Miten hyväosaiset voisivat hyötyä hyvinvointivaltiosta?
Kommentit (22)
Jos on varma, että pysyy hyväosaisena hautaan saakka, niin ei mitenkään. Mutta jos asiasta on epävarmuutta, se luo turvallisuuden tunnetta.
Lisäksi rahaa säästyy, jos ei tule moraalista pakkoa tukea esim pulaan joutuneita sukulaisia.
No etkö nyt yhtään hyödy siitä että sähköverkko toimii ja tiet on kunnossa ja sairaalaankin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
No etkö nyt yhtään hyödy siitä että sähköverkko toimii ja tiet on kunnossa ja sairaalaankin pääsee.
Niin ja ruokaa saa kaupasta, rahaa saa pankista ja seinästä, poliisi pitää hurjastelijat kurissa, vaatteita kaupasta jne kyllähän näitä on kun vaan jaksaa luetella
Jokaisen hyvätuloisen pitäisi miettiä oman hyvätuloisuutensa edellytykset. Kuinka moni heistä olisi hyvätuloinen ilman valtiota? Kenties yksi olisi, isoimman rosvojoukon päällikkö.
Aika vähissä on "hyväosaiset", joilla riittää rahat, kun joutuvat vaikka onnettomuuden takia teholle, pitkään sairaalahoitoon ja työkyvyttömäksi. Sosiaaliturva on kuin vakuutus niille, jotka eivät itse sellaisia ymmärrä hankkia. Ja niissäkin on yläraja.
Ainakin minä arvostan sosiaaliturvaa ja maksan sitä varten mielelläni veroja, vaikka on hyvä palkka ja miljoonan omaisuus. Vaimolla vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa näistä ei toimi kuin sähköverkko ja sekin riistohinnoilla, ei verovaroilla.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen hyvätuloisen pitäisi miettiä oman hyvätuloisuutensa edellytykset. Kuinka moni heistä olisi hyvätuloinen ilman valtiota? Kenties yksi olisi, isoimman rosvojoukon päällikkö.
Valtio ei takaa kenellekkään hyvä tuloisuutta tai varallisuutta vaan itse asiassa pitää kansan köyhänä verottamalla ja säännöstelemällä kuka saa ja mitä saa. Ihmisen täytyy ihan perehtyä rahapeliin jos meinaa vaurastua ja pitää vaurautensa.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähissä on "hyväosaiset", joilla riittää rahat, kun joutuvat vaikka onnettomuuden takia teholle, pitkään sairaalahoitoon ja työkyvyttömäksi. Sosiaaliturva on kuin vakuutus niille, jotka eivät itse sellaisia ymmärrä hankkia. Ja niissäkin on yläraja.
Ainakin minä arvostan sosiaaliturvaa ja maksan sitä varten mielelläni veroja, vaikka on hyvä palkka ja miljoonan omaisuus. Vaimolla vielä enemmän.
Näin sosiaaliturvan pitäisi toimia, autetaan silloin kun tarve on. Nyt sosiaaliturva on piikki auki olla ottamatta mitään vastuuta itsestään ja elämästään. Se ei ole hyvinvointia kenellekään.
Johan ne hyötyvät kaikilla samoilla tavoilla kuin muutkin. Vai haluaako hyväosainen jotain extrabonuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa näistä ei toimi kuin sähköverkko ja sekin riistohinnoilla, ei verovaroilla.
Shh, ei pilata hyvää argumenttia tosiasioilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ruokaa saa kaupasta, rahaa saa pankista ja seinästä, poliisi pitää hurjastelijat kurissa, vaatteita kaupasta jne kyllähän näitä on kun vaan jaksaa luetella
Nuo kaikki ovat ns yövartijavaltion julkisia palveluita, tai kaupallisten toimijoiden.
Yritystukia, verohelpotuksia, matkakorvauksia, tien hoitoa, tarjolle saa myös museot ja kirjastot, tapahtumia. Palveluja saa rahalla helpommin, jos on jo sitä. Köyhä ei saa oikeastaan mitään tällä hetkellä, ellei ole millä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sosiaaliturvan pitäisi toimia, autetaan silloin kun tarve on. Nyt sosiaaliturva on piikki auki olla ottamatta mitään vastuuta itsestään ja elämästään. Se ei ole hyvinvointia kenellekään.
Sosiaaliturva ryöstää yksilön vastuun omasta elämästään melko petollisella tavalla, ei kannusta ottamaan vastuuta elannostaan ja tämä ei takaa hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Westendiläiset sas eniten kelakorvauksia, sairaanhoito.
Turvallisuus, koulutus, perusinfra, palvelut, eläkkeet
Koska maksavat sairaanhoidonkin pitkälti itse. KELA korvaus on ainoastaan omavastuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta olen kanssasi samaa mieltä. Harva vastustaa verovaroin kustannettua sosiaaliturvaa. On vain mielipide-eroja, mitä kaikkea sen pitäisi kustantaa.
Aivoleikkauksien verran olen saanut enkä tule ikinä maksamaan niiden kustannuksia takaisin veroina vaikka kuinka yrittäisin. Julkinen sairaanhoito on arvokas asia.
Turvallisuus ja terveydenhuolto lienee aika tärkeitä. Hyvätuloinen voi aina siirtyä keskituloiseksi tai huonotuloiseksi, jos tuntuu siltä, että veroja tulee maksettua liikaa.
Ei tarvi asua vartioidussa eläintarhan apinahäkissä.
Westendiläiset sas eniten kelakorvauksia, sairaanhoito.
Turvallisuus, koulutus, perusinfra, palvelut, eläkkeet