Siis onko oikeasti ihmisiä jotka syö samaa ruokaa monta päivää peräkkäin? Mitä ihmettä?
Siis sehän ruoka on ihan hirveän makuista ja väljähtänyttä jo seuraavana päivänä, jos minä teen liikaa ruokaa niin heitän sen vain roskiin tai annan koiralle.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi syödä kuukausitolkulla samaa ruokaa ja vuosi. Tai viikkoja. Ellei tämä tilanne Suomessa parane.
Ei tarvitse edes olla köyhä. Meillä oli ihana sukulaistäti, nyt jo edesmennyt, joka kertoi syövänsä samaa ruokaa päivälliseksi melkein joka päivä. Hän asui isossa asunnossa mukavassa kaupunginosassa. Rahasta eiollut pulaa, mutta hän ei ollut shoppailijatyyppiä. Hän oli käynyt talouskoulua nuorena ja se ruoka, jota hän tarjosi vieraille, oli aina erittäin maukasta. Kysyin häneltä kerran neuvoakin ja yritin tehdä kotona samalla lailla, mutta minun tekemänäni se ei ollut niin hyvää!
Joku Guinnessin ennätyskirjan pihi rikas eli kylmällä kaurapuurolla.
Näitähän varmasti on. Mutta sukulaistäti ei ollut pihi vaan piti siitä ruoasta, jota tavallisesti söi. Se oli monipuolista eikä kovin halpaa, joten ei ollut kyse nuukuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi syödä kuukausitolkulla samaa ruokaa ja vuosi. Tai viikkoja. Ellei tämä tilanne Suomessa parane.
Jauhelihaa ja makarooonia.
Heppi nousuun.
Toivottavasti kuitenkin tummaa makaronia, jossa on enemmän ravintoaineita.
No emmä ainakaan jaksaisi joka päivä tehdä vain pientä annosta itselleni ruokaa. Mieluummin teen isomman satsin, jota sitten saan töihin evääksi ja syön myös illalla kotona. Varmaan sitten teen niin hyvää ruokaa, ettei se mihinkään yhdessä eikä kahdessakaan yössä väljähdä.
Vierailija kirjoitti:
AP on ilmeisen toistaitoinen tunari, jos tekee hirveää ruokaa liian paljon. Silkkaa tuhlausta, niin ajan kuin rahan. Pysyisi vaan mäkkärin pöperöissä.
Lisäksi se on tyhmä trolli. Toivottavasti ei lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko oikeasti ihmisiä jotka kysyy tällaista netissä? Mitä ihmettä?
Ap oikeasti trollaa. Hän haluaa ihmisten pöyristyvän ja raivoavan ketjuun miten epäekologista, typerää ja epätaloudellista hänen keksitty toiminta on.
Vierailija kirjoitti:
Siis sehän ruoka on ihan hirveän makuista ja väljähtänyttä jo seuraavana päivänä, jos minä teen liikaa ruokaa niin heitän sen vain roskiin tai annan koiralle.
Siis sinähän teet hirveän makuista ruokaa kun et parempaa osaa. Tuskin pystyt oppimaan vaikka opetettaisiin.
Yksin asuvana kokkaan aina ruokaa kolmeksi päiväksi kerralla, yhteensä kuusi ateriaa. Sen verran hyvin olen oppinut kokkaamaan, ettei tee lainkaan tiukkaa syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä. Ihmisillä on nykyään täysin vääristynyt suhde ruokaan, sitä syödään vain nautinto edellä, terveydestä välittämättä. Itselleni ruoka on polttoainetta jaksamiseen, ja terveellisyydestään huolimatta (tai ehkä juuri sen takia) maut ovat kyllä kohdallaan. Turhamaista pilalle hemmotellun pullamössön ulinaa tuollainen AP:n kaltainen ruokakitinä, itse lopetin moisen vinkumisen jo kolmevuotiaana.
Sinulla ei ihmettelemisen aiheet lopu! Ihmettelet silmälasien käyttäjiä ja paljon muita.
Missä tynnyrissä sinua pidetään, kun et käsitä tällaisia muille ihmisille tavallisia asioita?
Ruoka väljähtänyttä? Nyt täytyy kysyä, mitä sisältää sellainen ruoka, joka "väljähtää" päivässä.
Eikö ap tiedä, että meillä täällä Suomessa on joka taloudessa jääkaappi, jossa saa ruuan säilymään monta päivää?
Mä kun asun yksin, niin teen aina kaikkia ruokia 2 annosta ja syön kahtena päivänä. Ei kaikkien ruokien maku siitä edes juuri kärsi, mutta jos vähän kärsiikin, niin ei mua haittaa yhtään. Laiskuus on suurempi kuin makuelämysten haku noin arkisin ainakin.
NO emmä tierä lähestyn ruokaa polltoaineena, lounas on joka päivä sama normiolosuhteissa, päivällinen on..no usein sekin usean päivän samaa. Ravintolakulttuuri on mun keittössä.
Mä ajattelen niin, että syön arkena yksinkertaisesti ja niin, ettei ole paljoa vaivaa, ja sittten herkuttelu mauilla viikonloppuna. Ja kun yksin asun, niin en viitsi mitään yhden hengen pikkunokareita ruokia kokkailla arkisin. Niinpä teen muutaman annoksen aina kerralla ja syön jääkaapista, lämpimät ruoat sitten mikrotettuna, niin kauan kuin riittää. Teen etätöitä, ja minusta on kiva että ei joka päivä tarvi alkaa kesken työpäivän laittaa mitään. Nyt on jääkaapissa eilen tehtyä Nizzan salaattia odottamaassa, nam :)
Joo ja joku merkkiuskollinen juo samaa viinaa vuosikymmeniä,on se kyllä ihme,mutta niitä juomia ei heitetä viemäriin vaan kurkusta alas.
Siis, ihanko, oikeastiko - suoraan roskakoriin lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ruuat maistuu paremmalta seuraavana päivänä. Täyteläiset keitot ja lihapadat esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
No emmä ainakaan jaksaisi joka päivä tehdä vain pientä annosta itselleni ruokaa. Mieluummin teen isomman satsin, jota sitten saan töihin evääksi ja syön myös illalla kotona. Varmaan sitten teen niin hyvää ruokaa, ettei se mihinkään yhdessä eikä kahdessakaan yössä väljähdä.
Ehkä sinun tekemäsi ruoka sopii vain sinulle tai koiralle?
syö , keitot ja laatikot muuttuu vaan paremmaksi , ei väljähy, tulee pikantti maku
Jauhelihaa ja makarooonia.
Heppi nousuun.