Uskaltaisitko lähteä ainoana aikuisena kolmen pienen lapsen kanssa etelän lomalle?
Kommentit (49)
En lähtisi. Kun olette vaikka ravintolassa syömässä ja yhdelle tulee vessahätä, mitä teet? Jätät kaksi pöytään keskenään ja lähdet yhden kanssa vessaan vai lähetät kaksi vessaan? Rankkaa on.
Jos ne olisi omia eli minun itseni kasvattamia, niin sitten kyllä.
En. Etelänlomilla lasten mielestä on yleensä paras juttu uima-allas ja ranta. Kolmea on mahdotonta valvoa riittävän hyvin yksin edes altaalla, rannasta nyt puhumattakaan.
Olet kai eronnut, isä viikolla mene yksin ja nautit ihan hyvällä omallatunnolla.
En lähtisi kolmen noin pienen kanssa kuin korkeintaan lähikauppaan. Ja lapset olivat silloin omia.
En nyt oikein mielellään. Luulen että kaksi aikuista ja kaksi huonetta alkaa olemaan minimi. Ja lisäksi pitää olla lapsille sopiva paikka, että saa palveluja ja lapsille sopivia juttuja. On myös vaarallisia maita johon ei kannata viedä lapsia, ettei joku nappaa tms. Joskus mummo ja vaari voi auttaa, jos nuoria ja vielä jaksaa. Tai serkku, kummi, lapsiystävällinen ihminen tms. Rannalla turvallisuusasiat korostuvat ja teiden lähellä. Kuumaa ei liikaa tai auringonpistosta. Lasten huolto on vaativaa, pitää olla rahaa paljon ja aikaa. Iso lapsi ei jaksa pieniä? Lapsi ei jaksa istua bussissa välttämättä kiertoajelulla jos on kovin pieni tai mennä kirkkokierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Vähintään yksi käsi per lapsi tarvitaan ja mulla on vaan kaksi kättä.
Miksi yksi käsi per lapsi? 10-vuotias ei tarvitse aktiivista kiinnipitoa ja pienimmän kiinnipito ratkeaa vaikka talutusvaljailla.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Vähintään yksi käsi per lapsi tarvitaan ja mulla on vaan kaksi kättä.
Samaa mieltä!
Mitä lomaa se muka on jos lapset roikkuvat mukana?
Mä olin kahden lapsen kanssa kun he olivat 4v ja 5v. Ei mitään ongelmaa. Toki olin tarkoituksella varannut all inclusive hotellin, joten buffaan pääsi suoraan eikä tarvinnut istua pöydässä odottelemassa tarjoilijaa/ruokia. Lisäksi olin valinnut hotellin jossa oli pienille suunnattu "vesipuisto" liukumäkineen. Siellä me viihdyttiin useimmat päivät. Silloin kun viereystila oli hyvä käytiin sitten paikallisessa keskustassa ja kerran ravintolassa. Muuten siis lähinnä oleskeltiin hotellilla. Oli oikein mukava loma.
Mikä idea tuollaisessa lomassa on? Mitä lapset saa ulkomaanmatkasta irti?
Mitä lapset saavat irti lomasta?! No ihan saman kuin aikuisetkin. Aurinkoa, uimista, jäätelöä, aikaa perheen kanssa ilman arkivelvoitteita. Enpä ole vielä tavannut lasta, joka ei haluaisi lomalle. Toki se on sitten aikuisten resursseista kiinni pystytäänkö loma mahdollistamaan.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Kun olette vaikka ravintolassa syömässä ja yhdelle tulee vessahätä, mitä teet? Jätät kaksi pöytään keskenään ja lähdet yhden kanssa vessaan vai lähetät kaksi vessaan? Rankkaa on.
Kysytkö tosissasi jättäisinkö 10v lapsen pöytään odottamaan vai ottaisinko vessaan mukaan? No todellakin jättäisin pöytään. Ja jos se on se 10v kenelle iskee vessahätä niin hän käy sitten yksinään siellä vessassa. Ei ole rankkaa.
En edes yhden lapsen kanssa ulkomaille.
Riippuu lapsista ja keskimmäisen iästä. Ja 10.vuotias on jo iso ja voi auttaa pienempien kanssa.
Ihmettelen aina tuota uskaltaisitko asennetta. Mitä uskaltamista tuossa on? Olen matkustanut yksin ja elämäni ensimmäisen ulkomaan reissun tein myös yksin. Olen oman tien kulkija. Olen kolunnut jopa Lähi-Idässä yksin naisena, ei käynyt mielessäkään että pitäisi pelätä jotain. Eniten pelkään sitä, jos en tekisi jotain asioita vain pelon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina tuota uskaltaisitko asennetta. Mitä uskaltamista tuossa on? Olen matkustanut yksin ja elämäni ensimmäisen ulkomaan reissun tein myös yksin. Olen oman tien kulkija. Olen kolunnut jopa Lähi-Idässä yksin naisena, ei käynyt mielessäkään että pitäisi pelätä jotain. Eniten pelkään sitä, jos en tekisi jotain asioita vain pelon vuoksi.
Onko sulla ymmärryksessä jotain vikaa? Nyt puhutaan pienten lasten kanssa matkustamisesta, eikä sun voimaannuttavista seikkailuistasi Lähi-Idässä.
Minä olin aikoinaan 3 ala-asteikäisen kanssa. Poikkeuksellisesti varasin pakettimatkan all inclusive-hotelista. Kohteessa oli suomalainen opas. Ajattelin, että jos jotain sattuu, niin oppaaseen voisi ottaa ensimmäisenä yhteyttä. Jos olisin ollut huoneessa vaikka ripulissa, niin tuon ikäiset lapset olisivat osanneet hakea jotain ruokaa omasta hotellista