Jouduin Kelan pakottamana muuttamaan pieneen yksiöön, tämä minulle masennus ja ahdistusta, voiko Kelasta saa tukea yksityiseen psykiatriin?
Jouduin Kelan pakottamana muuttamaan pieneen yksiöön, tämä minulle masennus ja ahdistusta, voiko Kelasta saa tukea yksityiseen psykiatriin?
Kommentit (57)
Hoitopolkuhan menee julkisella niin, että ensin menet tk-lääkärille, joka ehkä kirjoittaa sinulle lähetteen psykiatrille. Psykiatri määrää lääkkeet, todennäköisesti Mirtazapinia, sekä mahdollisesti saat aikoja psyk. hoitajalle. Lääkäri saattaa myös kirjoittaa Kelalle lausunnon kuntoutuspsykiatriaa varten, mutta siitäkin maksat omavastuun. Jos haluat psykiatrilla laukata niin maksat itse.
Maksa 39 euroa, niin sinulle opetetaan, miten sisustat sinkkuyksiöstäsi upean unelmakodin:
Alieeni kirjoitti:
Ei nää hyväösaiset petsinallet ymmärrä minkälaista on asua pikkuasunnossa vähill tuilla. Toivottavasti näille ilkkujille tulee joskus sama vastaan. Toki jotain "mukavampaa" voisi heille käydä mielestäni
Olin tosi onnellinen 21 neliön asunnossa neljä vuotta. Asunto ei ollut edes mitenkään hieno tai valoisa. Hyvä koti oli minulle. Tämän jälkeen muutin yhteen puolison kanssa.
mihin yksi ihminen tarvitsisi monta huonetta? Liikaa luksusta työttömälle, liian hyvään totuttu. Veronmaksajien taskussa käsi.
Minä taas muutin aivan omasta tahdostani pienempään asuntoon. Täällä ei ole jatkuvasti möliseviä naapureita ja 21 neliötä on juuri sopiva tila yhdelle ihmiselle.
Menitin merinäköalan ja Kaivopuiston rauhoittavan puistopolut. Minulta meni sielunmaisema ja tuli ahdistus. Täällä Ullalinnassa vain 27 neliön yksiö ilman merimaisemaa. Kahvilatkin täällä ovat huonompia. Vaikkakin enemmän. Miten Kela voi kohdella ihmistä näin?
Ap
Tiedän työssäkäyviäkin, jotka asuu yksiössä. Eivät nostele tukia, maksavat itse alle 2000 nettopalkastaan vuokransa. Miksi jonkun joka elää tuilla pitäisi asua leveämmin?
Asuin vuosia HOASilla 11 neliön solussa. Ap ei ole pientä asuntoa edes nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Haet aktiivisesti työtä ja edes yrität ottaa itsestäsi vastuun sen käsi muiden taskuilla olemisen ja kitisemisen sijaan. Ei se yhteiskunnan velvollisuus ole. Edes yksityisen psykiatrin osalta.
Varmaan ihmiset kerätään kohta isoihin halleihin saamaan kovaäänisistä tehokasta joukkoterapiaa. Onpahan annettu hoitoa. Sen jälkeen heidän pitäisi tietää kuka on mihinkin syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Menitin merinäköalan ja Kaivopuiston rauhoittavan puistopolut. Minulta meni sielunmaisema ja tuli ahdistus. Täällä Ullalinnassa vain 27 neliön yksiö ilman merimaisemaa. Kahvilatkin täällä ovat huonompia. Vaikkakin enemmän. Miten Kela voi kohdella ihmistä näin?
Ap
Älä esitä minua trolli!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet aktiivisesti työtä ja edes yrität ottaa itsestäsi vastuun sen käsi muiden taskuilla olemisen ja kitisemisen sijaan. Ei se yhteiskunnan velvollisuus ole. Edes yksityisen psykiatrin osalta.
Haen töitä aktiivisesti, yli 11 000 hakemusta olen laittanut mutta ei ole töitä tullut
Ap
MITÄ HITTOA, oletko sä nyt muuttanut yksiöön?!! Kuka hoiti muuton ja mikä taho vuokrasi luottotiedottomalle?
Sain Kelasta muutto tukea ja lainasin äidiltä rahaa muuttoon, asunnon sain yksityiseltä vuokranantajalta.
Ap
Muutitko pois Konalasta?
Konalassa asun edelleen pienessä yksiössä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Peter Fryckman? Taasko vihreät tytöt kiusaa?
Vierailija kirjoitti:
mihin yksi ihminen tarvitsisi monta huonetta? Liikaa luksusta työttömälle, liian hyvään totuttu. Veronmaksajien taskussa käsi.
Minulla on 120 m2, eilen olin vielä työtön.
Eutanasia on oiva köyhille tuilla eläville ja muulla roska väelle.
Helpoin ratkiasu on ostaa pari metriä köyttä ja vetää itsensä kiikkuun. Miksi haluaisit elää jos se ei ole minkään arvoista.
Heh heh!
Vakavasti, näin se menee. Terveydenhuollon, asumisen, koulutuksen ja muun hyvinvoinnin heikennykset, arvonlisäveron nosto ym. voi tuoda säästöjä ja lisää verotuloja, mutta ihmisten voidessa huonommin kuluja tulee uusista ongelmista. Kuten kärjistettynä tuo asumisen heikennys ja siitä seuraavat psykiatrisen hoidon kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen töitä aktiivisesti, yli 11 000 hakemusta olen laittanut mutta ei ole töitä tullut
Ap
Suksi vit tuun jankuttajaidiootti.
Muutitko pois Konalasta?