Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä - "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"
TE-toimisto on alkanut patistamaan myös edesmenneitä työnhakuun ja tämä hämmästyttää lähiomaisia:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/efe4e044-c02e-4f66-8b25-b55…
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, onhan jo Lindström keksimässä miten vanhukset saadaan takaisin töihin, mukaan lukien jo pois menneet!
Jos tarkkoja ollaan niin sipilän hallitus ja lindström toteutti kuuskymppisten eläkeputken. Sen saman jonka mariinin (tai rinteen) hallitus ensitöikseen poisti koska noiden mielestä kait on parempi että näitä kyykytetään turhilla työnhakuvaatimuksilla se viimeinenkin viisi vuotta ennen eläkeikää.
Sitä suuremmalla syyllä pitäisi seuloa työttömät läpi jotta nähdään onko joukossa työkyvyttömiä ja ovatko kaikki ylipäätään enää edes elossa. Osanottoja ja jaksamisia Väisäsen perheelle suruun.
Loppuu se velttoilu siellä haudassa.
Kumma kun pitää haudan takaakin hakea töitä vielä
Lain mukaan henkilön on itse ilmoitettava työnhaun päättymisestä ja tätä ei voi tehdä lähiomainen ilman valtakirjaa. Harvoin kuolleet kuitenkaan jäävät ilmoittelemaan työttömyyden päättymisestä tai kirjoittelevat valtakirjoja, minkä vuoksi työnhakuvelvoite jatkuu vaikka makaisi jo mallissa.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan henkilön on itse ilmoitettava työnhaun päättymisestä ja tätä ei voi tehdä lähiomainen ilman valtakirjaa. Harvoin kuolleet kuitenkaan jäävät ilmoittelemaan työttömyyden päättymisestä tai kirjoittelevat valtakirjoja, minkä vuoksi työnhakuvelvoite jatkuu vaikka makaisi jo mallissa.
Yhteiskunta jättää omaiset täysin yksin tällaisissa tapauksissa. Miksei joku taho voi järjestää kunnon tietopaketin ja helpottaa hoidettavia asioita?
Eipä juuri yllättänyt, että tapahtui Oulussa.
Sanonnan "Haudassa ehtii levätä" voi näköjään Suomessa unohtaa.
Minä huolestuisin paljon enemmän, jos työvoimaviranomaisena saisin työnhakijalta ilmoituksen työnhaun päättymisestä syyllä "olen kuollut".
Toivottavasti kirjeen saanut on nyt pilven reunalla naureskelemassa tälle Suomen nykymenolle.
Nyt on työvoimapula karmea, kun jo vainaitakin patistellaan työnhakuun. Sen vielä jotenkin olen yrittänyt ymmärtää, että sairaat ja eläkeläiset pitää saada töihin.
Karenssin uhalla on vainaja saatava välittömästi kuntouttavaan työtoimintaan kommentoi TM Satonen.
Haudassamakuupäiviltä on työttömyyskorvaus perittävä takaisin korkoineen.
Niin ap. TE toimisto ei saa DVV:lta ilmoitusta, että henkilö on kuollut.
Omaisten on itse ilmoitettava, että henkilö ei enää ole työnhakija, vaan hän on kuollut.
Myös kuolema on salassa pidettävä tieto.
Kun lääkäri ilmoittaa DVV:lle henkilön kuolemasta, sieltä lähtee heti tieto Kelaan ja Verotoimistoon.
Sitä en tiedä, miten se tieto menee välittömästi myös pankkeihin.
Kun eihän DVV tiedä, minkä pankin asiakas vainaja on ollut.
Pystyis hän vielä vaikka kummittelemaan jossain 9e päivä
Kuulostaa keksityltä huuhaalta. Misinformaatio ilmoitetaan poistetyavaksi.
Mistä on keksitty, että työkkärissä on kristallipallo, josta voidaan katsoa, ketkä eivät enää ole asiakkaina? Jos ilmoitusta ei tule, järjestelmä lähettää kirjeitä.
Tottakai, onhan jo Lindström keksimässä miten vanhukset saadaan takaisin töihin, mukaan lukien jo pois menneet!