Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten monen lapsen äidit (tai isät) selviää illoista?

Vierailija
16.06.2024 |

Jos on vaikka kolme, tai kaksikin, pientä lasta, niin on moni kertainen määrä hampaita pestävänä, päitä suihkutettavana, pyjamia puettavana kuin mitä yhden lapsen kanssa. Itselläni on vain yksi lapsi, mutta illat on ihan täynnä työtä silti. En usko, että selviäisin kahden lapsen kanssa kaikesta. Lapsellani on tosin eräs sairaus, joka ei juuri muuten vaikuta, mutta edellyttää hoitotoimenpiteitä joka aamu ja ilta noin puolen tunnin verran. Mutta voisihan toisellakin lapsella olla sama sairaus ja sitten molemmissa lapsissa menisi pelkästään jo siinä tunti. Mieheni on aina illat töissä, niin teen kaikki iltatoimet yksin. Selittäkää te monen lapsen äidit (tai isät) miten selviätte siitä työmäärästä, joka iltaisin kaikista lapsista on.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että olin aivan hirveän väsynyt. Jotenkin vain selvittiin.

Vierailija
2/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset selviää vaikka on 12 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki lapset toivottavasti ole samanikäisiä/ yhtä pieniä. Osa vaihtaa itse vaatteet ja pesee hampaat. 

Vierailija
4/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaikki lapset toivottavasti ole samanikäisiä/ yhtä pieniä. Osa vaihtaa itse vaatteet ja pesee hampaat. 

Alle 8-vuotiaat ei saisi vain itse pestä hampaita, ei tule riittävän puhdasta.

Vierailija
5/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset selviää vaikka on 12 lasta.

Niillä taitaa isommat lapset joutua hoitamaan pienemmät lapset.

Vierailija
6/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 3v ikäero, pakollisista asioista ei ole neuvoteltu koskaan niin ne on aina sujuneet yhtä itsestäänselvästi kuin hengittäminen. Ovat olleet myös suht omatoimisia pukemisissa, syömisessä ja esim iltapalan tekemisessä. Eivätkä vaatineet mitään tuntikausien nukutusta vaan ehkä lyhyt iltasatu ja unta palloon.

Vierailija
7/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut atopian takia rasvaamaan lapsen päästä varpaisiin? Uskon että siinä riittääkin hommaa. 

Vierailija
8/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit ja tieto siitä, että lapset kehittyy koko ajan. Jo kaksi vuotias osaa käydä potalla ja riisua ja pukea helppoja vaatteita. Siitä vuosi eteen päin niin osaa taas enemmän.

Itselläni on kolme lasta. Iltarutiinit on aina hoituneet hyvin ja nopeasti. Iltapala klo 19 ja kaikki lapset puhtaina ja valmiina iltasadulle klo 20.15. 

Vierailija
9/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä tekemistä. Lapset on erilaisia. Osa onneks ns. helppoja.

Vierailija
10/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit ja tieto siitä, että lapset kehittyy koko ajan. Jo kaksi vuotias osaa käydä potalla ja riisua ja pukea helppoja vaatteita. Siitä vuosi eteen päin niin osaa taas enemmän.

Itselläni on kolme lasta. Iltarutiinit on aina hoituneet hyvin ja nopeasti. Iltapala klo 19 ja kaikki lapset puhtaina ja valmiina iltasadulle klo 20.15. 

Sinulla on kyllä harvinaisen helpot ja nopeat lapset. Toivottavasti älyät olla onnellinen siitä.

Vierailija
11/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne lapset on opetetta ihan pienestä pesemään hampaansa. Toki sitä hampaan pesua on tarkkailtava mutta ei se edellytä että vain yhden lapsen hampaiden pesuun olisi keskityttävä montaakaan minuuttia.

Vierailija
12/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no sitä on selvittävä. Sit joillain on päälle vielä kissaa, koiraa, hevosia, jyrsijöitä yms yms. 

Vierailija
13/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit, lapsia on 5kpl ja kaikki ovat viim.21 unessa. Hyvin harvoin on mitään ongelmia. Isossa perheessä on tärkeää, että rutiinit toimii ja lapset tietää mitä tapahtuu seuraavaksi ja toimivat sen mukaan. 

Vierailija
14/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit, lapsia on 5kpl ja kaikki ovat viim.21 unessa. Hyvin harvoin on mitään ongelmia. Isossa perheessä on tärkeää, että rutiinit toimii ja lapset tietää mitä tapahtuu seuraavaksi ja toimivat sen mukaan. 

Millä saat ne uhmaikäiset ja esiteinit toimimaan rutiinien mukaan? Eikö uhmikset uhmaa rutiineja?

Vierailija
15/17 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en selviäisi yhdestäkään.

Vierailija
16/17 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta se onkin.

Vierailija
17/17 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiksi lasketaan myös yli 8-vuotiaat. Ja pienemmät osaa sitten jotain muuta, esim käydä pissalla tai pukea.