Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kovaääninen kantapäätamppaus normaalia elämisen ääntä?

Vierailija
17.06.2024 |

Klo 22 jälkeen.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän käynyt vaatimassa sinua muuttamaan liikkumis ym tapojasi? Valittajat voivat myös opetella käyttämään kuulosuojaimia tai asentaa ännieritystä kattoonsa.

Katsos voi ajatella muitakin eikä vain mitä minä haluan ja mitä muiden pitää muuttaa minun takia.

Miksi valittaa, kun en aiheuta häiriötä? Asun hiljaa ja rauhallisesti, käytän myös kuulokkeita kun kuuntelen paljon podcasteja ja musiikkia. Silti yläkerran tömistelyt kuuluu kuulokkeiden läpi. 

Vierailija
82/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän käynyt vaatimassa sinua muuttamaan liikkumis ym tapojasi? Valittajat voivat myös opetella käyttämään kuulosuojaimia tai asentaa ännieritystä kattoonsa.

Katsos voi ajatella muitakin eikä vain mitä minä haluan ja mitä muiden pitää muuttaa minun takia.

Miksi valittaa, kun en aiheuta häiriötä? Asun hiljaa ja rauhallisesti, käytän myös kuulokkeita kun kuuntelen paljon podcasteja ja musiikkia. Silti yläkerran tömistelyt kuuluu kuulokkeiden läpi. 

Mistä tiedät että et aiheuta häiriöitä? Mitä jos naapurisi ovat sen verran kohteliaita etteivät puutu sinun elämääsi omassa kodissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta; muuta pois. Kantapää kävelijät eivät lopeta muiden kiusaamista. Tapa kävellä ei ole suorassa suhteessa ihmisen painoon. Pieni 35kg lapsikin voi paukuttaa, ja energiaa on, yhtä lailla kuin aikuinen. Mikään muu ei auta kuin, että jompi kumpi muuttaa.

Vierailija
84/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että et aiheuta häiriöitä? Mitä jos naapurisi ovat sen verran kohteliaita etteivät puutu sinun elämääsi omassa kodissasi?

Tässä rapussa heippalaput on aika yleisiä, yhtäkään ei ole minun kohdalle osoitettu koko tänä aikana mitä olen asunut tässä. Kun elää rauhallisesti, saa olla rauhassa.

Vierailija
85/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen valitettavasti tällainen kantapääastuja :D Oman kävelytyylin muuttaminen ei tosin ole niin helppoa kuin täällä sanotaan - yritin yhden naapurin huomauttamisen jälkeen opetella kotona kävelemään enemmän päkiöillä ja sen seurauksena sain ihan järkyttävän kivuliaan penikkataudin toiseen sääreen eli sääri tulehtui. Sen jälkeen opin ottaa rennommin ja suosin esim. villasukkien käyttöä tai muuten hiljaisempaa tepastelua illas-aikaan ja yöllä.

Riittää kun kävelee vähän hitaammin ja vähemmän tarmokkaasti, ei tarvitse sipsutella.

Joo-o, niinhän se teoriassa riittäisi. Kokeile kuitenkin joskus ihan huvin vuoksi muuttaa kaikkea toimimistasi astetta hitammaksi ja katso mitä tapahtuu. Se on yleensä tempperamentti-kysymys (olen kaikessa toimimisessani vauhdikas) eikä synnynnäistä tempperamenttia noin vain mennä muuttamaan erilaiseksi. Joskus toki toivoisin että voisi :) 

Vierailija
86/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen valitettavasti tällainen kantapääastuja :D Oman kävelytyylin muuttaminen ei tosin ole niin helppoa kuin täällä sanotaan - yritin yhden naapurin huomauttamisen jälkeen opetella kotona kävelemään enemmän päkiöillä ja sen seurauksena sain ihan järkyttävän kivuliaan penikkataudin toiseen sääreen eli sääri tulehtui. Sen jälkeen opin ottaa rennommin ja suosin esim. villasukkien käyttöä tai muuten hiljaisempaa tepastelua illas-aikaan ja yöllä.

Ei sitä tarvi päkiöillä kävellä, vaan riittää ettei rymäytä koko painolla jalkoja lattiaan.

Yritin itse joskus matkia naapurin norsu-kävelijää. Sain ihan tosissaan käyttää voimaa ja sehän sattui jalkapohjiinkin.

Vierailija
87/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes osaa kävellä kantapäillä. Sen verran olen harrastanut juoksua, että jalkaterä rullaa normaalisti. Potkulautailussa jalkaterän rullaus korostuu, kun mennään lonkkanivelen pyöritystyylillä myötätuuleen. Kantapäillä kävelijät ovat pitkiä miehiä, joilla on motoriikkavika, kun eivät ole koskaan juosseet ja pizzataksi tuo ruuan.

Vierailija
88/97 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ihminen kävellä asunnossaan vessaan. Laita korvatulpat korviin.

Mutta tämäpä ei kävele vessaan vaan edestakaisin asunnossa pitemmän aikaa. Ei pysy korvatulpat mulla korvissa.

Ap

Laita tippa Loctitea molempiin tulppiin, aivan varmasti pysyy.

Vierailija
89/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta; muuta pois. Kantapää kävelijät eivät lopeta muiden kiusaamista. Tapa kävellä ei ole suorassa suhteessa ihmisen painoon. Pieni 35kg lapsikin voi paukuttaa, ja energiaa on, yhtä lailla kuin aikuinen. Mikään muu ei auta kuin, että jompi kumpi muuttaa.

Ei kai tässä muuta auta kuin muuttaa. Heräsin joskus klo 8 jälkeen paukkeeseen ja tömistely on jatkunut lähes tauotta siitä lähtien. Väsyttää ja suututtaa.

Ap

Vierailija
90/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvassa metelissä keskittyminenkin hajoaa koko ajan.

Vierailija
91/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämäpä ei kävele vessaan vaan edestakaisin asunnossa pitemmän aikaa. Ei pysy korvatulpat mulla korvissa.

Ap

Hanki laadukkaat vastamelukuulokkeet. Mä kuuntelen sellaisilla iltaisin hyviä kirjoja yms, tulee uni hyvin.

Tämä vaikkei naapureista meillä mitään haittaa olekaan. Mut toimii niihinkin ääniin. Olen majoittunut tosi monenlaisissa paikoissa, eikä bosen quietcomfort petä koskaan.

Vierailija
92/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hanki laadukkaat vastamelukuulokkeet. Mä kuuntelen sellaisilla iltaisin hyviä kirjoja yms, tulee uni hyvin.

Tämä vaikkei naapureista meillä mitään haittaa olekaan. Mut toimii niihinkin ääniin. Olen majoittunut tosi monenlaisissa paikoissa, eikä bosen quietcomfort petä koskaan.

Miten nukut kuulokkeet päässä?

Vierailija
93/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sain rauhan vasta kun muutin pois. Terveisiä vain Kallion norsupariskunnalle. 

Vierailija
94/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäätamppaus ei ole milloinkaan normaalia. Mikäli ei pysty kävelemään tamppaamatta, fysiikassa on jotain pielessä. P.S. Tamppaamisen vastakohta EI ole päkiöillä hiipiminen, eikä tamppaamattomuus aiheuta kipuja tai vammoja.

Vierailija
95/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Toi et noin kävellään on suurta itsrkkyyttä. Aina voi joustaa, olla huomaavainen.

Jos mulla ois kantapääkävely niin olisin tietoinen siitä ja kävelisin hiljaa.

Ihmislaji kävelee kantapää ensin. Esim kissaeläimet ei.

Vierailija
96/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vastamelukuulokkeet, niin edes kuule, kun piereskelet, huomaat sen vain hajusta 

Vierailija
97/97 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiire sitä kantapää-ääntä aiheuttaa. Yritetään liikkua nopeammin, pitemmillä askelilla, kuin olisi normaali askelen pituus.

Ja jalkavamma. Kävely on vaan kömpelöä. Sori siitä.