Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairas sisko pompottelee

Vierailija
19.06.2024 |

Siskoni on pitkäaikaissairas ja alkanut nyt jatkuvasti komennella minua tekemään kaikkia töitä hänelle. Eivät siis ole mitään välttämättömiä asioita joita hän ei sairauksiltaan voisi tehdä vaan remonttia yms. Jos en hänen pillinsä mukaan tanssi alka valitus ja halveksunta yms.

Toistaiseksi olen nyt kynsin hampain suostunut kun sisko on kuitenkin sairas. Mutta alkaa hiljalleen kypsyä tähän kun tuntuu että hän vain uhriutumalla pompottelee minua.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus sanoa ei. Pompotteluun ei tarvitse suostua.

Vierailija
2/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö häntä kun et uskalla kieltäytyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on oma elämä, omat tekemättömät työt ym. Ei minulla olisi moiseen mahdollisuuksia. Itsellekin pitäisi apuja ostaa tai nähdä hirveästi vaivaa, kun kaikkea en ehdi itse tehdä. 

Saatko sinä siskoltasi mitään iloa tai apua elämääsi? Kuulostaa ikävältä ja vaativaiselta ihmiseltä. Apuja saa ostamalla. 

Vierailija
4/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta teitä on kaksi sairasta, ellet tee pompottamisesta loppua. Opettele sanoon EI, se on yllättävän helppoa ja vapauttavaa.

Vierailija
5/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö häntä kun et uskalla kieltäytyä?

Ja en kysynyt pahalla. Mulla aavistuksen samantyyppinen tilanne, mutta sisarukseni on paljon pipimpi päästään. En haluaisi olla tekemisissä mutta pelkään että tekee kaikesta sitten ihan helvettiä kun vanhempamme kuolevat. Kaikki kyllä kaatuisi mun niskaan muutenkin varmaan.

Vierailija
6/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjaa Vedä rajat ja ota oma elämä haltuusi. Siinä on oma lukunsa sille miten perheenjäsenten kesken vedetään terveet rajat. Oli todella hyvä kirja muutenkin. 

Vierailija
7/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kyse välttämättömästä avusta, vaan jostain remonttihommista ym, niin sano hänelle ihan suoraan että et jaksa, ja voisiko hän vaikka palkata jonkun tekemään ne hommat. 

Vierailija
8/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamala tilanne. Mutta jos et sano mitään, hän olettaa että se on ok.

Ilmoita hänelle että sulla on omakin elämä etkä jaksa etkä pysty enempään. Onhan sinulla tiedossa että kunnalta voi saada kotiapua. Vaikeinta on kuitenkin sinun kiintymyksesi. Pelkäätkö jääväsi yksin? Hae keskusteluapua seurakunnasta tai jostain. Jos et pidä rajojasi, sairastut itsekin 

Vierailija
9/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ostaa palvelut muualta.

Vierailija
10/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirje, niin ennätät ajatella asiat perinpohjin. Perustele hyvin.

Keskustelu on mahdotonta tällaisten ihmisten kanssa, todennäköisesti seuraa suuri huuto ja mekastus, syyttely ja kuten kerroit, halveksunta. Ja jos erehdyt sanomaan vastaan, voi olla seurauksena käsirysy tms. Vältät nämä vaikeudet pitämällä etäisyyttä ja kirjoittamalla paperille ajatuksesi. Etkä tietenkään ota pitkään aikaan puheluita, vierailuita tms. vastaan, koska on mahdollista, että hän suuttuu. Pidä kunnon lepotauko ja loma.

Ala elää lopultakin ihan ikiomaa elämääsi.

Vierailija
11/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasteni isä meni viikonloppuina tekemään ilmaista duunii systerilleen. Viikot se oli töissä, eikä osallistunut pienten lasten hoitoon mitenkään. Puoli vuotias ja 2- vuotiaat muksut oli.

Minä jaksoin kyllä ihmetellä sitä, että käyttää vapaapäivänsä ollakseen toisten orja. Olisin minä tarvinnut myös huilihetken viikonloppuna sen pari vuotta kestäneen yövalvomisieni takia.

No sitten myöhemmin kun oli fyrkasta tiukkaa, niin sitä ei kyllä napannut tehdä viikonloppuisin palkallista työtä.

Vierailija
12/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lasteni isä meni viikonloppuina tekemään ilmaista duunii systerilleen. Viikot se oli töissä, eikä osallistunut pienten lasten hoitoon mitenkään. Puoli vuotias ja 2- vuotiaat muksut oli.

Minä jaksoin kyllä ihmetellä sitä, että käyttää vapaapäivänsä ollakseen toisten orja. Olisin minä tarvinnut myös huilihetken viikonloppuna sen pari vuotta kestäneen yövalvomisieni takia.

No sitten myöhemmin kun oli fyrkasta tiukkaa, niin sitä ei kyllä napannut tehdä viikonloppuisin palkallista työtä.

Oletko tullut ajatelleeksi, että miehesi rakastaa siskoaan. Sisarukset ovat myös perhettä.

Vierailija
13/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka vitsillä, kuinka paljon hän maksaa tunnilta sinulle. Jos vastaa jonkin summan, sanot että palkkaa joku, sinulla on omat työt ja elämä. Jos suuttuu, totea, että aikasi on arvokasta, et ala ilmaiseksi tekemään töitä hänelle.

Tai helpointa, mutta rasittavaa, sanot vain yhä uudestaan ei, ei käy nyt, ei tällä kertaa.

Tuollainen ihminen ei luovuta, etenkään Jos on narsisti. Syyllistää loputtomasti ja rajojen asettaminen on vaikeaa, jos on pakko olla tekemisissä. Teoriassahan tuo on helppoa, sano vain ei. Käytännössä ei mene niin.

Vierailija
14/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua käytettiin myös monta kertaa hyväksi teettämällä pikku- ja isojakin hommia ja luvattiin maksaa työstä. Oli veneen korjaamista ja huoltamista, remonttia yms. Kun maksua ei kuulunut, tuli kaikenlaisia syitä miksi juuri nyt ei voi maksaa. Joskus sain jotakin ja joskus en. Kympillä tunti en tuntenut ammataitoani ja työn jälkeä kovinkaan arvostetuksi. Kyseessä siis ihmiset joiden luulin olevan ns. ystäviä.

Loppui kun päätin että nyt riittää ja sanoin että ei kädet enää kestä. Ah, tätä vapautta.

Vierailija
15/15 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että miehesi rakastaa siskoaan. Sisarukset ovat myös perhettä.

Omaa perhettä vaimoa ja lapsiaan ei rakastanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan