Mitä mieltä ennallistamisasetuksen toteutumisesta?
Itse metsäomistajana olen kahta mieltä.
Ihan hyvä että turvesuot palautetaan jne, mutta jotenkin katkeroittaa se, että joku Saksa ja Benelux-maat on hakannut itse metsänsä ja vaativat ennallistamisia muilta...
Kommentit (33)
Sanovat, että vanhat metsät sitovat hiiltä. Miten muka?
Eikö se ole juuri päinvastoin, eli kasvava ja hyvinvoiva metsä sitoo hiiltä?
Paljon on kadonnut viimeisen 20 vuoden aikana. Olen tyytyväinen. Luulen että kulut jäävät huomattavasti alle arvioidun, kun katsotaan kokonaiskuvaa. Ehkä kolmasosa. Sen voi laskea niin monella tapaa. Nopeasti käyntiin, nii kyseessä hyvä elvytys.
Sitähän jo kohtuullistettiin eli vesitettiin aika paljon alkuperäisestä. Siksi kokoomuksenkin mepit äänestivät asetuksen puolesta.
Itävalta, joka on Venäjän kaasun suurkuluttaja, muutti yllättäen kantaansa, ja asetus meni läpi, Venäjän tarkoitus on herättää pahaa verta, ja EU vastaisuutta suomalaisissa.
Jokainen suojelutoimi vaan nostaa puun hintaa ja lisää metsätulojani. Suojelustakin saa korvauksen eli OK sekin. Olen ihan tyytyväinen, nauran matkalla pankkiin ja sijoitan rahat ihan muualle.
Harmittaa motokuskien, rekkakuskien ja teollisuustyöntekijöiden puolesta, koska osalta loppuu hommat, jos paljon suojellaan. Mutta itseeni se ei osu.
Upeeta, Helsingin keskustakin ennallistetaan ja metsä on suoraan edessä kun astuu ulos ovesta. Suomessa kun metsää ei olekaan enää missään. Vai ymmärsinkö sittenkin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, vuosikymmeniä sitten kun tuuli puhalsi metsää kumoon, isäntiä vaadittiin parissa viikossa korjaamaan puun raadot metsästä. Peloteltiin, että ristipukkijäärä pesii puun raatoihin ja siirtyy naapurin isännän terveen puun runkoon.
Nyt mennään metsään ja Suomi maksaa. Parin vuoden kuluttua meille ilmoitetaan montako miljardia ENNALISTAMINEN maksaa.
Voi tätä kusetusta.
Valtavasti menee rahaa Suomelta, joku ammattiala saa sen, eu ei sitä varmaan maksa. Luulisi että sen saa vähemmälläkin hoidettua. Mitä nyt on pilattu? Entä mikä on talousmetsä ja mikä tavismetsä. Miksi olemme eu:ssa jos tulee määräyksiä sinne ja tänne, juoksupoikiako ihmiset ovat.
Odottelen että ikkunastani näkynyt metsä palautetaan ruman kerrostalon tilalle.
Toivottavasti ne tämän toteuttamiseen tarvittavat miljardit vähennetään sosiaalituista ja opintotuista.
Vierailija kirjoitti:
Itävalta, joka on Venäjän kaasun suurkuluttaja, muutti yllättäen kantaansa, ja asetus meni läpi, Venäjän tarkoitus on herättää pahaa verta, ja EU vastaisuutta suomalaisissa.
Venäläisillä oli varmasti sormensa pelissä, eipä yllättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, vuosikymmeniä sitten kun tuuli puhalsi metsää kumoon, isäntiä vaadittiin parissa viikossa korjaamaan puun raadot metsästä. Peloteltiin, että ristipukkijäärä pesii puun raatoihin ja siirtyy naapurin isännän terveen puun runkoon.
Nyt mennään metsään ja Suomi maksaa. Parin vuoden kuluttua meille ilmoitetaan montako miljardia ENNALISTAMINEN maksaa.
Voi tätä kusetusta.
Mikä tahansa muu EU -maa vaatisi ennallistamisrahat EU:sta, mutta Suomi taitaa maksaa muidenkin ennallistamiset.
Vierailija kirjoitti:
Näin se oli ennen, mutta nykyisenä woke-aikana pitää suojella "ikimetsiä", eli 60-luvulla aukkohakattuja metsiä.
Pakko leikkiä mukana ettei leimaidu nazziksi...
Vierailija kirjoitti:
Olen Eu:n liittovaltiokehitystä ja yhteisvelkaa vastaan ihan ilman Venäjän vaikutusta. Minuun on vaikuttanut Ursula.
Persuista ei ole mihinkään. Ensi vaaleissa Keskusta!
Nytkö tunnin juna perutaan? Sen allehan jää valtavasti luontoa ja metsiköitä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cad6f7b0-d6eb-4561-8f81-9c03fb3ec…