Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä alkoholisti vanhempasi menehtyi? Pitääkö alkaa jo varautumaan..?

Vierailija
17.06.2024 |

En kestäisi ajatella mutta välillä pulpahtaa mieleen, että kauan vielä toisen keho jaksaa. 

Isäni kuoli 60-vuotiaana. Joi vapaa-aikana kirkkaita mutta töiden jälkeen vain "mietoja". Eli joi siis kymmeniä vuosia varmaan miltein päivittäin paitsi kun sairastui vakavasti alkoholin aiheuttamana. 

Nyt äitini on sitten edesmenneen isäni ikäinen. Ei onneksi juo kirkkaita mutta juo hyvin usein olutta. Juo monta kertaa viikossa ihan kunnon humalatilan päälle. Hänelläkin vuosikymmeniä kestänyt tapa tuo. Noin 3-5 kertaa viikossa siis juo. 

On laiha mutta mitään kummempia sairauksia ei ole tiedettävästi paitsi tuki-ja liikuntaelimistön puolella. 

Tupakoi paljon hänkin. 

Jospa nyt vielä kehonsa jaksaisi. Surettaa jo vähän valmiiksi ja tuntuu, että pitää varautua jo tässä pikkuhiljaa hänenkin poismenoon vaikka en vielä haluaisi. 

Miten teidän muiden vanhemmat? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simo Keskinen on 32v ja maksakirroosi.

Simo kertoi haastattelussa juoneen jopa 8 pulloa kirkasta päivässä, ihme jos tuolla määrällä ei tuhoa synny. Harva alkoholisti juo niin paljoa kuitenkaan.

Toki eihän sitä voi itse oikein hallita.

8 pulloa Gambinaa, jossa on alkoholia 21%. 

Vierailija
22/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli 44 kun kuoli, tuli ihan yllätyksenä, ei ollut mitään merkkejä tai ei ainakaan kertonut kenellekään jos oli kipuja tai muita terveysongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v haimatulehdus . 1968 siihen kuoli 90%. Kossua ja a olutta meni päivittäin. Rattijuoppous oli lopun alku.

Vierailija
24/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija porskuttaa edelleen. Viiniä menee joka ikinen päivä, tosin määriä en tiedä. Ikää on nyt 78v ja aloitti eläkkeellä ottamaan vähän niin kun päivittäin. Ehkei heti aluksi, mutta ei siinä montaa vuotta eläkettä ehtinyt mennä kuitenkaan. 

Vierailija
25/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kuoli 48 vuotiaana, sydän petti. 

Vierailija
26/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä 50v. Oli ihan rappiolla :(

Äiti nyt 72, juo joka päivä joku 5-8 olutta. 

Vierailija
27/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isästä tiedän, että kuoli jälkeen viidenkympin haimasyöpään.

Äiti taas on nyt 72v ja vetää litran kossun per viikko. On siis vähentänyt huomattavasti.

Vierailija
28/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä 76 vuotiaana ja äiti 74 vuotiaana, molemmat alkoholisteja. Sydänkohtaus molempien kuolinsyy.

Vierailija
29/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli alkoholin aiheuttamiin sairauksiin kun oli lähemmäs 70. Äiti samoihin syihin 67-vuotiaana. Vanhojen alkoholinkäytöstä on se huono puoli että kun se vähempikin alkoholin määrä humalluttaa, niin alkaa sattumaan kotona tapaturmia kännissä  toikkaroidessa. Se voi olla yksi kaunis päivä, kun äitisi ei enää vastaa puhelimeen. Näin se meni meillä. Alkoholistien lapset kärsii niiden vanhemmista ensin lapsena ja sitten vielä aikuisenakin ja niin kauan kuin ne on elossa. Viisainta olisi katkaista välit kokonaan heti kun kotoa pääsee pois koska niistä ei ole mitään muuta kuin ainaista harmia. Mun vanhemmat olivat hyvissä ammateissa ja kehuivat mulle humalassa että kuinka niillä menee hyvin. Lopun aikoina kun olivat juoneet kaiken, olivat sitten ruinaamassa multa rahaa kun ne osat meillä vaihtui kun pääsin hyvään työpaikkaan. Saattoi mennä vuosikausia etten pitänyt mitään yhteyttä koska vihasin sitä niiden elämäntyyliä. 

Vierailija
30/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simo kertoi haastattelussa juoneen jopa 8 pulloa kirkasta päivässä, ihme jos tuolla määrällä ei tuhoa synny. Harva alkoholisti juo niin paljoa kuitenkaan.

Gambinaa, ei kirkasta. Tosin sekin tekisi yli 80 annosta, hieman vaikea uskoa että pahinkaan juoppo saisi tuollaista määrää yhdessä päivässä alas. 

No, poliisit pysäytti kun oli provosoiva auto jossa takavaloja rikki. Yhdessä tutkittiin valoja, sain yhden syttymään. Katsoivat renkaat ja etsivät kovasti vikaa. Päätyivät lopulta että mennään poliisiautoon ja kirjoittaisivat minulle sakon auton vioista. Olivat jo melkein valmiita sakon kirjoittamisessa kun toinen konstaapeli haistoi alkoholin, olinhan juonut monta päivää putkeen. No, puhalluttivat ja ihmettelivät onko mittari rikki, näytti 2,5promillea. Monta kertaa puhallettiin, luku vain vähän nousi. Juopolle kuten minä, oli tuo ns. pohjahumala  lähes selvinpäin oleva tila, jonka päälle aletaan vasta oikein juomaan. En yhtään ihmettele jos pystyy puhaltamaan 3-5promillea, ihmiset ovat yksilöitä, mutta juopumustila , saadakseen saman efektin vaatii juopolla aina vaan isomman määrän kuten periaatteessa kaikilla päihteillä. Elimistö kun ikäänkuin tottuu siihen.

Vierailija
32/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gambinaa, ei kirkasta. Tosin sekin tekisi yli 80 annosta, hieman vaikea uskoa että pahinkaan juoppo saisi tuollaista määrää yhdessä päivässä alas. 

No, poliisit pysäytti kun oli provosoiva auto jossa takavaloja rikki. Yhdessä tutkittiin valoja, sain yhden syttymään. Katsoivat renkaat ja etsivät kovasti vikaa. Päätyivät lopulta että mennään poliisiautoon ja kirjoittaisivat minulle sakon auton vioista. Olivat jo melkein valmiita sakon kirjoittamisessa kun toinen konstaapeli haistoi al

Lisään vielä että itse lopetin juomisen kokonaan 20 vuotta sitten ja olen eläkkeellä, mutta isäni joi itsensä jo vähän yli 50 vuotiaana hautaan

Vierailija
33/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
34/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli 60v.

Vierailija
35/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli narkomaani ja teki itsemurhan 43-vuotiaana, meitä jäi 4 alaikäistä sisarusta.

Vierailija
36/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni 67-vuotiaana maksakirroosiin. Joi "vaan" arkisin kuusi kaljaa, viikonloppuisin kirkasta. Mutta tätä toki useita vuosikymmeniä. Vieressä päivittäin väkeviä juovat porskuttaa vieläkin hengissä.

Olin itse jonkin aikaa tilanteessa, että en ajanut autoa. Ja kun ei ollut pakko olla selvinpäin, niin viini- tai siiderilasillisesta tai kahdesta työpäivän päälle tuli uusi normaali. Nyt opettelen taas elämään, jossa alkoholia ei nautita joka päivä. Mutta herkästi lähti luistoon minullakin, sen huomasin.

Vierailija
37/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti-isovanhempani kuolivat noin vähän päälle 60v. Muutama alkoholistisetä eli seitsenkymppisiksi, mutta viimeisen vuosikymmenen dementikkoina laitoksessa. Isäni lopetti juomisen viiden kympin iässä, muistisairauden oireita ollut kymmenisen vuotta ja ikää nyt vähän päälle 70v.

Vierailija
38/38 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin he oikein kuolivat konkreettisesti siis? Sydäriin? Kirroosi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi