toooosi aito margariineineen HYI!!!!)
Ja sitten olen laittanut ripauksen suolaakin. Joskus olen laittanut "kevennykseksi" myös raejuustoa kun jossain ohjeessa oli mut se ei pysy kovin hyvin kasassa.
6 kovaksi keitettyä kananmunaa
1 purkki raejuustoa
ripaus suolaahienonna munat haarukalla, lisää joukkoon raejuustoa, notkista raejuuston liemellä . mausta suolalla.
MunaVOIsta oli kyse... Ei mistään sörsseleistä....
VAi Voi Dellariini tai Oivariini kelpaavat.
Paitsi että voi on liian kovaa ja Oivariinissa on E-koodeja eli Dellariini on paras voi-tuote.
Uskottelevat tuon olevan yhtä hyvää, ja ehkä heistä onkin.
Kiva, kun nää viestin numerot vaihtuu.
Yhdyn niihin joiden mielestä hyvässä munavoissa on voita ja munia eikä mitään muuta.
Sellaiseen peruspussilliseen karjalanpiirakoita (siis tarkoitan niitä pakasteversioita, ikävä kyllä mulla ei ole mahdollisuutta tehdä piirakoita itse, vaikka ne olisivatkin tietysti sata kertaa parempia niin) keitän neljä munaa ja lisään voita vähitellen samalla kun sössään munia haarukalla, joten en ole koskaan mitannut voin määrää tarkalleen. Lopetan sitten kun alkaa näyttää sopivalta. Olisiko siinä sitten se 50g, vai mitä...?
itse laitan siihen jonkin verran kyllä voita sekaan, mutta ei tarvi paljoa. Ja aromisuolaa, siitä tulee enemmän makua kun pelkästä suolasta.
jos kerran tiedätte että siihen tulee munia ja voita???
tarjosin maukkaan vaihtoehdon, jos ei kelpaa niin ei sitten.
kaikenlaisia sitä on taas liikenteessä.
lähdenpä tästä syömään munavoita, anteeksi munaraejuustoa.
Mutta muna-raejuusto ei ole munavoita tietenkään. Joku ehkä preferoi ensinmainittua.
Raejuustosta saa paljon proteiinia, voista vaan kovaa rasvaa!
Koskaan ei ole iho voinut paremmin kuin nyt kun vaihdoin margariinit ja kremet voihin, oliiviöljyyn ja kermaan :D
Niin ja aromisuola sisältää aromivahvennetta joka ei todellakaan ole terveellistä kenellekään, ei varsinkaan lapsille. Jus oli lehdessä juttua että tullaan kieltämään kokonaan.... Niin,e ttä pisteleppä sä vaan "terveysssörsseliä" naamariin
että keitetään kananmunat ja voi on otettu pehmenemään jo hyvissä ajoin ennen munavoin valmistusta.
Ammattilainen käyttää aina voita.
Voin voi pehmittää mikrossa hätätapauksessa.
Minä haluan että massa on sileää ja hurautan kananmunat sauvasekoittimella tai teholeikkurilla tasaiseksi massaksi ja lisään pehmitetyn voin ja suolaa.
Hätätilanteessa voin käyttää kotioloissa voimariinia tai siis oivariinia voin sijasta.
Painostaan saman verran munia kuin voita niin hyvä tulee ja jos haluaa keventää niin laittaa munia enemmän kuin voita mitkään raejuusto kikkailut ei kuulu munavoihin.
erehdyin kerran tekemään. Raejuusto erikseen ihan hyvää. AJa aromisuola huh huh, käyttääkö joku oikeasti sitä kamalan makuista sotkua?
Epäilen, että voita oli vatkattu(?) ennen munien laittamista. Kokeilin kotona, mutta yhtä hyvää kuin serkulla en saanut tuolla konstilla aikaiseksi.
Itse keitän 2-3 kananmunaa ja laitan siihen sopivasti margariinia. Munat saan sopivan kokoiseksi leikkaamalla ns.ristiin munaleikkurilla.
Minusta munavoi on aina hyvää, jääkaapissa se menee huonoksi joten tee se vähän ennen tarjoilua. Jotkut lisäävät siihen hieman persilijaa.