Miten kauas kotoanne lähtisitte häihin?
Kommentit (28)
Riippuu kuka menee naimisiin ja missä jne. Olen ollut häissä Euroopan eri maissa sekä Venäjällä.
Olen ollut häissä Italiassa ja Skotlannissa.
Niin, riippuu kuka menee naimisiin. Tai missä. Italiaan voisim häihin lähteä, mutta en Kajaaniin enkä Australiaan. Paitsi jos kyseessä on oma lapsi.
Ulkomailla asuessa tulin Suomeen ihan vain häitä varten.
Johonkin Europaan maahan voisin lähteä, mutta en minnekään kaukomaille. Ei jaksa istua lentokoneessa niin pitkään.
Riippuu kuinka tärkeä/läheinen ihminen kyseessä. Jos oikeasti tärkeä henkilö ja loma järjestyisi, niin vaikka toiselle puolelle maapalloa. Joku etäisempi serkku, niin 100 km (tai jos joku läheinen TARJOAA majoitusta lähempänä juhlapaikkaa, niin noin 300-500 km).
Pari metriä on minulla maksimi, ei ole kirjoitusvirhettä
Isä meni naimisiin Etelä-Ranskassa. Mitähän sinne olisi, ehkä noin 2500 km?
Läheisten häihin olen valmis matkustamaan vaikka tuollaisen tai vastaavan matkan. Riippuu kuka menee naimisiin.
100 km päähän mutta mulla ei ole ketään yli 25 km päässä.
No jos kyseessä olisi lapseni, miten kauas vain.
Jos kyseessä ei olisi mitenkään tärkeä ihminen, en välttämättä ollenkaan. Mutta noin 300 km. voisi olla sellainen keskimääräinen matka.
Italiassa olen käynyt häissä ja otettiin siihen viikon loma vielä Toscanan kiertoajelua varten. Oli kyllä ikimuistoinen reissu kaikkinensa.
Riippuu kenen häihin ja myös omasta taloudellisesta tilanteesta. Äkkiähän siitä tulee kallista, jos johonkin kauas ulkomaille pitäisi mennä, maksaa lennot ja majoitukset. Tietysti kotimaassakin voi kalliiksi käydä, jos vaatii hotellimajoituksen.
Suomen sisällä mihin vaan. Ulkomaille en lähtisi.
Yksi kaveri asusteli Aurinkorannikolla ja sinne mentiin pienellä ystäväporukalla Helsingistä. Oli siis samalla pikku loma, muutama vapaapäivä piti ottaa töistä + viikonloppu, oli kiva reissu. Moni muukin tuli Suomesta.
Astraliassa kävimme häissä perheeni kanssa. Toki olimme muutaman viikon ja lomailimme samalla, eli yhdistetty hää - lomamatka.
Uusi-Seelantai on vielä vähän kauempana. Mutta siellä ei asu läheisiä.
Mutta oikeasti häihin osallistuminen riippuu ihan siitä kuinka läheinen ihminen avioituu, ja onko talous matkaa varten kunnossa.
Perheenjäsen (sisarus): minne vaan
Kaveri (hyvin läheinen): max Eurooppaan
Kaveri (ei erityisen läheinen) tai sukulainen (läheinen): max noin 200km kotimaassa
Muussa tapauksessa max samassa maakunnassa järjestettävät juhlat eikä silloinkaan minään juhannus-viikonloppuna
Karibialla etäisimmät oman perheenjäsenen häät ja Portugalissa toiset
Vaikka olisi naapurissa niin en menisi.
Riippuu siitä että saan kyydin mutta en yli 200 km.
10 000 kilometriä on raja, en sen kauemmaksi.