Kokemuksia nielurisaleikkauksesta?
Meillä ehkä edessä, ja äitiä pelottaa vallan vietävästi. 4v tyttö on muutenkin oksennusherkkä, mitenköhän käy kun kurkku tulee kai olemaan todella kipeä pari viikkoa.
Oletteko olleet sairaalassa, yksityisellä lääkäriasemallahan ei voi yöksi jäädä, se kotiintulokin samana päivänä hirvittää...
Pakko kai se on uskaltaa, kun joka kuukaudesta menee vähintään viikko kipeänä, ja aina korkea kuume. Tässä rupeaa koko porukalla olemaan jaksaminen tiukalla, kun esikoinen vielä on pahasti allerginen ja astmaatikko.
Kommentit (2)
Meillä esikoisella leikattiin nielurisat 3,5-vuotiaana. Leikkaus meni hyvin. Hän nukkui monta tuntia leikkauksen jälkeen. Oli tosi reipas herättyään ja häntä lääkittiin varmuuden vuoksi koko se päivä. Niin oli helpompi, ettei päästetty kipua päälle. Vasta illalla oksetti pariin otteeseen. Olen sitä mieltä, että jäätelö aiheutti sen, sillä oksennus oli sellaista maitoista limaa. Sen jälkeen annoimme vain mehujäätelöä ja se kesti hyvin sisällä ja vointikin parani kun sai vähän sokeria. Yötä oltiin sairaalassa, minä nukuin huoneen lattialla patjalla. Yö meni tosi hyvin, kerran laitettiin suppo kun lapsi heräsi ja valitti kipeää kurkkua. Kotiin päästiin heti aamusella ja hyvin meni kotona. Selvästi lapsi osasi itse hillitä tahtia, kun oli hieman kipeä, mutta uskomattoman nopeasti lapset toipuu! Ei leikkaukseen menoa tarvitse pelätä. Mutta suosittelen silti sairaalaan yöksi jääntiä, siellä osataan lääkitä oikein ja hoivata. Voi olla itse sitten vähän huolettomammin mielin, kun on osaavissa käsissä.
Pojallani leikattiin yksityisesti Helsingissä Mehiläisessä 3 v. sitten, jolloin poika oli 5 v. Kaikki meni erinomaisesti, ei oksentanut kertaakaan. Yön olimme sairaalassa, mikä oli mielestäni todella hyvä kipulääkityksen takia. Toipuminen paljon helpompaa kuin pelkäsin. Ja nyt on sama vissiin pikkuveljellä edessä.