Juhannus yksin
Mites muilla? Mitä teette yksin Jussina jos kukaan ei kutsu mihinkään eikä viitsi yksin lähteä minnekään😞
Kommentit (57)
Meille ja monille muillekkin työssäkäyville nämä jussit on ihan tavallinen viikonloppu kotona eikä haluta vieraita. Kukaan ei halua edes kutsua ketään kun saa pari lepopäivää viikonloppuna.
Kyläilyjä, kokoontumisia on vasta loma kausina ollut heinä- elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja nautin rauhasta. Minusta juhannus on aivan turha pakkojuhla. Samaten on uusi vuosi.
Käyn uimassa, jos on hyvä sää. Pakkaan eväät ja pari kylmää siideriä sekä hyvän kirjan mukaan. Teen mansikkakakun. Olen pihalla. Hoidan puutarhaa. Katson hyviä sarjoja. Nukun pitkään. Teen herkkuruokia, ehkä grillaan. Käyn saunassa.
Minulle, yksineläjälle, tämä kuulostaa ihan kyllä mukavalta juhlimiselta, kakkua, siideriä, herkkuruokia, pitkään nukkumista jne. Eli ihmettelen tuota pakkojuhlajuttua, eihän noita(kaan) ole mikään sosiaalinen pakko tehdä, jos yksin on. Vai tarkoittaako tuo jotain pakkososialisointia? Jotenkin tuntuisi, että aika moni nykyään viettää juhannusta tai uutta vuotta omissa oloissaakin tai oman puolison/perheen kanssa.
Kun saisikin olla rauhassa eikä tarvitsisi mennä viihdyttämään vanhusta.
Olen suunnitellut 25 vuotta meneväni jussina Seurasaaren juhannusjuhliin mutta eipä taida tulla valmista tänäkään vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yliarvioi tasonsa parisuhdemarkkinoilla, siksi pitää olla yksin myös juhannus.
Ei ole kyse "parisuhdemarkkinoista". Oletpa kapeakatseinen. Kyse on yksinäisyydestä ja seurasta. Ja kyllä allekirjoitan aiemman viestin näkemyksen siitä, että yksinäisyys korostuu usein, jos menee juhla-aikoina paikkoihin, jossa perheet, ja muut sosiaaliset yhteisöt on yhdessä. Ulkopuolisuudentunne on käsinkosketeltavaa.
Silloin kun olin sinkku, niin melkolailla torjuntaa tuli ryhmistä aina joidenkin osalta ja muut olikin sitten sen vietävissä. Olin aika kivannäköinen. Nainen. Miesporukoihin olisin ollut tervetullut, mutta se ei ollut se juttu. Siis partnerin etsiminen. Iskemisyrityksiä oli kiusaantumiseen asti, mutta en kai nyt halunnut ketään rohkaista, koska en miestä ollut hakemassakaan. Ongelma oli siinä, että miehet ei halunnut minusta kaveria, niin kuin minä olisin halunnut, vaan jotain enemmän. Ei ollut helppoa silloinkaan.
Mies lähtee mökille ja itselläni perjantai aamu menee vielä töissä. Sen jälkeen tilaan pizzan ja katson hyvän leffan sohvalla lötköttäen. Nautin koko loppu viikonlopun omasta rauhasta. Luen, teen palapeliä ja syön herkkuja. Ulkoilen ja kokkaan, jos sattuu huvittamaan. En todellakaan lähde ihmisten ilmoille vaan palaudun itsekseni kaikessa rauhassa. Tällaisestakin voi nauttia, vaikka olisikin juhannus.
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännittää saanko ekat perunat omasta maasta. Muuten on luvassa ihan tavallinen yhdellä päivällä pidennetty viikonloppu.
Pe ei ole pyhäpäivä, normaali vkl.
Odotan juhannusta oikein innolla - loma alkaa silloin, ja saan olla aivan rauhassa, keskenäni ja omissa oloissani koko juhannuksen! Ihanaa! Syön mitä ja milloin haluan, juon mitä haluan ja nukun milloin haluan. Aaaahhhh.
Käyn pyöräilemässä ja julkisessa saunassa, stoppailen parille terassille, katson jalkapalloa, nukun hyvin.
Olen nyt useampana juhannuksena ollut yksin. Menen rannalle ja otan eväät mukaan ja hyvän kirjan, illalla lämmitän itselleni saunan. Ehkä teen saunaan luonnonkukista jalkakylvyn. Syön jotain hyvää mut helppoa ruokaa. Käyn pyöräilemässä jossain luonnon keskellä tai kävelyllä metsässä. Tykkään olla luonnossa tai veden äärellä juhannuksena, mutta en jaksa katsella känniläisten örvellystä, joten tulee vietettyä juhannus omassa seurassa. Saanpa tehdä tasan sitä mitä huvittaa.
Jos pitää valita känniörvellyksen katsominen hyttysten syöttinä miehen suvun mökillä vs. saan olla kotona ja tehdä mitä huvittaa, niin kyllä valitsen tänäkin vuonna yksinolon :)
Naisethan aina väittävät olevansa onnellisempia yksin juin miehen kanssa.
Tässä ketjussa paljastuu totuus.
Sinkkunaiset ovat onnettomia. Surullisia. Ja yksinäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää valita känniörvellyksen katsominen hyttysten syöttinä miehen suvun mökillä vs. saan olla kotona ja tehdä mitä huvittaa, niin kyllä valitsen tänäkin vuonna yksinolon :)
Inkkelinaisen söpöä uhoamista. :DDd
Ties monesko juhannus jo on, kun olen sen yksin, varmaan kymmenen vuotta olen jo ollut yksin. Menen aattona töihin, syön kalaa ym. juhannusherkkuja, seuraan netistä ja telkusta jotain. Sinäpä se sitten onkin pääpiirteittäin. Kaupungin kadut tyhjenee mukavasti, joten saatan lähteä kaupungille ja tavarataloon katselemaan. Kun vielä oli kumppani, vietettiin juhannusta ihan perinteisesti maalla, saunoen, uiden, juoden, kokkoa poltellen yms. Sinkkuna en tuppaudu enkä halua ylimääräiseksi pyöräksi mihinkään porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännittää saanko ekat perunat omasta maasta. Muuten on luvassa ihan tavallinen yhdellä päivällä pidennetty viikonloppu.
Pe ei ole pyhäpäivä, normaali vkl.
Joissakin työpaikoissa aatto on vapaapäivä.
Viimeksi jonkin kanssa ollut juhannuksena 2012. Viimeksi puhunut jollekin muulle kuin kaupan kassalle/apteekin tyypille jne melko tasan kolme vuotta sitten. Onhan tää melko yksinäistä.