Palasin töihin, mutta nyt tahdon takaisin kotiin!
Huoh! Olen miettinyt pääni puhki, mitä tekisin.
Palasin äippäloman jälkeen takaisin töihini, jossa olen ollut nyt vajaat pari kuukautta. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että tahtoisinkin takaisin " kotiäidiksi" . Töihin palasin ihan innolla töiden takia ja osittain myös rahan.
Tässä parissa kuukaudessa olen nyt sitten huomannut, että työtehtävät ovat muuttuneet lomani aikana hurjasti. Työ vaatii muutaman kerran viikossa " edustamista" ja silloin tietty teen pitkää päivää. Isä kyllä hoitaa mielellään lapsen tällöin, mutta... Itsellä on paha mieli kotoa poissaoloista. Aiemmin tällaisia pitkiä päiviä oli satunnaisemmin, ehkä kerran kuukaudessa. Olemme myös muuttaneet ja työmatka vie noin tunnin suuntaansa, eli käytänössä olen poissa kotoa 7-17 " normaaleina" päivinä.
Negatiivista suhtautumista töihin lisää myös yksi työkaveri, joka on äippälomani aikana siirtynyt mun kanssa samaan tiimiin. Hän käyttäytyy todella törkeästi minua kohtaan: v*ttuilee päin naamaa yms...
Olen ajatellut, että kyllä kai koti ja lapsi on mulle se tärkeämpi asia tällä hetkellä. Mutta miten hoitaisin tilanteen nätisti? Mut on juuri " ajettu sisään" takaisin töihin ja sit jäisin pois. En haluaisi kuitenkaan laittaa tätäkään ovea lopullisesti kiinni. Jotenkin tunnen, että pitäisi olla lojaali myös työnantajaa kohtaan. Työpaikka on kuitenkin ihan hyvä. (Vaikka kai sitä tässä maassa on muitakin hyviä työpaikkoja...)
Taisi tulla aika sekava sepustus... Mutta onko kellään mitään lohdutuksen sanoja, neuvoja tms?
Kommentit (2)
Itseäni mietityttää nyt kotona ollessa myös, haluanko sitten kuitenkin takaisin kotiin, kun työt alkavat... Olen viihtynyt hyvin kotona, mutta työ kutsuu kuitenkin pian jälleen.
Tuli mieleeni lukiessani kertomustasi, eli olisiko työssäsi mahdollista sopia osa-aikaisuudesta tai osittaisesta hoitovapaasta? Näin voisit olla enemmän kotona, mutta voisit kuitenkin jatkaa työtäkin.
Jos palasit siis äitiyslomalta töihin, niin sinullahan on oikeus jäädä hoitovapaalle. Minä olin kesän töissä, lapsi oli 1,5 v ja luulin tulevani töihin " jäädäkseni" mutta samoin kuin sinä, niin parin kk:n päästä teki mieli takaisin lapseni luokse kotiin. Ilmoitin jääväni hoitovapaalle kunnes lapsi 3. Eli olin sitten 4 kk töissä. Nyt on lapsi 3 ja tulin takaisin töihin vuoden alussa. Eikä siinä sen kummempaa, hoitovapaaseen on kaikilla oikeus!