Heikot fyysiset voimat 25 vuotiaalla miehellä
Hei, kertokaa miten voi olla mahdollista, että olen fyysisesti näin heikko. Salilla tytöt nostaa enemmän rautaa vaikka niillä ei ole testosteronia?? Tämä ei taatusti ole normaalia. Mitä pitäisi tehdä? Mennä lääkäriin? Treeni ei minulla kasvata voimaa juuri yhtään.
Kommentit (30)
Onko harjoittelu progressiivista? Tämä sakkaa monella. Tekniikat oikein?
Progressiivinen ohjelma toki käytössä. Olen tosiaan huomannut, että pitemmät sarjat tuottaa parempia tuloksia minulla. Salin lisäksi harrastan juoksua, niin sekin vaatii energiaa. Vaikea vaan keksiä mitä söisi päivän aikana, että energiantarpeen saisi täytettyä. En myöskään syö lihaa, niin se vähän rajoittaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Onko harjoittelu progressiivista? Tämä sakkaa monella. Tekniikat oikein?
Eräs tuttuni (nainen) aloitti salitreenaamisen. Oli saanut jostain sopivan treeniohjelman aloittelijalle. Jossain vaiheessa ihmetteli, kun ei enää tulosta syntynyt. Oli nitkuttanut sillä samalla ohjelmalla yli 2 vuotta. Kukaan ei ollut kertonut, että sitä rautaa pitää säännöllisesti lisätä, että kehitys jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Progressiivinen ohjelma toki käytössä. Olen tosiaan huomannut, että pitemmät sarjat tuottaa parempia tuloksia minulla. Salin lisäksi harrastan juoksua, niin sekin vaatii energiaa. Vaikea vaan keksiä mitä söisi päivän aikana, että energiantarpeen saisi täytettyä. En myöskään syö lihaa, niin se vähän rajoittaa.
-ap
Oletko kokeillut soijarouhetta? Siinä on yli puolet proteiinia, ja on halpaa. Sitä voi heittää puuroon, viiliin, tai rouskutella ihan sellaisenaan, toki jonkun juoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän miehen joka oli aluksi niin heikko, että penkkipunnerruksessa pelkän tangon sai vapisten ylös. Aloitti kuntosalilla treenaamisen ja 6v kuluttua nosti penkistä 150kg ja kyykkäsi farkut jalassa 200kg. Jostain se on aina aloitettava.
Kuulostaa lisäravitulta ;)
Kävi myös mielessä. Tuolle olisi ollut 100kg varsin haastava suoritus, mikäli on aikuinen mies. Kaikki eivät nosta 150kg edes "lisäravinteilla".Ei mopolla puuhun.
Vielä lyhyesti. Jos aloittaja on läpipaskuri, niin lyhyitä toistoja kapealla otteella (ettei loukkaannu), jos taas lihomiseen taipuvainen niin pitempiä sarjoja yleisesti. Välillä voi käydä lähellä maksimia.
-voimamies
Työkaveri valitteli vuosien ajan voiman puutetta ja lopulta lopetti koko saliharrastuksen kun tulokset vain putosivat. Kävi töissä vielä vuosia. Kuoli n. 40 v iässä syöpään. Sairautta ei oltu huomattu, oli joku laajasoluinen tyyppi eli eteni hitaasti. Näin se oli siis vienyt tehoja vuosien ajan ja lopulta vei hautaan.
Treenaat liian kevyillä painoilla ja liian vähän. Itse kun aloitin niin nostin penkistä kerran 50 kg ja 2 vuoden päästä nostin jo 80 kg 15 toistoa. Jalkaprässi enkkani on 350 kg. Enkä edes treenannut tosissani vaan koska olin työtön niin kävin 6 päivää viikosta salilla.
Ei niillä bodarilihaksilla mitään tee. Veljen poika tuollainen pumppi masa ja oli ihan ongelmissa kun piti nostaa maaliastia tellingille. Päätin sitten näyttää pojalle ja riuhtaisin maalit tuhahduksen saattelemana ilmoihin. Siirtyi sitten syömään makkaraa ja juomaan jaffaa. Ei oo bodari lihaksista talkoisiin. Hiihdän helposti 30 kilometriä. Salilla en ole koskaan käynyt, ainoastaan töissä ja hiihtämässä. Nyt olen jo eläkkeellä.
Jos punttisalin hard gainer, yleensä lihaskestävyystyyppi, haluaa lisää punttia, niin pitää tehdä vain yksinkertaisesti pitempää sarjaa. Semmonen sarja tarttuu paremmin. Lihaskestävyystyypin kannattaa tehdä treeni usein.
Nopeusvoimatyyppi hyötyy enemmän esim. lyhyemmistä maksimivoimasarjoista.