Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla kaurapuuro ei pidä nälkää

Vierailija
18.06.2024 |

Mitä syötte puuron lisäksi aamulla (jos siis syötte puuroa) jottei tunnin kuluttua ole kiljuva nälkä?

Mä oon kokeillut kaikenlaista voisilmästä raejuustoon ja päällystettyihin leipiin. Ei auta. Sen sijaan mieheni syö lautasellisen puuroa voisilmällä ja pärjää sillä monta tuntia.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä syödä puuroa, kun samalla joudutaan syömään suunnilleen pienen kaupan sisältö. Paljon järkevämpää syödä aamulla munakas, jos nyt jotain pitää syödä.

Ei pysty aamulla syömään mitään niin tuhtia + siitä tulee huono olo.

Vierailija
22/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi pitää nälkää? Tiedän että olen syönyt ja syön seuraavan kerran 4h päästä lounasta. Ettekö te kestä nälän tunnetta?

Joillain ei ole mahdollisuutta syödä koko ajan eli 3- 4 tunnin välein. Syön aamupalan klo5 ja seuraavan kerran ehdin syömään joskus aamupäivällä klo10-12 välillä. Keitetty puuro pitää nälän pois kolmisen tuntia jos sitäkään ja sitten tulee niin heikko olo, että ihan oksettaa.

Jos sitä pyhää puurohiutaletta edes haluan syödä, teen siitä tuorepuuron. Jugurttia, täysmaitoa, hiutaleita, proteiinijauhetta kuppiin ja sekoitus, päälle muutama marja, kansi kiinni ja jääkaappiin yöksi. Tällä pärjää sen noin 4-5 tuntia kohtuullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina inhonnut kaurapuuroa. Välillä olen väkisin yrittänyt syödä sitä mutta oksettaa sen maku, rakenne ja koostumus. Ei auta vaikka laittaisin jotain sekaan.

Olen luultavasti allerginenkin sille kun suupielet alkaa halkeilemaan kauraan syömisestä.

Vierailija
24/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi pitää nälkää? Tiedän että olen syönyt ja syön seuraavan kerran 4h päästä lounasta. Ettekö te kestä nälän tunnetta?

Joillain ei ole mahdollisuutta syödä koko ajan eli 3- 4 tunnin välein. Syön aamupalan klo5 ja seuraavan kerran ehdin syömään joskus aamupäivällä klo10-12 välillä. Keitetty puuro pitää nälän pois kolmisen tuntia jos sitäkään ja sitten tulee niin heikko olo, että ihan oksettaa.

Jos sitä pyhää puurohiutaletta edes haluan syödä, teen siitä tuorepuuron. Jugurttia, täysmaitoa, hiutaleita, proteiinijauhetta kuppiin ja sekoitus, päälle muutama marja, kansi kiinni ja jääkaappiin yöksi. Tällä pärjää sen noin 4-5 tuntia kohtuullisesti.

Sullahan pitää puuro hyvin nälkää jos 3 h kuluttua vasta tulee nälkä. Normaali ateriaväli.

Vierailija
25/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat väkisin syödä puuroa aamulla, jos se ei sulla "toimi". Ei se ole mitenkään välttämätöntä ihmiselle, kuten ei koko aamupala.

Itselläni on niin, että jos syön mitä tahansa aamulla, nälkä jotenkin käynnistyy, ja on parin tunnin päästä taas nälkä. Vaikka olisi vetänyt pelkkää proteiinia ja rasvaa mahan täyteen siis. Sen sijaan mitään nälkää ei tule, jos paastoan lounaalle klo 13 asti. Niinpä paastoan, mun kroppa selvästi tykkää siitä. Sullakin voi olla näin, tai sitten sulle toimii kyllä aamupala, mutta ei ehkä tuontyyppinen kuin puuro. Entä smoothie, jossa on myös vaikka jogurttia? Tai joku runsasproteiininen kuten munakas?

Mulla sama. Noudatin ennen orjallisesti sitä "aamiainen on päivän Tärkein ateria" -sääntöä, kunnes kerran nukuin pommiin ja jouduin kiirehtimään töihin ilman aamupalaa ja eväitä. Luulin kuolevani nälkään, oikeasti pelotti että kuinkahan pärjään ilman ruokaa. Kaikki sujui aivan loistavasti, ei ollut yhtään nälkä, vettä join kuitenkin. Sain ruokaa vasta puolilta päivin, eli olin selvinnyt hengissä heräämisestä lounaaseen 7 tuntia! Sen koommin en ole aamiaista syönyt, eli noin yhdeksään vuoteen. Ja laihtunutkin olen ylipainoisesta normaalipainoiseksi.

Vierailija
26/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina inhonnut kaurapuuroa. Välillä olen väkisin yrittänyt syödä sitä mutta oksettaa sen maku, rakenne ja koostumus. Ei auta vaikka laittaisin jotain sekaan.

Olen luultavasti allerginenkin sille kun suupielet alkaa halkeilemaan kauraan syömisestä.

No eihän sun sitten kannata syödä kaurapuuroa. Ite tykkään.

Vierailija
27/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan pitää puuro hyvin nälkää jos 3 h kuluttua vasta tulee nälkä. Normaali ateriaväli.

Ja sulla puuro on vienyt luetunymmärtämisen.

Vierailija
28/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos söisit jotain muuta kuin puuroa?

Vierailija
29/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaiset on "hulluja" Syövät kaurapuuroa, koska joku on sanonut, että sitä pitää aamulla syödä. Oma ajattelu täysin hukassa :)

Syökää nyt ihmeessä sellaista ruokaa, mikä pitää kylläisenä pitempään kuin tunnin.

Tuo kaurapuuron syönti aloitetaan jo vauvasta lähtien, silloin jopa kahdesti päivässä.

Suomalaiset rakastaa pula-ajan tapoja noin yleisesti muutenkin.

Vierailija
30/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan pitää puuro hyvin nälkää jos 3 h kuluttua vasta t

Kyllä minä ymmärsin ettet voi syödä 3 h kuluttua aamupalasta, mutta kommentoin vain sitä, että mielestäni on hyvin, jos puurolla pärjää 3 h ennen kuin tulee nälkä. Vs monella se nälkä tulee jo tunnin kuluttua puuroaamiaisesta.

Vierailija
31/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lause: "Aamiainen on päivän tärkein ateria" on murotehtaan mainoslause. Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Niin kuin ei mainoksissa yleensäkään.

Vierailija
32/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain totuttanu itsesi olemaan kokoajan maha pinkeenä.

Vierailija
33/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos söisit jotain muuta kuin puuroa?

Usen syönkin. Mutta tykkään kaurapuurosta ja haluaisin syödä sitä aamupalaksi.

Vierailija
34/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei syö mitään eli siis paastoaa on huimasti parempi vaihtoehto kuin tuo surkeaakin surkeamman puuron mättäminen.

Se että puuron syönnin jälkeen tulee kiljuva nälkä tarkoittaa että

1. Verensokeri ampui nopeasti ylös

2. Haima joutui pukkaamaan nopeasti paljon insuliinia kiireessä

3. Insuliini romuttaa verensokeri taso ja verensokeri painetaan soluihin väkipakolla.

4. Elimistö reagoi nopeasti tippuvaan verensokeriin nälän tunteella. Energiaa ei ole saatavilla koska insuliini käytännössä pistää elimistön rasvan talletus tilaan.

Näin olen itsekin tämän ymmärtänyt mutta mitä siis tapahtuu minunlaisten kehossa kun syömme puuroa (1 dl hiutaleita, veteen tehty, pieni nokare voita, alle desi maitoa päälle) ja nälkä pysyy poissa poikkeuksetta 4-5 tuntia? Oloni on hyvä ja kylläinen. Onko kehoni erilainen ja mitäköhän haimani ja verensokerini puuhailevat puuron syönnin jälkeen?

Vierailija
35/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä puuroa pitäisi pakolla syödä, jos se ei toimi?

En syö puuroa, syön kasviksia, pähkinöitä, siemeniä ja pari lusikallista voita kahvin seassa. Nälkä tulee 4-6h päästä.

Puuro on halpaa. Paljon muuhun ei enää ole varaa. 

Vierailija
36/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se taas on ihan aidosti herkkua - suolainen puuro voisilmällä ja maidolla! 🥰 Niin hyvää että syön sitä usein illallisen sijaan.

Vierailija
37/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei syö mitään eli siis paastoaa on huimasti parempi vaihtoehto kuin tuo surkeaakin surkeamman puuron mättäminen.

Se että puuron syönnin jälkeen tulee kiljuva nälkä tarkoittaa että

1. Verensokeri ampui nopeasti ylös

2. Haima joutui pukkaamaan nopeasti paljon insuliinia kiireessä

3. Insuliini romuttaa verensokeri taso ja verensokeri painetaan soluihin väkipakolla.

4. Elimistö reagoi nopeasti tippuvaan verensokeriin nälän tunteella. Energiaa ei ole saatavilla koska insuliini käytännössä pistää elimistön rasvan talletus tilaan.

Näin olen itsekin tämän ymmärtänyt mutta mitä siis tapahtuu minunlaisten kehossa kun syömme puuroa (1 dl hiutaleita, veteen tehty, pieni nokare voita, alle desi maitoa päälle) ja nälkä pysyy poissa poikkeuksetta 4-5 tuntia? Oloni on hyvä ja kylläinen. Onko kehoni erilainen ja mitäköhän haim

Elimistömme ja aineenvaihduntamme ovat erilaisia. Ei se kaikilla noin toimi. Yksilökohtaista.

Vierailija
38/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa ja tonnikalaa.

Vierailija
39/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miten hitaat hiilihydraatit pitää joillakin nälkää vain hetken?  

Syön kaurapuuron maitoon tehtynä ilman lisukkeita. Pitää nälkää todella pitkään, ei mikään muu pidä niin pitkään. Jos aamulla syö, helposti menee 6 tuntia tai pidemmästikin. 

Vierailija
40/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sun sitten kannata syödä kaurapuuroa. Ite tykkään.

Ei kannatakaan. Syön mieluummin muroja mehukeiton kanssa aamuisin. Tai vaikka juustoleipää teen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi